Tijd voor een bril of iets dergelijks Rick? 1939 stond er niet, maar 1914:hehe!:. En dat markeert toch echt de 1e wereldoorlog wat in Frankrijk nogal een groot iets is (zie andere grote shows eerder dit jaar) en wat door de Parijzenaars ook werd gewaardeerd als thema zo ik kon waarnemen.
Er werd in de muziek het verloop van deze oorlog uitgebeeld. Als je wat kennis hebt van de muziek en de sfeer die het meedraagt dan herken je wel degelijk dat thema. Dat het misschien wat aan de donkere\zware kant is misschien wel zo, maar de Fransen zijn er gek op (zie maar bij de shows van bijvoorbeeld Prestatech, Intermede, Pandora, enz) en ik mag het ook wel graag horen.
Verder werd op de andere kant van de Eiffeltoren de thema's ondersteund dmv van video projectie. Over het materiaal gesproken, ik heb Groupe-f niet kunnen betrappen op slecht materiaal, zeg mij dan maar waar. Ze hebben op de Eiffeltoren alleen maar Europees materiaal gebruikt. Wat Bommen betreft Chinees gecombineerd met Europees materiaal zoals bijvoorbeeld van Igual. Overgens stonden de bommen niet alleen voor mij maar ook pal onder de Eiffeltoren.
De opdracht die Groupe-f meegekregen had was om het allemaal niet te abstract\kunstzinnig te maken. Maar het meer toegankelijk maken en voor een groter publiek te ontwerpen. Iets waar ze naar mijn idee goed in geslaagd zijn.
Soms kan ik jou echt niet volgen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Als jij mij niet kan volgen ligt dat inderdaad aan jou Jack, zo snel ben ik immers niet (meer).
Ik snap heel goed dat als je er zelf bij bent het anders beleeft word als dat ik nu op film zie. De setting en de sfeer zijn uniek daar.
Maar als je zoals ik sec achter de computer de show bekijk, zie ik een show die voor de helft bestaat uit stille effecten als falling leafs, horsetails etc. Natuurlijk past alles perfect bij de muziek, maar dan kan je je vraagtekens zetten bij de soundtrack, toch?
Deze show hadden ze in Normandie moeten schieten bij de herdenking en niet op een nationale feestdag. Jij zegt, de Fransen vinden zoiets prachtig, dat kan, maar ik kan me herinneren dat bij de 'disco-show' van 2 jaar geleden een miljoen Fransen compleet uit hun dak gingen en dat kon ik nu niet opmaken uit de beelden en de respons.
Oja Jack, laten we het er maar op houden dat het thema de 2 wereldoorlogen behapte, kijk maar eens op 11.57min.
Overigens ben ik wel degelijk ook liefhebber van Franse pyromusicals, ik vind de show van Lacroix-Rugieri tijdens Nuits de Feu van een aantal jaren geleden nog steeds 1 van de beste die ik ooit gezien heb en Brezac heeft dit jaar in Montreal ook iets geniaals geschoten.