Oude labels etc.

davidH

Registered User
Gewoon genieten van al het spul van vroeger, jaren 80 en 90......:tounge:

Nostalgie, jeugdsentiment.....zeg het maar, je kan er uren naar kijken.:D
Twee keer klikken is een grotere plaat...

36671527.jpg

img0002jn.jpg

img0003rx.jpg

img0004pxx.jpg

img0005qh.jpg

img0006nw.jpg

Meer volgt........

Laatst bewerkt:

davidH

Registered User
we gaan verder.....

img0043gw.jpg

lijst uit begin 90ér jaren..
img0042nr.jpg

img0036h.jpg

img0050b.jpg

img0049tc.jpg

img0037wo.jpg

Als jullie meer willen, hoor ik het graag, heb nog genoeg krantenknipsels waar je je vingers bij af likt etc....:tounge:

Laatst bewerkt:

Mystifying Sage

Registered User
Leuke oude nostalgische krantenknipsels pffff wilde dat ik toendertijd die zooi ook bewaard had of een mooi fototoestel had....

Paar herkenbare leuke stukjes vuurwerk die op de fotoos voorbij komen... ;)

I WANT MORE....

Grts, Mick

Dim

Product Beheer
Medewerker
Erg leuk die krantenknipsels. De advertenties uit de kranten van het belgische BEX vuurwerk is ook erg leuk. Dat soort advertenties zie je helemaal nooit meer.

Ook de foto's met de inbeslaggenomen stukken vuurwerk zijn erg leuk om te zien. In 1 van de stukken wordt gesproken over een duitse vuurpijl die zo krachtig is dat de scherven in een omtrek van 100 meter dodelijk kunnen zijn. De media was toen al erg goed in zn manier van schrijven.

We want more. we want more!

boozebelly

Registered User
Mooi...:smiling:

In de 2e post van davidH staat de verpakking van de 'Panzerfaust'. Waren dat die dingen met aan het ene uiteinde een strijkvlak en aan het andere uiteinde een lont?
Zo niet, weet iemand dan welke ik bedoel? Volgens mij waren dat redelijk dikke, zwarte dingen.

boozebelly

Registered User
Dank Son-T. Dan moet het wel de Super Widowmaker zijn die ik bedoel. Ik weet namelijk 100% zeker dat de lont en de strijkkop allebei aan een andere zijde zaten. Bij de Panzerfaust zaten ze dus aan dezelfde zijde, zoals ik net heb gelezen. Dat de Super Widowmaker ook nog een lont bij de strijkkop had, kon ik mij niet meer herinneren. Ook was de knaller die ik destijds in handen kreeg kort & dik, net zoals de SWM. De vorm van de Panzerfaust lijkt er niet op.

Feit is dus wel, dat ik destijds (LTS-middelbare school) verneukt ben, want volgens de jongen waar ik er eentje van kocht ging het om een Pantervuist! Dat weet ik nog wel zeker, want we hebben toen na aanleiding van die naam nog lopen ouwehoeren over die oude Duitse Anti-tank wapens (De enige echte panzerfaust) uit WW2.
Affin, als ik die vent weer zie zal ik hem er eens op aanspreken :hehe!:

Weer een vage vuurwerk-herinnering opgehelderd.

davidH

Registered User
Hallo Boozebelly, je bedoelt de panzer faust b008, zwart met gele letters: dit is niet de verpakking maar het label dat om de strijkers heen zat. Ze kwamen bij Bex vandaan en zaten met 4 stuks verpakt in plastic. Zometeen zal ik de bex folder uit die tijd erbij zetten met daarbij deze strijkers. (no 48) Het waren dus geen van allen die men hierboven beschreef, geen betonstrijkers en geen super widowmakers. De huls was van karton en niet al te stevig..wel waren ze flink groot en gooiden lekker. Ze hadden alleen een strijkkop, geen lont erin gegoten of aan de andere kant....(tenminste niet die ik had in 1995, zelf gehaald bij bex):tounge:
Ze haalden het kwa knal en kracht dan ook bij lange na niet bij de zwarte strijkers die eronder staan (no 57)....dat waren de echte jongens....
Beperkt waren ze er als zogenaamde hybride strijkers, met lont en kop: de superwidows en echte betonstrijkers, zoals ze genoemd werden, hadden dat wel. De b008 volgens mij niet. De andere twee waren zo enorm krachtig, dat ze wel af moesten gaan, vandaar waarschijnlijk de dubbele ontsteking. De b008 was leuk en zag er stevig en krachtig uit maar was dat niet, zeker niet in vergelijking met zijn grotere broers. Wel was hij ongeveer even groot als de panzerfaust op de folder die eronder staat.(no 57) De grootte van de b008 is goed tov de andere strijkers op de foto's.....
Ik had het geluk een flinke tijd in Weert te zitten, heel dichtbij Bex....

panzerfaust.jpg

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Wat een mooie knipsel weer! Wou dat ik dat ook allemaal bewaard had! Weet je ook nog uit welk jaar ze komen?

groetjes Dim

!-Joost-!

Registered User
Jongens,

Ik heb gister een ware schat aan vuurwerkfolders van mijn broer gevonden (Een stuk of 20?) op zijn kamer.
Deze stammen uit het jaar 1900-2000....Misschien is het leuk als ik er af en toe een paar upload?
Wat denken jullie?

Groet,
Joost

Laatst bewerkt:
Bovenaan