Nijmegen - waal in vlammen

condor27

Registered User
beetje jammer dat op de site van hun stond dat het zowieso niet doorging, hadden ze beter onder voorbehoud kunnen zeggen.
Nu heb ik een groot gedeelte gemist doordat ik niet beter wist dat het niet doorging en ff op fpm ging neuzen......
in ieders geval wel mooi om dit live te zien vanaf een ponton.

Roeland FPM

FPM Filmer
Hierbij mijn film in drie delen van Waal in Vlammen, het kan zijn dat de kwaliteit nog op het slechts is maar hij is hier nog aan het verwerken tot HD, rechtsonder staat een kleine button HD, wanneer je daar op klikt krijg je de film in HD 720P te zien.

Groetjes,
Pyro-rola

Laatst bewerkt:

blaapaap

Registered User
Was een goeie show, we konden redelijk dichtbij staan waardoor we een mooi overzicht hadden en de saluuts konden voelen...

Wel wat saaie stukjes, soms zelfs helemaal stil.

Maar al met al was het boven verwachtingen!!

slingerland81

Registered User
Ik was te laat ter plaatse en kon de auto echt niet meer kwijt. Tevens ook niet verwacht dat het zo'n chaos zou zijn. Ik heb toen eieren voor mn geld gekozen en teruggekeerd naar huis. Een leerpunt voor volgend jaar. Complimenten voor degene die verslaglegging hebben kunnen doen.

Jie

Registered User
Gisteravond de show van Dream bezocht. Gelukkig kon het vuurwerk gewoon doorgaan en trok het slechte weer weg. Ik ben een fan van single shots dus ik kwam goed aan mijn trekken. Vooral in het begin was het lekker agressief. Wat ik jammer vond is dat dit weer een show met muziek was in plaats van op muziek. Vooral tijdens het laatste nummer "Barcelona" wat bij uitstek een nummer is om helemaal los te gaan, dacht ik nu gaat het komen, ik wacht er nog steeds op.

Al met al een vermakelijk vuurwerk maar geen kippevel. Vanavond op bezoek bij de volgende show.

Ps. die bommen zo laag boven de boot gebruiken ze daar nu kortere buizen voor?

Son-T

Registered User
Ps. die bommen zo laag boven de boot gebruiken ze daar nu kortere buizen voor?

Presies dezelfde bommen die geschoten zijn op het feest in Pijnacker.
Meerdere oorzaken kunnen er voor zorgen dat die niet hoog genoeg komen.

Te grote speling tussen bom en buis waardoor de druk niet hoog genoeg is om de bom op hoogte te krijgen.Dit kan weer opgesplitst worden door een te kleine bom of een te grote buis.

Een kortere buis lijkt me onwaarschijnlijk!

Andere oorzaak zou kunnen zijn dat het vertragingslont van de bommen te kort is waardoor de bom eigenlijk ''te vroeg'' ontploft.

Of stijglading is te weinig om de bom op hoogte krijgen maar dat laatste betwijfel ik.

Misschien kan Dream Fireworks dit ophelderen door even een bommetje van deze partij op te meten .:blink1:
De buis zal wel in orde zijn meen ik ,die worden wel vaker gebruikt maar het is opgevallen dat Dream een aantal bomen in zijn assortiment heeft zitten die niet helmaal op de juiste hoogte komen .

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
Het zelfde geval met bommetjes die vrij laag bleven, heb ik al vaker gezien dit jaar.
Onder andere in almere, waar sommige echt bizar laag gingen.
Na de show heb ik daar ook nog even op het ponton gegluurd, en alle buizen waren van het zelfde soort en even hoog.
aan de buizen kan het dus eigenlijk niet meer liggen, aangezien er oook zat bommetjes wel de juiste hoogte in gingen.
helaas weet ik zo niet welk merk bommetjes de koster schiet, maar het waren geen Jorge effecten volgens mij, terwijl dream voornamelijk jorge schiet.
Weet ook niet waar het precies in zit, maar het lijkt erop dat dit bij meerdere merken voorkomt op dit moment.
(Wellicht is het een idee om een tread te openen in het prof forum, waarin we hier wat dieper op in kunnen gaan?)

Nu weer even ontopic over de show,

Misschien word ik iets te kritisch omdat ik al redelijk wat shows van dream heb gezien, maar ik vond de show weinig spannend.
Zeker als je een show schiet op muziek, zouden wat tempo wisselingen die met de muziek meegaan, het al een stuk leuker maken.
Het leek er echter erg op dat alle rekken met bommen op de zelfde vertraging stonden.
Ook het aanbod in effecten van de bommen had een stuk meer mogen zijn, nu kwamen de zelfde bommen in bijna alle beelden terug, wat eigenlijk in een pyro musical niet best is voor de spanning, juist door in elk muziekstuk z'n eigen effecten en kleuren te stoppen, maak je het spannend wat er nu weer gaat komen.

Eigenlijk heb ik naar m'n persoonlijk mening maar 1 beeld gezien wat leuk werd geschoten, en dat was het beeld met de muziek van andre rieu.

Kom maar op met de reactie's! :nuts:

Dennis010

Registered User
Gisteravond een leuke show gezien, en een gezellige avond gehad.
Na het uurtje in de auto schuilen, op een voetpaadje zo dicht mogelijk bij
gaan staan/zitten. Nog een aantal mensen uit de hieeee crew gezien, en gehoord. Altijd grappig om weer nieuwe mensen te leren kennen, en "oude" bekenden tegen te komen. Weer 3 gezichten aan forumnamen kunnen koppelen. Pyro.d , Darksoul en Jordi en wie ik vergeet... leuk kennis te maken.
De show vond ik leuk, met een aantal zeer goede shells voor zover ik daar verstand van heb. Vond de ringbommen, de lemon blinkers, en de salutes van goede kwaliteit! In het begin de (volgens mij word dit een dream kenmerk :confused::nuts:..) de altijd succesvolle heartshaped shells.
Klein stukje tegen het eind vond ik wel een beetje eentonig, maar je kan niet alles hebben :laugh:

Heren van Dream Fireworks, dank voor de enorme inzet die hier in is gegaan, en een geslaagde avond !!

Sweet Laker

Registered User
Ging er eigenlijk vanuit dat het niet meer door zou gaan, dus lag al lekker te stinken in m'n nest om half elf.

Toch super om te lezen dat het door is gegaan, bedankt voor de films, daar ga ik morgen even op mijn gemakkie naar staren. De finale ziet er in ieder geval al waanzinnig uit!

dynasty fan

Registered User
leuke show gezien , alleen vond ik dat er wat effecten ontbraken die ik gewoon MOET zien in 'n show .
bijvoorbeeld 'n mooie tourbillion , wat zeker mogelijk is met 4 inch .
ook werd het niet echt op de muziek geschoten .
maar algemeen bekeken toch 'n goeie show meegemaakt .
hier wat foto's van mij .

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Bovenaan