Pijnacker

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
5 Mei 2009 Bevrijdings vuurwerk te Pijnacker

plaats : Pijnacker
provincie : Zuid Holland
wie : Dreamfireworks
wat : prof en consumenten
waar : Lokatie Sportlaan
tijd : omstreeks 21.30 uur

dtmalive

Registered User
Ik zie nu al minimaal 3 keer het woord Bevreiding staan in verschillende posts.

Vrij moet toch echt met een lang kippeproduct geschreven worden.

Sorry ik ben wat dat betreft misschien een mierenneuker.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Ik zie nu al minimaal 3 keer het woord Bevreiding staan in verschillende posts.

Vrij moet toch echt met een lang kippeproduct geschreven worden.

Sorry ik ben wat dat betreft misschien een mierenneuker.

Beetje mierenneuker ben je wel ja, maar het word veranderd hoor meester nederlands.

:nuts:

Arjan

Registered User
Nog mensen deze kant op? Ben zo richting de lokatie voor opbouw en word denk ik wel wat.. max is 150mm afgewisseld met blokken en candels.. Allemaal Jorge spul en naar ik weet geen consumentenspul. :blink1:

Lokatie is ter hoogte van de Sportlaan, en we staan op een veld daarachter bij de voetbalvelden maar is te herkennen aan een grote witte tent begreep ik.. nu hopen op wat droogte vanavond..

http://maps.google.nl/maps?f=q&sour...25908,4.417813&spn=0.005889,0.013733&t=h&z=16

Laatst bewerkt:

Freddy

Registered User
Ik ga wel even een kijkje nemen. Is ieder jaar wel een leuk showtje naar mijn mening.
Dit jaar geen muziek tijdens de show dus komen de burstknallen goed tot zn recht:nuts:
nu inderdaad hopen op droog weer! en een klein zuchtje wind

Son-T

Registered User
Als je nog eens mensen uitnodigd om te komen kijken naar het Prof spul!!:blink1:
Ik heb me weer laten verleiden naar een bommejte bommetje show.:mad:
Bommen die te laag vlogen .X keer zelfde ''thema's'' met dezelfde bommen .

Nou mij zie je niet meer in Pijnacker!!!

Laatst bewerkt:

Arjan

Registered User
Son-t, ik heb je niet gezien? :eek:h:

Ik kan nu wel weer steeds reageren en een hele discussie uitlokken maar ik zeg hierbij alleen voor nu dat we qua tijd geschoten hebben wat de opdrachtgever besloten en gevraagd heeft.. Sterker nog, er werd eerst gevraagd of we het uit konden rekken naar 18 tot 20 minuten! Over het programma en de combinaties kan ik niets zeggen, ik heb die niet bedacht en gemaakt :blink1:

Achteraf kregen we van de opdrachtgever (of althans de persoon waar we mee te maken hadden van de commissie) te horen dat het eigenlijk toch een beetje te lang duurde... tja.. dan moet je van te voren niet zeggen dat het langer moet duren, we gaven nog aan dat het max 10 minuutjes is wat leuk is maar dat was te kort..

Maarja, dat is achteraf gepraat en je weet.. wie betaald, bepaalt..
Vond de locatie daar voor het lagere spul ook niet geschikt en ik kan helaas ook niets veranderen aan bommen (2.5 inch) die te laag vlogen.. :blink1: Volgende keer weer beter..

Freddy

Registered User
het was me een eentonig showtje met te veel herhalingen in de bommen. Ik kan me wel wat beter showtjes herinneren daar bij de grote tent.
Maar ja zoals je al zegt Arjan, 'wie betaald, bepaald'....al hadden ze beter naar jullie advies kunnen luisteren om de show af te schieten in een kleine 10 minuten. hadden we er allebei meer plezier van gehad.
de 150mm (als ik het goed zag) waren wel lekker fors qua burst en omvang.

jaspertjuh

Registered User
Gister ben ik dus ook even richting Pijnacker gereden, en al snel kwamen we aan bij een parkeerterreintje vlakbij de witte tent die Arjan al beschreef.
Even de auto neergezet, en toen richting het festival.

Daar aangekomen bleek al snel dat het vuurwerk van achter 2 rijen bomen afgeschoten zou worden, en dat vond ik toch wel jammer. Mede daarom besloten we de auto weer in te gaan en het schietveld vanaf de zijkant te bekijken.

Even de auto in het gras geparkeerd, en toen tot aan de rand van het schietveld gelopen. Er stond dit keer niks in de weg; geen bomen, geen struiken, niks! We keken dus recht op de mortieren. Echt mensen, ik heb nog nooit zo'n rustige plek gezien tijdens vuurwerkshows, er was helemaal niemand!

