Heb er zojuist nog 2 afgestoken en dat was weer niet best. Beiden haalden ( net als die van gisteren ) de wettelijke vertragingstijd van 3 seconden NIET! Met de stopwatch erbij kom ik als ik het filmpje terugkijk op 2.3 seconden.
En vanmiddag sprak ik een vriend die ze die dag ook gekocht heeft bij Loots en bij hem hetzelfde geval met de Pirat Specials. Een incident is het dus zeker niet.
Wat ik me nu afvraag is hoe dit kan, al heb ik een vermoeden. Het is inderdaad zo dat de eerste doosjes op de markt allemaal problemen hadden met de vertraging. Die ik kocht vorig jaar hadden dat niet, dus waarschijnlijk zijn dat de 'nieuwe' Pirat Specials geweest. Als ik kijk naar de kopjes van de Specials die ik bij Loots heb gehaald waren deze lichter als die ik vorig jaar bij Alpeco had gehaald. Hieruit zou je de conclusie kunnen trekken dat deze ouder zijn, en het misschien nog doosjes zijn van de eerste generatie Pirat Specials en vandaar dat ze inderdaad problemen geven met de vertraging. En nu wil ik Harry Loots niet afzeiken hoor, het is een prima vent en je kan er goed mee zaken doen, maar de Spanish Cracker Special die ik ook gehaald heb een maand geleden waren ook uit 2003.. :7 Ook niet bepaald de nieuwste dus. Dan zou dat met die Pirat Specials ook wel eens het geval kunnen wezen ( Helaas kan ik daar geen jaartal vinden op het doosje ).
Kort gezegd: Ik ben bang dat ik Pirat Specials heb uit de eerste generatie, die allemaal problemen hadden met de vertraging.
Iemand kritiek op mijn redenering? Laat maar horen..
Ps. Ik heb ze gefilmd en zal ze vannacht even omzetten, even copyright opzetten en dan zal ik ze online zetten.
Edit: Hier zijn ze dan:
Pirat Special 1
Pirat Special 2
Bij filmpje 2 is de knal gedempt door m'n camera, en ook niet letten op de kwaliteit want ze zijn flink gecomprimeerd ( 200 Kb ). Je ziet in ieder geval dat de vertraging niet is wat hij hoort te zijn.