Gister ben ik dus ook even richting Pijnacker gereden, en al snel kwamen we aan bij een parkeerterreintje vlakbij de witte tent die Arjan al beschreef.
Even de auto neergezet, en toen richting het festival.
Daar aangekomen bleek al snel dat het vuurwerk van achter 2 rijen bomen afgeschoten zou worden, en dat vond ik toch wel jammer. Mede daarom besloten we de auto weer in te gaan en het schietveld vanaf de zijkant te bekijken.
Even de auto in het gras geparkeerd, en toen tot aan de rand van het schietveld gelopen. Er stond dit keer niks in de weg; geen bomen, geen struiken, niks! We keken dus recht op de mortieren. Echt mensen, ik heb nog nooit zo'n rustige plek gezien tijdens vuurwerkshows, er was helemaal niemand!
Na een hele tijd gewacht te hebben (de show begon om 22:00, niet om 21:30) begon het showtje. De eerste salutes waren weer erg lekker, waarna er rustig (shell na shell) geshoten werd met tussendoor een aantal candles en 2 of 3 blokjes. Hoewel ik hier op het forum veel commentaar hoor op deze manier van schieten vond ik het helemaal niet storend. Qua inhoud mag het eigenlijk geen show heten, maar ik heb toch zeker genoten en als "tussendoortje" was het perfect.
Wel viel mij op dat veel 2,5"ers erg laag knalden (vooral de gele peony's kwamen niet heel hoog). Er werden ook behoorlijk wat hartjes shells geschoten en rode ringen met in het midden een aantal salute-inserts.
De 6"ers waren natuurlijk weer heerlijk en vooral de galmen bij de lift en burst waren prachtig. De show sloot af met een salvo blinkershells en een salvo salutes tegelijk.
Naar mijn mening zeker de 25 minuutjes rijden waard.