Arnhem - Mijn ontbijt draait zich om in mijn maag... daar gaan we weer.!
Zat er al op te wachten wie dit jaar de Arno Bonte zou worden.. nu is het dus de PvdD.. (1 zetel.? Laat me niet lachuh.!)
Maargoed, toch maar weer een ontkrachtingsverhaaltje:
Scherpe controle op vuurwerkverkoop is er al, dus oud nieuws. Ook het streng controleren op illegaal vuurwerk is er al en het te vroeg verkopen van vuurwerk.... nou, dat moet ik nog meemaken in Nederland....
Vindt het op z'n minst een redelijk smakeloze vergelijking dat dieren en verstandelijk gehandicapten allebei last hebben van het geknal. In mijn omgeving heb ik zowel dieren als verstandelijk gehandicapten, maar geen van beide zie ik stuiteren bij het horen van een rotje.
Het Milieuvervuilingsverhaal is nu al zo vaak ontkracht, dat ik daar nieteens over ga beginnen, ik zeg Google maar ff, genoeg info te vergaren

En het fabeltje over Astma-patienten... alsof iedere Astma-patient op 1 januari 02:00u gezellig over straat wandelt.. De concentraties "schadelijke stoffen" zijn nogsteeds normaal. Op een warme drukke spitsdag in de zomer hangt er meer "afval" in de lucht....zelf heb ik ook een lichte vorm, maar lig echt niet op de grond van het hoesten of benauwdheid, dus lulkoek.
80% koopt geen vuurwerk, dus 20% verknalt het voor de rest... In onze straat "op stand" waren wij van de 25 huizen, de enige met vuurwerk. Kleine rekensom: 4% die vuurwerk afstak... dus wij zouden het voor de overige 96% verpesten van de straat.? Vertel mij dan eens waarom ruim 80% van de straat buiten stond mee te genieten en de O's en A' niet te tellen waren.?
En de gevaren en nadelen van een gemeentelijke vuurwerkshow zijn al zo vaak aangehaald (voorbeeld: Amsterdam, grote stad, veel mensen, weinig ruimte, minimaal 10 shows om alle geinteresseerden tevreden te stellen en het veilig te houden, meer vervuiling, meer afval, meer mensen geconcentreerd op verschillende plekken, dus meer kans op ongelukken, meer politie-inzet, ga zo maar door...)
Dus jongens, meiden, papa's, mama's, opa's en oma's.... Laten we per direct onze rijke traditie en de Nederlandse economie verklooien door de 65 miljoen euro bedoeld voor de staatskas, over te schrijven naar de Brandwondenstichting (niets ten nadele van de brandwondenstichting

)
Er is vanuit de 2de Kamer al duidelijk gemaakt dat een verbod er niet gaat komen (it's all about the Benjamins) dus leg je liever toe op de belangen van je partij... Waarom zitten er zoveel dieren in het asiel.? Waarom kan elke gek een hond/kat/paard/geit kopen.? Waarom worden er zoveel zwakke/zieke vissen verkocht.? etc.. denk niet dat ik het verder moet voorkauwen.
Fijne jaarwisseling en de brandwondenstichting ziet je bijdrage wel tegemoet...