Pirat en Pirat Special

Schuim

Moderator
Medewerker
eening id of ze er op het moment nog zijn?
bij alpeco dan he

ik wilde eigenlijk begin oktober gaan, maar anders vervroeg ik het wel naar direct..

Cameo

Registered User
Pirate zei:
Ik heb de laatste jaren alle soorten strijkers geprobeerd en niets maar dan ook niets tipt aan de gewone groene strijker van 15 jaar gelee inmiddels .... tis niet anders.

Ben het grotendeels met je eens. Op de een of andere manier knalden de oude versies veel harder. Als we het over de "gewone" strijkers hebben tenminste.
De Pirat Special knalt daarentegen wel heel errug lekker hoor :p

@misterboem
Grappig; de strijkers die jij als "super pirats" beschrijft komen in mijn geval van Alpeco en kostte €2,10 als ik mij niet vergis.

Groetjes,
Cameo

misterBoem

Registered User
Mijn info komt (zoals je kan zien) uit Baarle Hertog (zena). En die beschrijving van de pirat super, groen evenlang als normale pirat maar nu staat er een tekst op (een nummer). Mischien is het zo iets beter beschreven. Tja en als het inderdaad om dezelfde pirat super gaat dan is het daar gewoon 90 cent goedkoper. Maar daar sta ik dan niet raar van te kijken (kijk maar naar het prijsverschil tussen TT's in Baarle en TT's bij ertbrand een jaar geleden).

m.v.g

misterBoem

Mokum-pyro

Registered User
misterBoem zei:
Mijn info komt (zoals je kan zien) uit Baarle Hertog (zena). En die beschrijving van de pirat super, groen evenlang als normale pirat maar nu staat er een tekst op (een nummer). Mischien is het zo iets beter beschreven. Tja en als het inderdaad om dezelfde pirat super gaat dan is het daar gewoon 90 cent goedkoper. Maar daar sta ik dan niet raar van te kijken (kijk maar naar het prijsverschil tussen TT's in Baarle en TT's bij ertbrand een jaar geleden).

m.v.g

misterBoem

die tekst is dacht ik KO204
vreemdgenoe staat dit op vele pirats die je kan kopen! die hebben dan wel andere doosjes en importeurs. ik denk dus dat er gewoon 1 groete fabriek is en er heel veel afnemers zijn die alle hun eigen doosje willen! |:(

Pirate

Registered User
Die prijzen bemoei ik me niet mee, dan is dat goedkoper dan weer dat ....

Maar die K0204 herkende ik, ff snuffelen en ja hoor .... 1995 > 2.20 GULDEN per doos, dit is de bovenkant 10 naast elkaar, verpakt ala matchcracker, ze waren rood, met vlam en m.i. zeer goed. Nooit meer gezien

(datzelfde jaar had ik een pak originele corsairs van 25 gulden (alpeco) en dat was echt flut, sindsdien ben ik anti-strijker 'normale groene strijker')

Cameo

Registered User
Mokum-pyro zei:
die tekst is dacht ik KO204
vreemdgenoe staat dit op vele pirats die je kan kopen! die hebben dan wel andere doosjes en importeurs. ik denk dus dat er gewoon 1 groete fabriek is en er heel veel afnemers zijn die alle hun eigen doosje willen! |:(

[slightly offtopic]
K0204 is in elk geval een typeaanduiding welke de dimensies van dit specifieke knalartikel weergeeft. Je vind het dus terug op vele verschillende merken strijkers die even groot zijn.
Maar dat er in China veel wordt "omgedoosd" is ook een feit. Dat beperkt zich overigens niet alleen tot strijkers.
[slightly offtopic]

Groetjes,
Cameo

jok3rt

Registered User
Pirate zei:
Ik heb de laatste jaren alle soorten strijkers geprobeerd en niets maar dan ook niets tipt aan de gewone groene strijker van 15 jaar gelee inmiddels .... tis niet anders.
Vroeger had je ook hele goeie van pirat; vergelijkbaar met de duiste corsair. Tegenwoordig heb je dan de pirat special en de duitse corsair is er nog steeds..
Persoonlijk vind ik de pirat special duidelijk harder knallen dan de Weco, dus zoveel hebben we niet te klagen vandaag de dag:7
Je was ook natuurlijk ook een stuk jonger toen, dus misschien dat t meer indruk maakte..

Laatst bewerkt:

jessedekker

Registered User
hebben ze de pirat special bij alpeco op voorraad want ik ga namelijk over 2 weken naar alpeco. en kosten ze 10 euro per 70 stuks. gaan ze net zo hard als een nitraat??? kwa knal jessedekker

Knalerwt

Registered User
De pirat specials gaan minder hard dan een nitraat ( tt) maar de knal van een pirat special komt wel in de buurt...

Aangezien de pirat specials in verhouding een stuk goedkoper zijn dan nitraten zijnn de pirat specials zeker geen miskoop

Pirate

Registered User
jok3rt zei:
Je was ook natuurlijk ook een stuk jonger toen, dus misschien dat t meer indruk maakte..

Zeker, en t.o.v. de rest van het spul dat er was, was die pirat ook zeker bijzonder, (al dat echt zware spul kende toen maar weinig mensen) maar ik blijf er toch bij dat ze 'vroeger' veel beter waren ....

@Tony, tuurlijk gaat het nergens over, maar dat betreft 90% van de draadjes hier (wat kost het waar, wat knalt harder, is het op voorraad), dat zal altijd zo blijven.

Schuim

Moderator
Medewerker
het zou goed kunnen dat loots nog een oudere lading heeft liggen, en dat deze dus net de gene zijn die de productiefout hadden, dat is ook zo bij alpeco geweest... ik heb echter zelf geen ervaring met degene die er nu bij de loots liggen, dit is een vermoeden, en geen conclusie..

het is nu toch echt afwachten tot er iemand een reactie geeft die ze wel bij de loots vandaan heeft en heeft geprobeert

greedings,

uwe schuim :w

Schuim

Moderator
Medewerker
0,75 pleuro per doosje van 60
zijn zeer leuke strijkertjes heb er op het moment ook 600 liggen..

greedings,
Uwe Schuim

Bovenaan