Partij voor de Dieren wil vuurwerkverbod

bridge

Bronzen Member
en ik wil graag een verbod op "leven". "leven" veroorzaakt viezigheid, afval en geluid. Allemaal nergens goed voor. Als iedereen daar nu eens mee stopt, dan hebben we nooit meer last van elkaar.

Jean Cross

Registered User
Arnhem - Mijn ontbijt draait zich om in mijn maag... daar gaan we weer.!

Zat er al op te wachten wie dit jaar de Arno Bonte zou worden.. nu is het dus de PvdD.. (1 zetel.? Laat me niet lachuh.!)

Maargoed, toch maar weer een ontkrachtingsverhaaltje:

Scherpe controle op vuurwerkverkoop is er al, dus oud nieuws. Ook het streng controleren op illegaal vuurwerk is er al en het te vroeg verkopen van vuurwerk.... nou, dat moet ik nog meemaken in Nederland....

Vindt het op z'n minst een redelijk smakeloze vergelijking dat dieren en verstandelijk gehandicapten allebei last hebben van het geknal. In mijn omgeving heb ik zowel dieren als verstandelijk gehandicapten, maar geen van beide zie ik stuiteren bij het horen van een rotje.

Het Milieuvervuilingsverhaal is nu al zo vaak ontkracht, dat ik daar nieteens over ga beginnen, ik zeg Google maar ff, genoeg info te vergaren ;) En het fabeltje over Astma-patienten... alsof iedere Astma-patient op 1 januari 02:00u gezellig over straat wandelt.. De concentraties "schadelijke stoffen" zijn nogsteeds normaal. Op een warme drukke spitsdag in de zomer hangt er meer "afval" in de lucht....zelf heb ik ook een lichte vorm, maar lig echt niet op de grond van het hoesten of benauwdheid, dus lulkoek.

80% koopt geen vuurwerk, dus 20% verknalt het voor de rest... In onze straat "op stand" waren wij van de 25 huizen, de enige met vuurwerk. Kleine rekensom: 4% die vuurwerk afstak... dus wij zouden het voor de overige 96% verpesten van de straat.? Vertel mij dan eens waarom ruim 80% van de straat buiten stond mee te genieten en de O's en A' niet te tellen waren.?

En de gevaren en nadelen van een gemeentelijke vuurwerkshow zijn al zo vaak aangehaald (voorbeeld: Amsterdam, grote stad, veel mensen, weinig ruimte, minimaal 10 shows om alle geinteresseerden tevreden te stellen en het veilig te houden, meer vervuiling, meer afval, meer mensen geconcentreerd op verschillende plekken, dus meer kans op ongelukken, meer politie-inzet, ga zo maar door...)

Dus jongens, meiden, papa's, mama's, opa's en oma's.... Laten we per direct onze rijke traditie en de Nederlandse economie verklooien door de 65 miljoen euro bedoeld voor de staatskas, over te schrijven naar de Brandwondenstichting (niets ten nadele van de brandwondenstichting ;))

Er is vanuit de 2de Kamer al duidelijk gemaakt dat een verbod er niet gaat komen (it's all about the Benjamins) dus leg je liever toe op de belangen van je partij... Waarom zitten er zoveel dieren in het asiel.? Waarom kan elke gek een hond/kat/paard/geit kopen.? Waarom worden er zoveel zwakke/zieke vissen verkocht.? etc.. denk niet dat ik het verder moet voorkauwen.

Fijne jaarwisseling en de brandwondenstichting ziet je bijdrage wel tegemoet...

Jean Cross

Registered User
en ik wil graag een verbod op "leven". "leven" veroorzaakt viezigheid, afval en geluid. Allemaal nergens goed voor. Als iedereen daar nu eens mee stopt, dan hebben we nooit meer last van elkaar.

