Nijmegen - waal in vlammen

Monsterking

Registered User
Ik ken hier toch niet heen, ben hele dag weg geweest vanaf heel erg vroeg en moet dadelijk weer weg, geen zin dan om nog haastig naar Nijmegen te gaan...

Helaas veel plezier in ieder geval allemaal!

Laatst bewerkt door een moderator:

Vuurwerk.pagina

Registered User
Ballonvaart afgelast, vuurwerk onzeker
dinsdag 21 juli 2009 | 15:02 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 21 juli 2009 | 16:18

NIJMEGEN - De ballonvaart die traditioneel voorafgaand aan het vuurwerk op de dinsdagavond van de Vierdaagsefeesten plaatsvindt vanaf de Lentse oever, gaat niet door. Er worden zware onweersbuien, hagel en windstoten verwacht.

Om dezelfde reden twijfelt de organisatie van de Vierdaagsefeesten op dit moment nog of het vuurwerkspektakel Waal in Vlammen wel kan doorgaan. Later deze dinsdag valt daarover een besluit.

In de vergunning staat dat het vuurwerk niet mag doorgaan als de windkracht boven de 5,5 uitkomt.

Volgens de voorspelling op buienradar.nl trekt het noodweer omstreeks 19.00 uur over Nijmegen en omgeving. Daarna zou het weer opklaren.

BRON

KoenL

Registered User
Veel sterkte toegewenst aan de mannen (en vrouwen) die al aan aantal dagen bezig zijn met bouwen. Zal een hele grote teleurstelling worden als het besluit negatief is. Ik acht de kans klein, aangezien er inderdaad weer opklaringen komen. Maar de buien die vallen zullen flink zijn.

Mind Controller

Registered User
Het is idd nog onzeker of het doorgaat, zou dit zeer jammer vinden. mcht het voor half 8 nog niet duidelijk zijn, vertrek ik maar. klein uurtje rijden.

Zal op de waalbrug staan aan de kant van lent.

Als het doorgaat, veel plezier voor alle kijkers!

slingerland81

Registered User
Kan je de auto op de Waalbrug zetten dan? Ik heb geen idee. Het zou mooi zijn als dat een grote parkeerplaats was :wondering: Ik wil er wel heen, maar ik weet niet waar ik de auto kwijt kan...

svnJJ

Registered User
Ik denk dat de meeste van jullie via de A15 aan komen rijden.

# Een extra parkeerterrein wordt ingericht in de uiterwaarden aan de Lentse zijde (vanaf de Waalkade gezien rechts van de fietsbrug). Dit parkeerterrein (kosten € 5,00) is vanaf zaterdag 18 juli 08.00 uur tot en met vrijdag 24 juli 02.00 uur geopend. Buiten genoemde tijden kan de auto wel worden opgehaald, maar is er geen toezicht op de stalling.
# Op dinsdag is dit terrein overdag niet in gebruik vanwege de route van de marsen. Bezoekers van het vuurwerk aan de
# Lentse zijde kunnen hier op dinsdagavond parkeren. Vanaf dit parkeerterrein kan men te voet via de fietsbrug naar het centrum van de stad, m.u.v. dinsdagavond 21 juli. Dan is de fietsbrug afgesloten i.v.m. het vuurwerk.

De ‘Elster ponyclub’ richt hun weilanden in als extra bewaakt parkeerterrein op gedurende de gehele vierdaagseweek. Dit parkeerterrein ligt vlakbij het station Elst aan de Aamsestraat. Het terrein is dinsdag bereikbaar via de A325 Arnhem-Nijmegen en op de andere dagen ook bereikbaar via het centrum van Elst.

Maar volgens mij word dat allemaal wel aangewezen door middel van borden! Je moet wel rekening houden met een stukje lopen van zn 20min.

Laatst bewerkt:

condor27

Registered User
volgens mij kijken er veel mensen op de stream, kon de hele dag gewoon kijken zonder bufferen en nu bufferd de stream continu......

hoop dat het goedgaat vanavond met de server/stream.

buien lijken later vanavond mee te vallen.

(EDIT)

vanavond geen live uitzending vanuit nijmegen

jammer.
anderzijds ben blij dat de pc nog niet is aangesloten op de tv in de woonkamer , dit wilde ik net klaar maken..

Laatst bewerkt:

svnJJ

Registered User
volgens mij kijken er veel mensen op de stream, kon de hele dag gewoon kijken zonder bufferen en nu bufferd de stream continu......

hoop dat het goedgaat vanavond met de server/stream.

buien lijken later vanavond mee te vallen.

Aflasting live uitzending - dinsdag 21-07-2009

Vanwege het slechte weer in Nijmegen zal er vanavond geen live uitzending zijn op Pyro TV. omdat wij op de ponton onze apparatuur niet droog kunnen houden.

Wij zullen wel proberen het vuurwerk op te nemen vanuit een andere drogere positie en dit later integraal uitzenden op Pyro TV.

Bron: PYROTV.NL

Patrick

Registered User
Pffff dagen goed weer gehad tijdens het opbouwen wat ik van Arjan hoorde en het is zover en regen.. Momenteel trekt er een flink neerslaggebied over en rond 22 uur ook. Nou hoop voor de mensen daar dat het meevalt tijdens het vuurwerk zelf.

Sweet Laker

Registered User
Balen voor degenen die al flink wat zweet in het opzetten van de show hebben zitten. Zal duimen dat het weer uiteindelijk meevalt en de show alsnog door kan gaan. Het niet kunnen volgen van de show via pyrotv is niet erg, zolang het maar geschoten kan worden.

Ze zeggen niet voor niks; "Show must go on!!" :)

condor27

Registered User
Tussen 21:50 uur en 22.15 uur is het hoogtepunt kwa slecht weer
volgens buienradar zal het precies om 22.30 uur weer overgetrokken zijn en kan er naar mijn inziens dus gewoon geschoten gaan worden.

Bovenaan