Pijlenrek amstelveen 07/08

bridge

Bronzen Member
Leuk zo'n pijlenshow. ben zelf ook een pijlenman. zo creeer je tenminste wat kaliber. Ik ben alleen geen fan van bonbridge pijlen, behalve dan die colour ring thunder. Daar had ik er ook 12 van. Ik zie overigens wel dat jij een fan bent van peony. Ik ben meer een fan van palms, crowns en willows en dan moet je al helemaal niet bij Bonbridge zijn.

Maar wel prima zo'n film.

voix

Registered User
Mooie film inderdaad. Het geluid als pijlen de lucht in gaan vind ik altijd ronduit prachtig. Daardoor alleen al zorg ik ervoor dat ik ieder jaar wat pijlen in huis heb. Wel een vraagje hoe heet t nummer wat onder de film staat? Hoor dat t een remix is van Enya's Orinico Flow (Sail Away) maar ben wel benieuwd wie m gemixed heeft.

3307

Registered User
Ik ben een pijlenfreak en dit is tot nu toe toch echt de beste pijlenrek die ik op internet tegen ben gekomen.
Zoiets wil ik ook aankomend oud&nieuw. :toung:

ruben_3

Registered User
Leuk zo'n pijlenshow. ben zelf ook een pijlenman. zo creeer je tenminste wat kaliber. Ik ben alleen geen fan van bonbridge pijlen, behalve dan die colour ring thunder. Daar had ik er ook 12 van. Ik zie overigens wel dat jij een fan bent van peony. Ik ben meer een fan van palms, crowns en willows en dan moet je al helemaal niet bij Bonbridge zijn.

Maar wel prima zo'n film.

Ik heb voor peonies gekozen omdat dit de lucht goed op vult. plus dat ik natuurlijk ook een beetje op de financien moet letten. Voor de rest ben ik wel echt voorstander van de bonbridge pijlen. De pijlen zijn relatief goedkoop en klein, maar de uitwerking is echt super! Vooral de vorm van de peonies. Oke ze zijn niet helemaal perfect maar voor een 2"bol vind ik dat bonbridge goed werk leverd. Volgend jaar financeerd de buurt mee dus kan ik het nog groter aanpakken en kan ik ook overwegen om meerdere etapes in de show te houden. Zoals palmen etc etc. Het is dan ook leuk om een stukje rust erin te doen met een gouden regen of iets dergelijks.
Volgend jaar wil ik zo iso meer variatie in de show gaan toe voegen.

Ps, Er zitten een paar gouden regens tussen en ring+pistol. Deze zijn helaas niet te zien door de mist.Als er geen mist was geweest had het er nog groter uit gezien aangezien een paar pijlen erg hoog gingen:(

Onno123

Registered User
Mooie film inderdaad. Het geluid als pijlen de lucht in gaan vind ik altijd ronduit prachtig. Daardoor alleen al zorg ik ervoor dat ik ieder jaar wat pijlen in huis heb. Wel een vraagje hoe heet t nummer wat onder de film staat? Hoor dat t een remix is van Enya's Orinico Flow (Sail Away) maar ben wel benieuwd wie m gemixed heeft.

Prodigy Vs Enya - Smack Up The Orinoco Flow
Zo heb ik hem van Ruben gekregen.

Hee, maar Ruben!
Heb je goed gedaan! Volgend jaar nog groter :)
Ook mooi bewerkt:amuse: Haha

da Burp

Registered User
Gruwelijke show kerel, petje af.. De voorpret van het bouwen is volgens mij bijna net zo leuk als de show zelf.

Die finale is echt geweldig als alles zo snel gaat.

bridge

Bronzen Member
Ik heb voor peonies gekozen omdat dit de lucht goed op vult. plus dat ik natuurlijk ook een beetje op de financien moet letten. Voor de rest ben ik wel echt voorstander van de bonbridge pijlen. De pijlen zijn relatief goedkoop en klein, maar de uitwerking is echt super! Vooral de vorm van de peonies. Oke ze zijn niet helemaal perfect maar voor een 2"bol vind ik dat bonbridge goed werk leverd. Volgend jaar financeerd de buurt mee dus kan ik het nog groter aanpakken en kan ik ook overwegen om meerdere etapes in de show te houden. Zoals palmen etc etc. Het is dan ook leuk om een stukje rust erin te doen met een gouden regen of iets dergelijks.
Volgend jaar wil ik zo iso meer variatie in de show gaan toe voegen.