Na een hele tijd gewacht te hebben (de show begon om 22:00, niet om 21:30) begon het showtje. De eerste salutes waren weer erg lekker, waarna er rustig (shell na shell) geshoten werd met tussendoor een aantal candles en 2 of 3 blokjes. Hoewel ik hier op het forum veel commentaar hoor op deze manier van schieten vond ik het helemaal niet storend. Qua inhoud mag het eigenlijk geen show heten, maar ik heb toch zeker genoten en als "tussendoortje" was het perfect.

Wel viel mij op dat veel 2,5"ers erg laag knalden (vooral de gele peony's kwamen niet heel hoog). Er werden ook behoorlijk wat hartjes shells geschoten en rode ringen met in het midden een aantal salute-inserts.

De 6"ers waren natuurlijk weer heerlijk en vooral de galmen bij de lift en burst waren prachtig. De show sloot af met een salvo blinkershells en een salvo salutes tegelijk.

Naar mijn mening zeker de 25 minuutjes rijden waard.

Son-T

Registered User
Son-t, ik heb je niet gezien? :eek:h:

Klopt Arjan,
Mede door de wat late aankomsttijd leek het ons het beste om niet jullie kant op te komen .
Ik zelf ben tot aan de rand gelopen waar de bomen stonden en heb vanaf daar even naar het schietveld gekeken.Ook voor de betreffende instanties wilde ik geen fratsen uithalen om maar bij je te kunnen komen ;-)

Ik kan nu wel weer steeds reageren en een hele discussie uitlokken maar ik zeg hierbij alleen voor nu dat we qua tijd geschoten hebben wat de opdrachtgever besloten en gevraagd heeft.. Sterker nog, er werd eerst gevraagd of we het uit konden rekken naar 18 tot 20 minuten! Over het programma en de combinaties kan ik niets zeggen, ik heb die niet bedacht en gemaakt :blink1:

Ben ik helemaal met je eens .De opdrachtgever bepaald !

Achteraf kregen we van de opdrachtgever (of althans de persoon waar we mee te maken hadden van de commissie) te horen dat het eigenlijk toch een beetje te lang duurde... tja.. dan moet je van te voren niet zeggen dat het langer moet duren, we gaven nog aan dat het max 10 minuutjes is wat leuk is maar dat was te kort..

Maarja, dat is achteraf gepraat en je weet.. wie betaald, bepaalt..
Vond de locatie daar voor het lagere spul ook niet geschikt en ik kan helaas ook niets veranderen aan bommen (2.5 inch) die te laag vlogen.. :blink1: Volgende keer weer beter..

Volgende keer beter inderdaad ,Maar ik zie me daar niet zo snel meer verschijnen .
Ik ben er nu denk ik 4of 5 keer geweest en ik vind het welletjes daar in Pijnakcer.
Ik denk dat het budget niet hoog genoeg zal zijn om een leuke show te schieten maar voor dit evenement ideaal is .:blink1:

Laatst bewerkt:

Son-T

Registered User
Hier de fim van Pijnacker geschoten door Dream Fireworks.
Deze film is geschoten door Kobajo met zijn nieuwe Camera Canon HV30
Soms is er een druppel te zien op de lens omdat het nog wat regende tijdens de show.

Direkte link http://www.vimeo.com/4562395

Laatst bewerkt:

sisser

Registered User
Het soort show waarbij je een slaapzak moet mee nemen en als je die vergeet krijg je hem vanzelf. Blij dat ik zelf naar Dordrecht ben gegaan.

Arjan

Registered User
Heel leuk allemaal, maar ik mis nog een minuut of 5 van het eind in dat filmpje?

Son-T

Registered User
Nu je het zegt is er indedaad een stuk niet meegenomen in de render.:embarrest:
Zal alsnog de gehele film laden en deze uiteindelijk deleten.
Aangezien er een ander in de render staat kan het een paar uur duren .
Bedankt voor de opletttendheid.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Ben zelf de afgelopen jaren 2 x in pijnacker wezen kijken, toen vond ik het al niet best maar dit jaar slaat alles.

Dit mag de naam show niet meer hebben vind ik, ik snap het verhaal van de opdrachtgever maar......tig x het zelfde bommetje schieten is toch echt de keuze van het bedrijf zelf. Of alle candle's kaarsrecht omhoog schieten is ook een keuze van het bedrijf zelf.
Net zoals de finale die elk jaar bestaat uit een bommetje of 20 tegelijk de lucht in jagen en daarna klaar.

Ik wil niet teveel zeiken maar er is gewoon meer van te maken, toch?

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Link naar de video is aangepast,mede de juiste lengte video.
Sorry voor het ongemak.

Hans vanaf 14.11 tot 19.00 (einde film) zie ik "copy right bij Freakpyromaniacs" . beetje lang toch.
Film vind ik van prima kwaliteit.

Bovenaan