Begin jij dan.? :p Wil ik eerst je voorraad Super Bees en je budget/bestelling voor dit jaar :D

joszie

Zilveren Member
Ieder jaar weer dat gezeur over verbieden. Ik snap niet wat er gebeurd is met het motto "leef en laat leven"
Ik heb nergens in het partijprogramma gelezen dat vuurwerk een hot item voor ze is, laat ze zich inderdaad maar bezighouden met dieren

Hairy Harry

Registered User
Zal ik nu ook eens gaan roepen dat ze dieren moeten verbieden? Al die overlast van stront die ze overal verspreiden, het hele jaar door...
Natuurlijk niet, deze azijnzeikerd moet eens een leven gaan zoeken, en zijn medemens ook wat gunnen.

Davis

Registered User
Als de PVDD vuurwerk wilt gaan verbieden vanwege de logische, maar stompzinnige rede dat het slecht is voor de oren van de beesten, en ze er bang van worden, dan moeten ze dus ook andere zaken stop willen zetten.

Denk aan dingen zoals scooters die dagelijks met een t*ringherrie voorbij rijden, motors en auto's vaak ook. Treinen, vliegtuigen, maar ook alledaagse dingen als bouwwerkzaamheden zullen moeten worden stopgezet. Boormachines worden illegaal, mogen we lekker weer met de ouderwetse handboor doen. Evenementen zoals grote muziekfeesten mogen niet meer, want ook die geluidsbarriére is te vergelijken met knallen van vuurwerk.

Kom op zeg, wat een flauwekul. Ik snap de reden dat ze tegen vuurwerk zijn, maar je kunt het niet verbieden omdat de dieren in dit land er gek van worden. Mits je niet met een fatsoenlijke, -voor het kabinet- economisch interessant rendabel alternatief komt waarmee je de legale vuurwerkverkoop onder druk kunt zetten, bereik je niets meer dan wat leuke media aandacht.

Goedzo partij voor de dieren! Ben trots op jullie! Maar dit is een verloren zaak. Simpele zielen...

Vito

Registered User
Gasten, allemaal bullshit joh...maak je niet druk en laat die druiloren lekker dromen met hun plannen. De PvdD is maar een klein visje in de kamer. Ze moeten eens in de zoveel tijd toch wat te zeggen hebben...Ik beschouw het meer als een mop.

elgielo

Registered User
Hij heet niet voor niks "Dick" :p

Geen paniek in de tent, er is elk jaar wel een of andere linksdraaiende biogarde hufter die dit onderwerp gebruikt om te proberen zijn minuscule partijtje wat groter te maken door soortgenoten achter zich te scharen.

Gelukkig worden dit er gemiddeld steeds minder :p

quexx

Registered User
Hoppa weer iemand die het vuurwerk wil verbieden voor de particulieren. "80% Van de bevolking koopt helemaal geen vuurwerk, het is dus een kleine groep die het letterlijk voor de rest verknalt." Als ik zie hoeveel vuurwerk er de lucht in gaat op 31december dan denk ik toch niet dat dat "maar"20% van de bevolking is.

En dan gaat deze meneer Vos ook nog eens zeggen dat: Niet alleen (huis)dieren, maar ook bijvoorbeeld verstandelijk gehandicapten staan doodsangsten uit door al het geknal. alsof dit het eerste oud en nieuw is wat ze meemaken :surprised:

polleke45

Registered User
Dieren hebben gevoeligere oren dat wil zeggen dat ze hele hoge en lage tonen kunnen horen die wij niet kunnen horen maar wil dit ook zeggen dat ze knallen harder ervaren? Volgens mij niet weet iemand hier meer over? Ik ben er altijd al naar benieuwd geweest.

GMP82

Zilveren Member
zo vermoeiend.... als ze bij die partij hun huiswerk zouden doen, zouden ze weten dat dit toch niet meer behandeld gaat worden in de kamer (voorlopig dan) en is dit allemaal zinloze media-aandacht...

Bovenaan