Pirat en Pirat Special

Thunderbomb

Registered User
Hmmm, ik ben al mijn foto's kwijt:cry: ... ik had ze op de AVP foto-host gezet vorig jaar (voor Premium Leden) en ik heb sinds februari, dus kan ze niet opnieuw hosten. Anders had ik nog wat foto's neergezet.

En gaan we nu weer dat gezeur beginnen dat ze niet veilig zijn?! Geen vuurwerk is echt veilig, mits je er goed mee omgaat (of anderen om je heen er goed mee om gaan kun je zelf helaas weinig aan doen). Als je met de PS goed omgaat kan er niks mee gebeuren. Ze knallen niet sneller dan na 2 seconden (vrij snel, maar in die tijd heb je ze al lang los als je er goed mee omgaat), verhalen dat ze meteen klappen klopt geen moer van. Als je het echt te link vind, ga lontjes plakken. Dat hoort toch geen probleem te zijn. Als je een scheiterd en/of te lui bent om lontjes te plakken, dan hoef je die dingen niet te kopen, maar dat betekend dan nog niet dat die dingen meteen k*tdingen zijn!

Dit klopt niet wat je nu zegt, een vriend van mij had 2 doosjes pirat specials en de 1e 60x van het 1e doosje ging het goed maar toen stak ie er 1 af en die klapte METEEN!!!. Geen vinger eraf maar wel een flinke wond en blaren. Heeft toen ook in het verband gezeten.

Voor mij geen PS dit jaar want vind ze na dit te link en wil niet dat het met mij gebeurt. Wil je ze wel graag plak er dan ff een lontje op dan weet je zeker dat dat je niet gebeurt

Schuim

Moderator
Medewerker
En daar gaan we weer:confused:

1 opde zoveel klapt te vroeg..
Risico van de strijker.

De een neemt het risico voor lief (zo als ik)
De ander steekt ze gewoon niet meer af (zo als jij).

Maar kunnen we nou gewoon weer eens kappen met tegen elkaar op te wegen met de reden of je nou wel of niet strijkers moet nemen.

Een forum is om te informeren.
En te discuseren.

Maar dan niet zulk soort onzin.
Want het is toch een oneindige discussie waar je niks aan hebt.
En de een weet het toch wel weer beter dan de ander.

Je kunt hier gewoon een mening over hebben die naar twee kanten kan neigen.
Wel of niet.
Maar we zijn nu niet aan het stemmen voor een nieuw kabinet.

Ach.. wat zal het zoon post als dit staat er nu ook wel weer een keer of zes :sad:

Laatst bewerkt:

zuen

Registered User
Mij maakt het óók verder geen reet uit wie wat koopt en afsteekt. Wil je strijkers hebben? koop ze! Wil je ze niet? dan koop je ze niet, heel simpel:noworry:. En dé veilige strijker bestaat overigens ook niet, dit komt omdat het vertragingssas en het knalsas altijd door trillingen/schudden/stoten/vallen door mekaar gehusseld kan worden en omdat (bijna) iedere strijker deze 2 sassen heeft is dit ook bij (bijna) iedere strijker mogelijk. Straight to the point.:cool:

PatroontjeNL

Registered User
Ik snap zoiezo niet dat er nog steeds strijkers in de handel zijn. Er zijn knallers net zo goed en dan met lont die wel voor de nodige veiligheid zorgen. Maar waarschijnlijk is het hebben van strijkers weer nets iets stoerder..
Tsja, ik vind het ook vreemd. Waarom geen lontjes. Maar ik zie nergens anders nitraten (want zo hard gaan ze) van 7,50/9,- voor een pak van 70 stuks, en ik heb een beperkt budget dus ik doe het gewoon. Ik ga er wel zo veilig mogelijk mee om, en bij mij is er nog niks fout gegaan (wat dan niet betekend dat ik er niet meer voorzichtig mee ben)

@Thunderbomb, dat is dan heel vreemd... meteen afgaan da's vrijwel onmogelijk. Dan heeft er een (erge) productiefout ingezeten.

@Schuim, je hebt helemaal gelijk!
(spijt me ook voor mn vorige bericht in dit topic, als ik voor mensen grof overkwam, maar was dat constante gehamer op vertraging een klein beetje zat:embarrest: )

extreme bang

Registered User
Tsja, ik vind het ook vreemd. Waarom geen lontjes. Maar ik zie nergens anders nitraten (want zo hard gaan ze) van 7,50/9,- voor een pak van 70 stuks, en ik heb een beperkt budget dus ik doe het gewoon. Ik ga er wel zo veilig mogelijk mee om, en bij mij is er nog niks fout gegaan (wat dan niet betekend dat ik er niet meer voorzichtig mee ben)

@Thunderbomb, dat is dan heel vreemd... meteen afgaan da's vrijwel onmogelijk. Dan heeft er een (erge) productiefout ingezeten.

