Pirat en Pirat Special

P

poziloc

Guest
lezen jullie wel!!!!!
hij vraagt of ze nog in october bij alpeco te krijgen zijn!!!!
het antwoord daarop is NEE!!!!!
staat ook duidelijk een link bij, waarom niet!!!!

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
nou sorry hoor poz..

mag jij me een nog directere link geven hiervoor.

de man die mij vorige week bij apeco hielp vertelde mij dat ze namlijk nog wel verkrijgbaar zouden zijn maar dan met KVK en dat dit zo was bij alle knallers die ze op dat moment verkochten.

alle Spanish crackers
Pirat's (mini, gewoone, special)
Widowmakers (gewoone en special)
en de Chainthunder 100s (de 500 daar in tegen weer wel zonder kvk)

wat klopt er dan niet tussen jouwn en mijn info?

vandaar de vraag voor de nog directere link (dus naar de pagina en thread waar het instaat, want ben dit zelf ook nog niet tegengekomen op het forum)

Greedings,
een verwarde Schuim :w

Laatst bewerkt door een moderator:

Tony

Administrator
Medewerker
Er zullen maar een paar artikelen ook met KVK verkocht worden maar het overgrote deel zal eruit gaan tot de keuringen rond zijn.

P

poziloc

Guest
Schuim zei:
nou sorry hoor poz..

mag jij me een nog directere link geven hiervoor.

de man die mij vorige week bij apeco hielp vertelde mij dat ze namlijk nog wel verkrijgbaar zouden zijn maar dan met KVK en dat dit zo was bij alle knallers die ze op dat moment verkochten.

alle Spanish crackers
Pirat's (mini, gewoone, special)
Widowmakers (gewoone en special)
en de Chainthunder 100s (de 500 daar in tegen weer wel zonder kvk)

wat klopt er dan niet tussen jouwn en mijn info?

vandaar de vraag voor de nog directere link (dus naar de pagina en thread waar het instaat, want ben dit zelf ook nog niet tegengekomen op het forum)

Greedings,
een verwarde Schuim :w

hmm had er bij moeten zetten ...alleen met kvk

vuurwerkpiet

Registered User
knal specail pirats

hoi ik ben niet hier en hier dan mijn eerste vraag wat is nou harder een super nitraat of een special pirat (bruin karton kleur met oranje strijkkopje) want de prijsverschi is ontzettend alvast bedankt jordy

nitraat4life

Registered User
waarschijnlijk is de "super nitraat" harder , waarschijnlijk heb je het dan over een JCTW en die gaan harder dan de pirat specials ;)

/n4l

BMW-freaky

Registered User
BMW-freaky zei:
Nog niet geprobeerd met een strijkplankje, was het niet van plan ook eigenlijk.. Vertrouw die dingen voor geen cent, dus liever niet vanuit m'n handen..

Daarbij komt dat het mijns inziens eigenlijk niet uit zou moeten maken hoe je hem aansteekt. Bovendien heb ik die Pirat Specials van Alpeco ook voor het grootste gedeelte met een aansteker aangestoken en geen problemen. Er zit wel een strijkplankje in het doosje maar die was na een keer of 25 gebruiken ook afgeschreven, dus de rest heb ik gewoon met een aansteker gedaan en dat gaf totaal geen problemen.

Maargoed, moraal van dit hele gebeuren: Kijk altijd uit!! Ook wanneer je denk dat je kwaliteitsstrijkers in huis hebt kan dat anders uitpakken wanneer je ze afsteekt, dus wees altijd op je hoede.

En Cameo ik denk inderdaad dat ik maar overal 2 centimeter visco op plak, en dan is het voor mij over met die dingen. Volgende keer maar wat anders, veiligheid blijft altijd bovenaan staan.

Om nog even terug te komen op mijn berichten op de eerste pagina van dit topic.

Ik heb eens zo'n Pirat Special van Loots en een Pirat Special van Alpeco open gemaakt om te kijken of ik verschil kon ontdekken. En dat was er! Heb het even in een tekeningetje gezet.

piratspecial4zi.jpg

Een Pirat Special ziet er als volgt uit: Strijkkop - vertragingssas - beton waar een lontje doorheen zit - flash - eindstop.

Het verschil in beide Pirats zit hem in het vertragingssas. Degenen van Loots hadden wit vertragingssas en degenen van Alpeco hadden donkergrijs vertragingssas. Dat is dus blijkbaar de oorzaak van het snel afgaan van de Pirat Specials van Loots. Blijkbaar heeft dat witte vertragingssas een veel kortere vertraging als het donkergrijze. Dit is dus waarop je moet letten wanneer je Pirat Specials hebt.

Wit kruit onder het strijkkopje = Korte vertraging.
Donkergrijs kruit onder het strijkkopje = Goede vertraging.

Grtz.

markor

Registered User
ik heb hier specials van alpeco met WIT vetragings kruit, dus zijn meerdere versies in omloop, mis had je toevallig net 2 verschillende

boller A

Registered User
Ik heb ook normale pirat strijkers maar dan uit china wat een *** dingen de knal is niet veel harder dan een nederlands rotje.15 jaar geleden had ik ook normale pirat strijkers en die hadden toen een super knal ik denk verglijkbaar met de pirat special van nu.Waar zijn die goede oude pirat strijkers gebleven.Vol verwachting dacht ik laat ik nog eens 2 doosjes pirat strijkers kopen maar wat een tegenvaller dit is niet meer de pirat van 15 jaar geleden.Ik stak laatst een mini corsair af die knalde nog harder dan die pirat.:'(

Masterboy

Registered User
Ik moet wel bevestigen dat de PIRAT strijkers van in de jaren 80 knalden zoals de originele corsairs van nu.
Ik weet wel dat die PIRAT strijkers toen voor een doosje van 100 ook zo een 25 gulden kostte.

Chaintunder

Registered User
Op een slof van astronauten/kanonslagen staat dat het ongeveer 150 decibel is.
Zijn de normal pirats 155 a 160 decibel?

P.s.

(Je kijkt even niet naar hoeveel reflectie er is van het geluid door dingen in de omgeving.Je steekt de pirat aan en gooit de Pirat gewoon weg.)

zink901

Registered User
Chaintunder zei:
Op een slof van astronauten/kanonslagen staat dat het ongeveer 150 decibel is.
Zijn de normal pirats 155 a 160 decibel?

P.s.

(Je kijkt even niet naar hoeveel reflectie er is van het geluid door dingen in de omgeving.Je steekt de pirat aan en gooit de Pirat gewoon weg.)

Ehm nee. Maar dit is een ingewikkeld verhaal. Je kunt het aantal dB op meerdere manieren meten, bij de Belgische manier kom je veel lager uit. Een Nederlandse kanonslag zal echter op de Nederlandse manier nog geen 153 dB aangeven, dit komt doordat er ook nog eens maximaal 2,5 gram BP in knalvuurwerk mag zitten.
Op de Belgische manier van meten komt de TT (mits hij wordt goedgekeurd) ook onder de grens van 153 dB uit.

Je kunt trouwens niet zeggen van een knaller dat hij 150 dB hard knalt. Er moet minimaal bij staan vanaf hoeveel meter er gemeten is!

-Theshadow-

Registered User
Ik vind die Decibelmetingen maar een beetje vreemd, niet iedereen gooit zijn vuurwerk evenver, en als het vuurwerk knalt in bijvoorbeeld een steegje zijn er weer andere geluidswetten van kracht.

Bovenaan