'Onderzoeksraad: risico's tijdens jaarwisseling te groot'

Koetje

Registered User
Er komt dus blijkbaar een verbod op de Nederlandse knallers, oftewel kippescheetjes danwel ladycrackers. En op vuurpijlen.
Want dit zijn inderdaad de 2 stukken vuurwerk waar de meeste incidenten mee zijn. Laat me niet lachen.
Taktiek. Steeds verder inperken en uiteindelijk een totaalverbod.

D

Deleted member 17038

Guest
Er komt dus blijkbaar een verbod op de Nederlandse knallers, oftewel kippescheetjes danwel ladycrackers. En op vuurpijlen.
Want dit zijn inderdaad de 2 stukken vuurwerk waar de meeste incidenten mee zijn. Laat me niet lachen.

Het is slechts een aanbeveling van de veiligheidsraad. Niet meteen conclusies trekken a.u.b.

Plum Bloom

Registered User

Zou mij bij nader inzien niet verbazen als met knalvuurwerk de single shots worden bedoeld. Kun je de politie mee bestoken, net als met pijlen. Begin dit jaar werd onder meer in de Volkskrant gerept van zwaar knalvuurwerk toen het over singleshots ging.

Baron van lunt zu sas

Registered User
Baron, jij als groot liefhebber van vuurpijlen geschokt door dit bericht?

Nee, het komt erop uit dat er weer iets geslachtofferd moet worden om het domme, boze volk tevreden te krijgen.
Eerst dit alles maar eens zien gebeuren en als je het positief bekijkt dan hou ik er weer een vuurwerkdagje naar Belgie aan over als het vuurpijlverbod gaat gebeuren.
Dus dat is dan hun resultaat : burgers die de regels niet meer naleven

roelz

Registered User
Uhh, Fred, winstmarges op dikke boxen t.o.v. knallers en pijlen?

Maar lieve hemel, handelaren, Duitse en Belgische winkels, webshops in Polen, etc.. gaan gouden tijden tegemoet als dit gerealiseerd gaat worden..

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Uhh, Fred, winstmarges op dikke boxen t.o.v. knallers en pijlen?

Maar lieve hemel, handelaren, Duitse en Belgische winkels, webshops in Polen, etc.. gaan gouden tijden tegemoet als dit gerealiseerd gaat worden..

Uit dat oogpunt kan ik het wel begrijpen Roel. Maar de vuurwerkbranche is bezig om zijn eigen winkel te verkopen.
Eerst de babypijltjes, toen de romeinse kaarsen, daarna de singlehots, nu alle knalwerk en vuurpijlen. Straks houden we alleen nog de cake,s over.

Ja dat wordt illegaal binnenslaan!! Absoluut.

roelz

Registered User
Ja, peperdure cakes en cat1, dat is misschien de toekomst..
Doet me denken aan midden jaren 80; NL knalvuurwerk werd aan banden gelegd. Nog voor de inkt droog was van de nieuwe wetgeving kwamen de Weco en Nico strijkers met vrachtwagen ladingen het land binnen. De geschiedenis herhaalt zich hoor je vaak, ben benieuwd.

speedfighter5

Registered User

Ik erger me al jaren aan deze man.
Voorstander van allerlei product verboden en dezelfde producten van zijn firma wel over de grens verkopen.
waarvan hij ook weet dat deze weer volop door Nederlanders gekocht worden.
Als je echt van mening bent dat producten gevaarlijk zijn dan verkoop je ze ook niet over de grens.

speedfighter5

Registered User
Ik vind dit vanuit de Branche ook behoorlijk snel geaccepteerd.
Tuurlijk werken de mensen op de achtergrond al veel langer dan vandaag met de politiek maar om het direct zo (voor ons gevoel) weg te geven vind ik ook wat vreemd.

Je krijgt er een raar gevoel over het lijkt er op dat de reactie al klaar lag zo snel er word gereageerd.
Je zou denken dat je eerst overleg pleegt met je collega's uit de branche voordat je naar buiten treed met een reactie
Of zou het voorstel al beklonken zijn tijdens een van de gesprekken tussen de onderzoeksraad en de branche?

HocusPocus.Pyro

Registered User
Wat mij behoorlijk irriteert... RTL was uit op een scoop in medialand. En iedereen gunt dit RTL. Zelfs veel liefhebbers hier, zo lijkt het. RTL doet alsof ze iets spectaculairs nieuws brengen, maar in feite zijn ze gewoon ordinair ingezet door iemand van de anti-vuurwerk-lobby.

Iedereen gaat ervan uit dat RTL het allemaal al weet. "RTL heeft de primeur!"

Nou, het definitieve rapport van OVV komt straks pas online. En volgens mij kent RTL de inhoud daarvan helemaal niet.

Maar iedereen heeft de berichten van RTL al als zoete koek geslikt. Dus, missie geslaagd voor RTL en persoon X die gelekt heeft... Publieke opinie is reeds gevormd.

KORTOM: Laten we ff de tijd nemen om het echte rapport te bekijken.

rodepo

Registered User
Re: OVV gaat onderzoek doen naar vuurwerk

In mijn ogen had hij op dit moment helemaal geen reactie moeten geven.
Hij had beter kunnen zeggen kom morgen maar terug als het officiële rapport gelezen is.

Verder ga ik er vanuit dat rtl weer knip,knip,plak en halve citaten plaats.

elgielo

Registered User
ik denk dat het wederom zal liggen aan het journalistiek niveau van RTL 4,
maar als het waar is...... klinkt ook wel erg als een 1 -2 tje om van een boel gezeik af te zijn. of vanuit de branch juist erg slim gespeeld/beinvloed dat er idd een klein beetje voor de grote boze onwetende linkse rakker kliek word neergelegd om de rest van de stash te beschermen....
Anders snap ik echt geen reet meer van "de geleerden" in nederland en is het natuurlijk gewoon om te lachen en te huilen tegelijk zon uitslag van een onderzoek des OVV :p

we shall see............ nog anderhalf uur wachten.......

rodepo

Registered User
Re: OVV gaat onderzoek doen naar vuurwerk

Anp heeft er nog ergere draai aangegeven. En hoor net op het nieuws "vuurwerk winkels kunnen er mee leven volgens rtl"
[emoji34]

Bovenaan