Pirat en Pirat Special

Schuim

Moderator
Medewerker
oke, ik heb er al genoeg over gelezen, en ben dit jaar dus cker van plan om pirat specials te gaan halen, alleen nou blijft er de hele tijd een vraag door mn hoofd rondspoken, hoeveel gram zit er in een pirat special?

en zou iemand mij even de karton prijzen en aantallen van de pirat's en pirat specials kunnen melden, PM maar ofzo voordat dit topic, waarbij toch de bedoeling is om wat info uit te wisselen over deze jongens, gesloten zou worden..

greedings
Der Schuim

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Schuim zei:
oke, ik heb er al genoeg over gelezen, en ben dit jaar dus cker van plan om pirat specials te gaan halen, alleen nou blijft er de hele tijd een vraag door mn hoofd rondspoken, hoeveel gram zit er in een pirat special?

en zou iemand mij even de karton prijzen en aantallen van de pirat's en pirat specials kunnen melden, PM maar ofzo voordat dit topic, waarbij toch de bedoeling is om wat info uit te wisselen over deze jongens, gesloten zou worden..

greedings
Der Schuim

In een pirat special zit 1,9gram kruit en in een normale pirat zit 1,1 gram.
Karton prijzen worden niet gegeven.
De pirat special is te herkennen aan het doosje met een oranje zee.

Vuurwerkfreakz ;)

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
en die krengen zijn goedkoper dan nitraten?? :p
das dan mooi.. ik was eigenlijk op zoek naar een vervanger voor die mooie bommetjes.. zijn deze al gekeurt en op vooraad of is het ook wachten tot dat deze door de keuring heen zijn?

alvast bedankt voor de info

greedings,
Schuim :w

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Schuim zei:
en die krengen zijn goedkoper dan nitraten?? :p
das dan mooi.. ik was eigenlijk op zoek naar een vervanger voor die mooie bommetjes.. zijn deze al gekeurt en op vooraad of is het ook wachten tot dat deze door de keuring heen zijn?

alvast bedankt voor de info

greedings,
Die 'krengen' kosten ~7,50€ per pakje van 70 stuks bij Alpeco.
Of ze al door de keuring heen zijn weet ik niet.

Vuurwerkfreakz ;)

Schuim

Moderator
Medewerker
iemand anders hier meer info over?
tony of xavier misschien?
in iedergeval meld het me ;)

anders ga ik er ff 700 halen deze week

greedings,

Schuim

Moderator
Medewerker
ja zo iets las ik ook al in wat andere forums... maar het waren er maar weinig die er problemen mee hadden.. het zijn riskante jongens, maar dat zijn alle strijkers in princiepe, en heb het er wel voor over...
maar ik denk er idd twee keer over na

P

poziloc

Guest
[adminbreak]heren blijven we wel ontopic !!! en let aub op typfouten, dus even je bericht nakijken, voordat je post. er was niks van die berichten te maken......berichten van: ik ga er zoveel kopen, zitten we ook niet op te wachten DANK U![/adminbreak]

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
kun je je nog herinneren dat er toen ze net op de markt waren er een soort van productiefout in zat? en dat ze toen tijdelijk weer uit de handel zijn genomen?

weet jij of die doosjes van voor die tijd of na die tijd waren, want ik heb eigenlijk alleen nog maar lovende dingen gehoord sindsdien..

meld me het even...

want tjah, wie niet afsteekt met de kennis van het artikel dat die gebruikt, moet het simpelweg ook niet doen..

alvast bedankt

Schuim

Cameo

Registered User
vuurwerkfreakz zei:
In een pirat special zit 1,9gram kruit en in een normale pirat zit 1,1 gram.
Karton prijzen worden niet gegeven.
De pirat special is te herkennen aan het doosje met een oranje zee.

Vuurwerkfreakz ;)

Is het niet zo dat de "gewone" Pirats 0.65 gram pts bevatten ipv. 1.1 gram?
Dat zijn, zeg maar, de "budgetstrijkers" (2 euro per doosje bij Alpeco).
Widowmakers bevatten volgens mij wél 1.1gram pts.

Groet,
Cameo

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Cameo zei:
Is het niet zo dat de "gewone" Pirats 0.65 gram pts bevatten ipv. 1.1 gram?
Dat zijn, zeg maar, de "budgetstrijkers" (2 euro per doosje bij Alpeco).
Widowmakers bevatten volgens mij wél 1.1gram pts.

Groet,
Cameo

Boven is de pirat special en onder de gewone pirat :
pirat6cn.jpg

Laatst bewerkt:

Cameo

Registered User
Je hebt gelijk zo te zien ... maar ik heb ook geen ongelijk ;)
Kijk maar eens naar de volgende foto:
(boven een Pirat Special, onder een gewone Pirat)
pirats.jpg

Blijkbaar veranderen ze de samenstelling af en toe?