Ps, Er zitten een paar gouden regens tussen en ring+pistol. Deze zijn helaas niet te zien door de mist.Als er geen mist was geweest had het er nog groter uit gezien aangezien een paar pijlen erg hoog gingen:(

Klopt: ik had ook enorm veel last van de mist. Bij cakes ging het wel, maar ik ben gestopt met pijlen schieten. Boeket was nauwelijks meer te zien. Keb nu nog 25 75 grammers thuis staan. Ik probeer de discipline op te brengen om ze te bewaren tot de volgende jaarwisseling, maar gisteren kriebelde het al toen het zo helder was...............

DjTerence

Registered User
Geweldige pijlenshot ruben!
Ik heb hem nu zo'n 3 keer bekeken, en ik blijf hem schitterend vinden!! Echt klasse, en maar hopen dat je volgend jaar weer zoiets doet :blink1:

Prima gefilmd ook! Toppie!

USRRobiwan

Registered User
Ziet er prachtig uit allemaal. Leuk bezig geweest met hout ook lol. Inderdaad jammer van de mistige omstandigheden. Aan de kust hier niet zo heel veel last van gehad gelukkig. Wacht met spanning op de show van aankomend jaar.

ruben_3

Registered User
Respect, heel mooi gemaakt, goed gefilmt ook:)

Zijn die bolpijlen nog bij Alpeco te verkrijgen trouwens?

Ja zeker! Ze zijn afgelopen jaar vernieuwd. Door de vernieuwing is deze pijl echt een top pijl geworden!Vol effect dat lang blijft hangen.De stijglading is echt super waardoor de pijlen allemaal zeer goed en recht op stijgen. Ik vind de 2" persoonlijk beter dan de 3" .
Als ze de 3" ook aanpassen met de zelfde samenstelling als de 2" hebben we er echt een mega pijl bij! En zou deze naar mijn mening te vergelijken zijn met een goede 4" peony shell. Ik ben echt een pijlen liefhebber, en heb al veel verschillende pijlen uitgetest. Persoonlijk vind ik de vernieuwde 2"twilight De beste pijl van zijn caliber.

Blinq 32

Registered User
Top showtje.Zie je in professionele shows bijna niet meer,een leuke Rocket-Pod.En al helemaal niet van dit kaliber.Vet Heftig.

ruben_3

Registered User
Top showtje.Zie je in professionele shows bijna niet meer,een leuke Rocket-Pod.En al helemaal niet van dit kaliber.Vet Heftig.

idd! In de jaren 90 zag je dat er veel meer pijlen werden gebruikt. Ik snap niet waarom dat niet meer word gedaan. Terwijl ik het geluid van pijlen juist zo meesterlijk vind! Het geeft een soort agressie in de show. Ik hoop dat deze trend weer terug komt in 2008, in combinatie met de manier waarop er nu veel word geschoten in Nederland. Ik vind de kwaliteit van de nederlandse prof shows de afgelopen paar jaar namelijk flink vooruit gegaan.

ShoGun

Registered User
Supergave show man!! Ik zat gewoon met een big smile op de bank te kijken naar het filmpje. In één woord G E W E L D I G!

idd! In de jaren 90 zag je dat er veel meer pijlen werden gebruikt. Ik snap niet waarom dat niet meer word gedaan. Terwijl ik het geluid van pijlen juist zo meesterlijk vind! Het geeft een soort agressie in de show. Ik hoop dat deze trend weer terug komt in 2008, in combinatie met de manier waarop er nu veel word geschoten in Nederland. Ik vind de kwaliteit van de nederlandse prof shows de afgelopen paar jaar namelijk flink vooruit gegaan.

Ja, in de jaren 90 had je veel minder cakes en was een vuurpijl voor de gewone consument bijna het enige artikel dat de lucht sierde. Met de sterke opkomst van de cake zijn de naar verhouding dure pijlen een beetje minder vertegenwoordigd in de lucht. Wil niet zeggen dat ze niet populair meer zijn. Ik denk dat iedereen het lanceer geluid geweldig vindt.

Bovenaan