Pirat en Pirat Special

Jungleboy

Registered User
Teleurgesteld over P Special

Hey Freaks,
Zoals ik al een keer een bericht heb gelezen van BMW-Freaky dat de PSpecial vrij snel afging ging die van mij ook al snel af, Sterker nog nog sneller dan die van BMW.
Een paar in het doosje gingen al bij 3 a 4 seconde af. Maar ik ging vanavond nog een paar testen en tot verbazing ging hij een meter voor mijn neus (geen overdrijving) al af. Ik steek ze verder ook niet meer af tot ik visco lont heb om er een lont aan te maken. Ik en mijn zus (die met me mee ging) waren hier erg door geschokken en hebben lang een piep in de oren dus freaks ik raad aan om visco te gebruiken. Want al doe je het op een veilige mannier, het kan altijd fout gaan.

Patrick

Registered User
Jungleboy zei:
Hey Freaks,
Zoals ik al een keer een bericht heb gelezen van BMW-Freaky dat de PSpecial vrij snel afging ging die van mij ook al snel af, Sterker nog nog sneller dan die van BMW.
Een paar in het doosje gingen al bij 3 a 4 seconde af. Maar ik ging vanavond nog een paar testen en tot verbazing ging hij een meter voor mijn neus (geen overdrijving) al af. Ik steek ze verder ook niet meer af tot ik visco lont heb om er een lont aan te maken. Ik en mijn zus (die met me mee ging) waren hier erg door geschokken en hebben lang een piep in de oren dus freaks ik raad aan om visco te gebruiken. Want al doe je het op een veilige mannier, het kan altijd fout gaan.

Tsss das niet best.. Eigenlijk vind ik het wel aan de orde dat Alpeco in dit geval uitzoekt of het een slechte partij betreft en dat ze eventueel de verkochte doosjes terug roepen.

Jordi

Registered User
Is dit vorig jaar ook al niet uitgebreid aan bod gekomen? De SP's die ik vorig jaar heb meegemaakt hadden allemaal een keurige vetraging (afkomstig van Alpeco).

Jungleboy

Registered User
Deze doosjes komen ook van Alpeco
Sommige vertragingen zijn uitstekend zoals het hoort te zijn :p
maar helaas is dit niet bij alle pspecials zo. :'(

Cameo

Registered User
zink901 zei:
Op mijn doosje Pirat's staat toch echt 0,45 gram p/s.
Ben er met wat uitzoekwerk achtergekomen dat er diverse doseringen gebruikt worden voor de normale Pirat. Er zijn er met 0.45 gram, met 0.6 gram, maar ook met 1.1 gram. En vroeger (jaartje of 10 geleden) was daar ook nog de 0.8 grams versie. Verder lijkt het zo dat dit per batch kan verschillen. Het is dus een beetje een loterij als je een doosje koopt ;)

De Pirat Special heeft daarentegen, net als de Corsair, altijd dezelfde dosering.

Cameo

Laatst bewerkt:

Patrick

Registered User
Ik heb overigens dit jaar ook een doos Duitse corsairs gekocht. Bij openen bleken er een hele zooi aan elkaar geplakt te zitten doordat de strijkemulsie uitgelopen (ofzo) was. Heb ze voorzichtig van elkaar afgehaald, maar toch ben ik een beetje huiverig nu.

markoz

Registered User
Cameo zei:
Ben er met wat uitzoekwerk achtergekomen dat er diverse doseringen gebruikt worden voor de normale Pirat. Er zijn er met 0.45 gram, met 0.6 gram, maar ook met 1.1 gram. En vroeger (jaartje of 10 geleden) was daar ook nog de 0.8 grams versie. Verder lijkt het zo dat dit per batch kan verschillen. Het is dus een beetje een loterij als je een doosje koopt ;)

De Pirat Special heeft daarentegen, net als de Corsair, altijd dezelfde dosering.

Cameo

Zena heeft 2soorte pirats

70stuks voor 3euro
100stuks voor 2,80euro

die van 70stuks zijn 1,1gramm
en 100stuks zijn 0,6 dan ofzo

maar die van 70stuks gaan stuk harder ;)

misterBoem

Registered User
Dat is inderdaad waar
die van 70 st heet de pirat super, veel mensen verwarren deze super pirat met de pirat special. Deze 2 zijn makkelijk uitelkaar te houden door dat deze super pirat gewoon groen is en maar € 3.- kost terwijl een pakje pirat special € 9,- kost (loots) en de strijker bruin (gewone karton kleur zonder papier) is.
Tevens zit er in een pirat special 1,9gram kruit en in een super pirat 0.6 gram
De normale pirat € 2.75 (bij zena) zitten per 100 in een doosje en zijn 0.45 gram.

nog even een lijstje tot besluit:

normale pirat: 0.45 gram € 2.75 (zena)
super pirat : 0.60 gram € 3.00 (zena)
pirat special: 1.9 gram € 9.00 (loots)

Originally Posted by THE SHARE-MAN
misschien domme vraag maar is de pirat special nog wel te koop in belgie????

zoja legaal waar welke winkel??

Ten eerste: vragen zijn nooit dom, er kunnen allen domme antwoorden gegeven worden.

Antwoord op jou vraag:

Ja de pirat special is gewoon zonder kvk te krijgen. Vorrige week lagen ze er nog bij loots in Baarle Nassau.

m.v.g

misterBoem

Laatst bewerkt:

Pirate

Registered User
Ik heb de laatste jaren alle soorten strijkers geprobeerd en niets maar dan ook niets tipt aan de gewone groene strijker van 15 jaar gelee inmiddels .... tis niet anders.

zink901

Registered User
misterBoem zei:
Ja de pirat special is gewoon zonder kvk te krijgen. Vorrige week lagen ze er nog bij loots in Baarle Nassau.

m.v.g

misterBoem
Het is nog altijd Baarle-Hertog :p

Maar over die Pirat Special het is vrijwel zeker dat ze worden afgekeurd.

misterBoem

Registered User
De pirat special heeft een best harde knal voor zijn formaat en de vertraging is niet volgens de regels. Daarom wordt de pirat special waarschijnlijk afgekeurd.

m.v.g

misterBoem

Schuim

Moderator
Medewerker
dan stort de knallerwereld helemaal in... geen nitraten, geen specials... damn..
wat blijft er dan in goedsnaam nog over zonder kvk...
helemaal niks :'(

Greedings,
een verdrietige Schuim ;( :w

Bovenaan