Groet,
Cameo

Jungleboy

Registered User
Huh
Op de doos van de gewone pirat staat dat je het niet mag afgeven aan -18 en bij de pirat special staat dat je hiet niet mag afgeven aan -16 :+

***Offtopic*** :w
Misschien een bekend vraagje maar gaan de P.Specials harder dan de Bermuda's of is het verstandiger kwa prijs om toch de P.Specials te kopen. :p
PM me maar
***Ontopic*** :w

Laatst bewerkt:

BMW-freaky

Registered User
Schuim zei:
kun je je nog herinneren dat er toen ze net op de markt waren er een soort van productiefout in zat? en dat ze toen tijdelijk weer uit de handel zijn genomen?

weet jij of die doosjes van voor die tijd of na die tijd waren, want ik heb eigenlijk alleen nog maar lovende dingen gehoord sindsdien..

Ik heb bij Alpeco vorig jaar ook de Pirat Specials gehaald. Waren echt toppertjes, altijd een prima vertraging ondanks verhalen die ik hoorde over een te korte vertraging.

Nu heb ik een maand geleden bij Loots ook weer Pirat Specials gehaald. Ik had ook nog 10 Pirat Specials over van vorig jaar ( die van Alpeco dus ) en toen ik die vergeleek met die van Loots viel me allereerst op dat de kopjes van de Pirat Special van Loots stukken lichter zijn als van m'n 'Alpeco' Pirat Specials van vorig jaar. Moest gelijk denken aan de Pantervuisten > Lichtere kopjes > Ouderdom?

Gisteravond heb ik zo'n Pirat Special van Loots uitgeprobeerd en dat scheelde heel weinig of hij was in m'n hand geklapt.. Stak hem aan, had hem net los en BOEM, schrok me werkelijk de pleuris en had even een dikke piep in m'n oor.

Ik ga het vanavond opnieuw proberen, heb ik dan weer zo'n snelle knaller maak ik er wel een mat van of iets dergelijks.. Anders ben ik bang dat het vragen is om moeilijkheden :r

Cameo

Registered User
Jungleboy zei:
Huh
Op de doos van de gewone pirat staat dat je het niet mag afgeven aan -18 en bij de pirat special staat dat je hiet niet mag afgeven aan -16 :+
Ja, dat was mij ook opgevallen. Misschien een oud doosje?
De grens is meen ik ooit opgehoogd van 16 naar 18 jaar.
Mmmm .... BMW-Freaky's ervaring zegt mij dat je de inhoud van dat doosje
dan maar misschien beter voorziet van een extra stukje visco.

@Bmw-Freaky
Ben benieuwd of die andere knallers in jouw doosje ook zo rap gaan of dat het een incident betreft. Kun je misschien een foto van jouw exemplaar plaatsen?

Cameo

BMW-freaky

Registered User
Cameo zei:
@Bmw-Freaky
Ben benieuwd of die andere knallers in jouw doosje ook zo rap gaan of dat het een incident betreft. Kun je misschien een foto van jouw exemplaar plaatsen?

Ik ben zelf ook even benieuwd..

M'n camera heb ik pas vanavond weer dus dan zal ik een foto maken.

Ook zal ik vanavond in ieder geval nog 2 Pirat Specials van Loots afsteken om te kijken hoe het daarmee zit. Alleen ik vrees het ergste. Vorig jaar geen enkele Pirat Special gehad met korte vertraging ( Allemaal >4 seconden ) en nu is het bij de eerste al raak..

Hoe dan ook, vanuit m'n hand afsteken doe ik dus niet meer..

Ik zal die van vanavond wel op film zetten trouwens.. :w

BMW-freaky

Registered User
Heb er zojuist nog 2 afgestoken en dat was weer niet best. Beiden haalden ( net als die van gisteren ) de wettelijke vertragingstijd van 3 seconden NIET! Met de stopwatch erbij kom ik als ik het filmpje terugkijk op 2.3 seconden.

En vanmiddag sprak ik een vriend die ze die dag ook gekocht heeft bij Loots en bij hem hetzelfde geval met de Pirat Specials. Een incident is het dus zeker niet.

Wat ik me nu afvraag is hoe dit kan, al heb ik een vermoeden. Het is inderdaad zo dat de eerste doosjes op de markt allemaal problemen hadden met de vertraging. Die ik kocht vorig jaar hadden dat niet, dus waarschijnlijk zijn dat de 'nieuwe' Pirat Specials geweest. Als ik kijk naar de kopjes van de Specials die ik bij Loots heb gehaald waren deze lichter als die ik vorig jaar bij Alpeco had gehaald. Hieruit zou je de conclusie kunnen trekken dat deze ouder zijn, en het misschien nog doosjes zijn van de eerste generatie Pirat Specials en vandaar dat ze inderdaad problemen geven met de vertraging. En nu wil ik Harry Loots niet afzeiken hoor, het is een prima vent en je kan er goed mee zaken doen, maar de Spanish Cracker Special die ik ook gehaald heb een maand geleden waren ook uit 2003.. :7 Ook niet bepaald de nieuwste dus. Dan zou dat met die Pirat Specials ook wel eens het geval kunnen wezen ( Helaas kan ik daar geen jaartal vinden op het doosje ).

