Ik denk dat Bonte harder zijn best moet doen dan ooit tevoren. Samen met David Rietveld hebben zij flink aan geloofwaardigheid ingeboet het afgelopen jaar. Zo hebben we Arno gearresteerd zien worden na "burgerlijke ongehoorzaamheid" bij een protestaktie in Rotterdam (geldt de wet soms niet voor politici?) en heeft David Rietveld zich immens "populair" gemaakt met een staaltje domeinkapen om Geert Wilders "een lesje te leren". En kijken we naar de best gelezen onderwerpen op Davids' weblog dan treffen we daar onder andere ... het Eurovisie songfestival!? :worried: En wat te denken van de zielige poging om de Nederlandse democratie te corrumperen middels een motie van wantrouwen? Beide heren zijn, zoals terecht wordt opgemerkt, behoorlijk mediageil.
Bij een inhoudelijk debat dreunen ze met gemak de eerder verzamelde kreten op, maar lopen vervolgens in een discussie met feiten al snel vast. Men verdiept zich te weinig in de materie en is dus ook niet bereid de diepte in te gaan voor een opbouwend betoog. Het gaat ze enkel om onrust scheppen en aandacht scoren.
Het nadeel hiervan (voor hen) is dat dit niet eeuwigdurend effect blijft hebben. Politiek en publiek weten deze Don Quichotes inmiddels op waarde te schatten. En deze waarde daalt nog elke dag.
Desondanks ben ik ervan overtuigd dat we uit deze hoek flink wat overlast kunnen verwachten. Het zij zo. Wij kunnen niet anders dan elke mediageile kreet rustig en zorgvuldig beantwoorden met een gezonde dosis feiten en realiteitszin.
Cameo
voor de volle 100 procent met je eens cameo, die gast en zijn cluppie een beetje aan het afdwalen momenteel met allerlei andere moties, ik noem:
-subsidie voor regentonnen(hoe leip kun je zijn)
-zwembaden moeten langer open(dat lijkt me dan niet het grootste probleem in rotjeknor lijkt mij.
-er moeten meer parkeerplekken komen voor toeristenbussen(ik dacht dat dat juist zo vervuilend was in de stad??
laat hem zijn eigen gat maar graven...
toch koop ik voor de zekerheid wat extra vuurwerk dit jaar, voor het geval het volgend jaar ineens niet doorgaat.