Hallo Boozebelly, je bedoelt de panzer faust b008, zwart met gele letters: dit is niet de verpakking maar het label dat om de strijkers heen zat. Ze kwamen bij Bex vandaan en zaten met 4 stuks verpakt in plastic. Zometeen zal ik de bex folder uit die tijd erbij zetten met daarbij deze strijkers. (no 48) Het waren dus geen van allen die men hierboven beschreef, geen betonstrijkers en geen super widowmakers. De huls was van karton en niet al te stevig..wel waren ze flink groot en gooiden lekker. Ze hadden alleen een strijkkop, geen lont erin gegoten of aan de andere kant....(tenminste niet die ik had in 1995, zelf gehaald bij bex):tounge:
Ze haalden het kwa knal en kracht dan ook bij lange na niet bij de zwarte strijkers die eronder staan (no 57)....dat waren de echte jongens....
Beperkt waren ze er als zogenaamde hybride strijkers, met lont en kop: de superwidows en echte betonstrijkers, zoals ze genoemd werden, hadden dat wel. De b008 volgens mij niet. De andere twee waren zo enorm krachtig, dat ze wel af moesten gaan, vandaar waarschijnlijk de dubbele ontsteking. De b008 was leuk en zag er stevig en krachtig uit maar was dat niet, zeker niet in vergelijking met zijn grotere broers. Wel was hij ongeveer even groot als de panzerfaust op de folder die eronder staat.(no 57) De grootte van de b008 is goed tov de andere strijkers op de foto's.....
Ik had het geluk een flinke tijd in Weert te zitten, heel dichtbij Bex....