@Schuim, je hebt helemaal gelijk!
(spijt me ook voor mn vorige bericht in dit topic, als ik voor mensen grof overkwam, maar was dat constante gehamer op vertraging een klein beetje zat:embarrest: )

ik vind het onzin dat je zegt dat ze net zo hard knallen als een nitraat.
en jij weet ook dat het wel is vaker is gebeurt met dat meteen ontploffen, bij mensen die member zijn bij avp.

thunder star

Registered User
Ik heb ook liever knallers met lont maar pirat special knalt gewoon heerlijk hard voor weinig geld.
Maar hoe komt dat verschil in prijs nou tussen ps en nitraten, is dat het imago van nitraten dat ze toch wel goed verkocht worden ongeacht de prijs??

Als je weet hoe een pirat special er van binnen uit ziet, zou het dan niet mogelijk zijn om (als fabrikant) het strijkkopje eruit te halen vertragingssas weg doen en inplaats van een schietlont een visco lont erin te verwerken, dan heb je nog steeds dezelfde knal een stuk veiliger en nagenoeg even duur/goedkoop, naar mijn mening moet dat wel mogelijk zijn en dat zou een gat in de markt zijn of niet??

piking

Registered User
ja thunder star daar heb je helemaal gelijk in maar de fabrikant denkt: als het goed verkoopt waarom dan veranderen? waarschijnlijk zit daar het probleem.

Schuim

Moderator
Medewerker
ik vind het onzin dat je zegt dat ze net zo hard knallen als een nitraat.
en jij weet ook dat het wel is vaker is gebeurt met dat meteen ontploffen, bij mensen die member zijn bij avp.

Geen gedonder tegen het AVP verder.

Maar zou het er mischien niet aan liggen dat de gemiddelde AVPer nog geen 16 of 18 jaar is, en dus over het algemeen alles doen met vuurwerk wat je niet hoord te doen..

Nogmaals het is mogelijk met een strijker.
Als je hem goed afsteekt is er geen kans dat die knalt in je hand.
Mischien een beetje in de buurt.
Wil je dat niet koop geen strijkers.

Koop je ze wel.
Ploft die te vroeg.
Eigen schuld dikke bult.

Mensen moeten eens meer over het eigen risico gaan nadenken bij dit soort vuurwerk.
Als je een shell tegen je kop aankrijgt heb je hem ook niet goed aangestoken en is het toch ook je eigen domme schuld.

Moet je er maar een stuk visco aanplakken en niet met je kop boven de buis gaan hangen.
Heb je dit gedaan en ploft die nog tegen je kop.
Dan heb je hem zeer waarschijnlijk niet op de goeie manier geladen.

Dat is gewoon het eigen risico wat je bij vuurwerk, en ook andere producten hebt.

Dus ga maar gewoon weer lekker allemaal je eigen de kop gek maken.
Of houd je bezig met dingen die wel nieuwe informatie bevatten omtrend deze stijker(s).
En post ze dan.

Want het gedonder met de vertragingen van strijkers is nu echt wel een uitgesproken kwestie.
(lees de rest van het toppic eerst maar eens na)

Schuim :suspicious:

Laatst bewerkt:

jarikbiz

Registered User
De strijker opzich heb ik nog niet zo'n heel erg probleem mee. Maar de pirat special.. deze strijker is zeer goed en knalt voor zijn geld perfect. Vooral nu de nitraten verzwakken ivm strenge regels is dit toch wel een aanrader. Alleen de veiligheid is het hem wat me aan het twijfelen zet.

Er zit bij de 10 doosjes toch wel min 1 bij die binnen 2sec af gaat , deze strijker is ook erg gevoelig. Ga er nooit te ruig mee om, versleep ze niet te veel. Dit zorgt namelijk snel voor breuken in het vertragingssas bij deze strijker.

De corsair vind ik qua knal minder. Maar deze strijker knalt overigens nooit te vroeg, ze zijn over het algemeen wel duurder maar ik zou dan hier toch eerder voor gaan. Het is net dat extra beetje zorg wat weco wel aan de vertraging besteed ( en aan de strijkkop die niet zo snel afbrokkeld:p)

En het rare is ook dat de mini pirat ( de soort picolo strijker) een betere vertraging heeft dan de pirat spec. Hij heeft een vrij constante ,overigens te lange, vertraging en er zitten nooit mislukte tussen. Ik zou zeggen orginal is het niet wat om de 2 productie processen betreft het vertragingssas om te gooien :p

Laatst bewerkt door een moderator:

Snowball

Registered User
Emailadres die staat aangegeven op de site van Harry Loots is incorect en krijg je na een dag een mail terug met: delay etc.

harryloots@belgacom.net

en

lootsvuurwerk@live.nl

heb ik gevonden, gister een mail naar gestuurd maar nog niets ontvangen. Zou ik een mail terugkrijgen edit ik mijn post hier even voor de correcte. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Groetjes,
Snowball

(en we gaan het nu weer over de PS hebben oke)

Aangepast:

De nieuwsbrief van Loots vuurwerk verstuurd te mailtjes onder het laatste emailadres: Lootsvuurwerk@live.nl

Laatst bewerkt:
Bovenaan