Pirat en Pirat Special

Schuim

Moderator
Medewerker
Maar BMW, op 700 strijkers, 2 met een slechte vertraging tegen gekomen..
Die knalden ook op nog geen meter afstand en loop nu nog met de gevolgen (piep in mn hoofd als het stil is)

Maar ik mag dan mischien wel knetter gek zijn als ik zeg dat het me ook weinig uit maakt, want ik heb vorigjaar (simpele ziel als ik ben) het voor lief genomen.
Ik wist uit de verhalen dat er kut Specials op de markt waren.
En rekende er gewoon op dat me er wat mee zou overkomen.
(godzijdank is dit niet gebeurt)

Maar daarbij houd ik dus wel donders goed in mn kop dat het strijkers zijn, en dat je dus helemaal niet weet of die wel vertraagd of niet.
Als je ze te gevaarlijk vind, jouw keuze, laat je ze liggen.
Maar mensen moeten altijd wel in hun kop houden dat het een stijker is en het ook blijft.
En die krengen dus gewoon te vroeg kunnen ontploffen.

Je neemt het risico of je neemt het niet.
Ik dus wel.

En zo als ik ook al zei, aan die vertraging mag idd wat gedaan worden.

(oja, kom nou niet aanzetten met, je praat wel anders als je een vinger kwijd bent, het is wel is waar minder erg, maar door een strijker kan ik wel ff mn hand niet 100% meer functioneren)

Greedings,
Schuim

Laatst bewerkt door een moderator:

zink901

Registered User
rembo zei:
ja dan weet ik het ook niet... mij is wijs gemaakt dat alpeco en baarle van verschillende fabrieken kwamen..

niet dus:w

Harry kocht ze inderdaad gewoon bij Alpeco in. Verkeerd vertragingsas in een strijker stoppen vind ik trouwens een ernstige productiefout. Ik neem aan dat Alpeco (als ze weten welke partij het is) dit spul niet zal verkopen.

Schuim

Moderator
Medewerker
KlaaSjaaP zei:
Tot mijn grote verbazing zit in een pirat special 0,8 gram flash.

Als je even leest van pagina 7 laatste post tot pagina 9 halverwegen, kun je zien dat 2tall, Wizz en ik een behoorlijke discussie over hebben gehad.

Maar fijn dat je je gewicht meld, want daar blijf ik nieuwschierig naar.
Heb je hem zelf gewogen?
Of staat het op je doosje?
Of..??

Greedings,
Schuim :w

bartknal

Registered User
vandaag heb ik heerlijk liggen knallen met men specials in brussel tijdens de betoging!het was echt heerlijk!had geen enkele die te vroeg afging! het was leuk knallen!

Ice Cold

Registered User
De Pirat met rode strijkkop is gewoon de Super Pirat. Ik vind het echt jammer dat deze vertraging enorm lang is, soms wel over de 10 seconden. En iemand boven mij zei dat zijn Pirat Specials 2/3 sec vetraging hebben dus niet uit de handel moeten? 2/3 sec is wel heel erg kort, 5 sec minimaal .In mijns opziens.

Schuim

Moderator
Medewerker
Dus jij wil die krengen graag langer in je handen houden om even rustig te kunnen kijken ofzo |:(

Het is een strijker jongen..
Aansteken, meteen weggooien, klaar.

Want nog maals je weet maar nooit wat er mis kan zijn met de vertraging.

Schuim :w

zink901

Registered User
De vertraging van knalvuurwerk moet volgens de wet 3 tot 8 seconde bedragen. Een knaller die hierboven of onder zit zal worden afgekeurd. En als je hem zoals Schuim zegt afstrijkt en in één beweging weggooit is 3 seconde ruim voldoende.

Son-T

Registered User
Wat is normaal? En wat is gewoon?
PLaats even een foto en we kunnen je veel meer vertellen wat wel en niet normaal is.;)

Sont.

remio

Registered User
ik heb van deze de miniversie gekocht in een super in de ardennen haha. kon t weer eens niet laten, ze hadden ook mini corsairs. ook een paar van meegenomen. knallen bijde lekker fel voor zo'n klein dingetje.

gr

koen0s

Registered User
Maar BMW, op 700 strijkers, 2 met een slechte vertraging tegen gekomen..
Die knalden ook op nog geen meter afstand en loop nu nog met de gevolgen (piep in mn hoofd als het stil is)

Maar ik mag dan mischien wel knetter gek zijn als ik zeg dat het me ook weinig uit maakt, want ik heb vorigjaar (simpele ziel als ik ben) het voor lief genomen.
Ik wist uit de verhalen dat er kut Specials op de markt waren.
En rekende er gewoon op dat me er wat mee zou overkomen.
(godzijdank is dit niet gebeurt)

Maar daarbij houd ik dus wel donders goed in mn kop dat het strijkers zijn, en dat je dus helemaal niet weet of die wel vertraagd of niet.
Als je ze te gevaarlijk vind, jouw keuze, laat je ze liggen.
Maar mensen moeten altijd wel in hun kop houden dat het een stijker is en het ook blijft.
En die krengen dus gewoon te vroeg kunnen ontploffen.

Je neemt het risico of je neemt het niet.
Ik dus wel.

En zo als ik ook al zei, aan die vertraging mag idd wat gedaan worden.

(oja, kom nou niet aanzetten met, je praat wel anders als je een vinger kwijd bent, het is wel is waar minder erg, maar door een strijker kan ik wel ff mn hand niet 100% meer functioneren)

Greedings,
Schuim

Heej,

Naar aanleiding van deze reactie wou ik mijn verhaal ook even kwijt. Mijn buurjongen is door en strijker zijn topje van z'n wijsvinger kwijtgeraakt door een strijker. Ik wil daarmee vooralsnog mee aangeven dat je moet oppassen met strijkers. Sinds dit ongeluk steek ik strijkers over het algemeen alleen nog maar in taartjes af, omdat ik er dan gewoon een gebroken rotje etc. met visco lont kan gebruiken. Je bent er iets langer mee bezig, maar het is een stuk veiliger!

Gr. Koen

Schuim

Moderator
Medewerker
Als het goed is zijn ze gewoon met KvK leverbaar..

En wat dat vingertopje betreft, das minder ja..
Wens um sterkte er mee.
En het blijft dan toch weer domme pech, helaas, zou niet zo moeten zijn.
Maar het risico loop je, en neem je ook gewoon bij het afsteken

jaspertjuh

Registered User
Ik probeer dit jaar ook aan specials te komen, maar als ik specials koop, koop ik er ook gewoon 2 mtr visco lont bij :), beter een uurtje plakken (papier(schilders) tape en het lontje op de strijkkop) dan nooit meer kunnen plakken! :eek:
iig was de vertraging afgelopen jaar niet altijd even goed!

gr. jasper

Bovenaan