Kort gezegd: Ik ben bang dat ik Pirat Specials heb uit de eerste generatie, die allemaal problemen hadden met de vertraging.

Iemand kritiek op mijn redenering? Laat maar horen..

Ps. Ik heb ze gefilmd en zal ze vannacht even omzetten, even copyright opzetten en dan zal ik ze online zetten.

Edit: Hier zijn ze dan:

Pirat Special 1

Pirat Special 2

Bij filmpje 2 is de knal gedempt door m'n camera, en ook niet letten op de kwaliteit want ze zijn flink gecomprimeerd ( 200 Kb ). Je ziet in ieder geval dat de vertraging niet is wat hij hoort te zijn.

Laatst bewerkt:

nitraat4life

Registered User
BMW-freaky zei:
Wat ik me nu afvraag is hoe dit kan, al heb ik een vermoeden. Het is inderdaad zo dat de eerste doosjes op de markt allemaal problemen hadden met de vertraging. Die ik kocht vorig jaar hadden dat niet, dus waarschijnlijk zijn dat de 'nieuwe' Pirat Specials geweest. Als ik kijk naar de kopjes van de Specials die ik bij Loots heb gehaald waren deze lichter als die ik vorig jaar bij Alpeco had gehaald. Hieruit zou je de conclusie kunnen trekken dat deze ouder zijn, en het misschien nog doosjes zijn van de eerste generatie Pirat Specials en vandaar dat ze inderdaad problemen geven met de vertraging. En nu wil ik Harry Loots niet afzeiken hoor, het is een prima vent en je kan er goed mee zaken doen, maar de Spanish Cracker Special die ik ook gehaald heb een maand geleden waren ook uit 2003.. :7 Ook niet bepaald de nieuwste dus. Dan zou dat met die Pirat Specials ook wel eens het geval kunnen wezen ( Helaas kan ik daar geen jaartal vinden op het doosje ).
.

Dit zou inderdaad wel de reden kunnen zijn maar het kan natuurlijk ook liggen aan de opslag denk bijv. aan vocht enzo, maar ik denk dat jou verklaring toch meer voor de hand ligt!

Zou het ook niet kunnen dat de strijkers in meerdere fabrieken worden gemaakte en dat er een container strijkers gewoon niet goed was uit de fabriek.. zo kan je talloze mogenlijk heden verzinnen. mischien moeten we het maar gewoon eens even aan iemand vragen die er meer verstand van heeft :)

*EDIT*
Ik zie net de filmpjes en merk dat je het met een aansteker aansteekt , kan dit niet de reden zijn? al geprobeerd met een strijkplankje?

Laatst bewerkt:

Cameo

Registered User
Oei, dat gaat inderdaad veel te snel. Lijkt wel een beetje op dat Boller A verhaal begin dit jaar. Kan inderdaad een slechte batch zijn geweest, maar als je hier geen rekening mee houd kost dit je dus al snel een paar vingers.

Btw; Dank voor je filmpjes, BMW-Freaky.
Ik zou de rest dan maar van visco voorzien, want het lijkt er inderdaad op dat het hele doosje zo zal uitwerken. Het blijven nu eenmaal soms onbetrouwbare artikelen, die strijkers. Doe mij dan maar de Spanish Cracker met een degelijk lontje ;)

Cameo

BMW-freaky

Registered User
nitraat4life zei:
*EDIT*
Ik zie net de filmpjes en merk dat je het met een aansteker aansteekt , kan dit niet de reden zijn? al geprobeerd met een strijkplankje?

Nog niet geprobeerd met een strijkplankje, was het niet van plan ook eigenlijk.. Vertrouw die dingen voor geen cent, dus liever niet vanuit m'n handen..

Daarbij komt dat het mijns inziens eigenlijk niet uit zou moeten maken hoe je hem aansteekt. Bovendien heb ik die Pirat Specials van Alpeco ook voor het grootste gedeelte met een aansteker aangestoken en geen problemen. Er zit wel een strijkplankje in het doosje maar die was na een keer of 25 gebruiken ook afgeschreven, dus de rest heb ik gewoon met een aansteker gedaan en dat gaf totaal geen problemen.

Maargoed, moraal van dit hele gebeuren: Kijk altijd uit!! Ook wanneer je denk dat je kwaliteitsstrijkers in huis hebt kan dat anders uitpakken wanneer je ze afsteekt, dus wees altijd op je hoede.

En Cameo ik denk inderdaad dat ik maar overal 2 centimeter visco op plak, en dan is het voor mij over met die dingen. Volgende keer maar wat anders, veiligheid blijft altijd bovenaan staan.

Schuim

Moderator
Medewerker
is er nu eigenlijk al meer bekend over deze jongens?
zijn ze aanwezig, of worden ze gekeurd op het moment.
zijn ze met of zonder kvk.

want ik wil ze eigenlijk volgende maand eigenlijk gaan halen, dus heb er even wat ckerheid over nodig...

Greedings,

Der Schuim :w

Bovenaan