Nieuwe zink pijl?

fexZy

Registered User
Ik ben niet uit geluld, ik ga er vanuit dat het wederom weer om een imitatie gaat en niet een zink 901/902 met een huls erom heen maar een pure imitatie zolang dit niet bewezen is ga ik daar wel vanuit.

offtopic beetje raar dat je tegen mij gaat vertellen dat ik uitgelult bent terwijl ik gewoon een vraag post of het een echte of een imitatie is:weird:
Volgens mij ben je pas uitgeluld als je gaat zeggen: ''Mensen zink heeft een nieuwe pijl op de markt gebracht'' maar dit is niet het geval ik zet duidelijk een vraag in mijn begin post.

wel leuk maar heb je al die e-mail ontvangen van zink? :notrust:

remio

Registered User
lol, denk dat look de taak op zich heeft genomen om maar een reactie te geven namens zink:nuts:

ramon&marijke

Registered User
Het is wel waar dat Zink een nieuwe uitvoering heeft van de 901.
In 2006 was deze grijs met de rode letters en de plastic dop en de alu motor.
Model 2007 heeft echter een extra huls eromheen.

Ik zal eens kijken of ik wat foto`s kan maken en deze kan uploaden.

Ruffneck

Registered User
Er wordt door r&m toch ook niet beweerd dat hij het over de pijl heeft waar die foto van is gepost. Wat hij zegt is dat het model 2007 van de zink 901 is aangepast met een extra huls eromheen.

In de reactie van Zink wordt alleen gesproken over de pijl op de foto die King of Look hen heeft opgestuurd.

remio

Registered User
leer eens lezen.. king of look (ofzo) heeft zink een e-mail gestuurd en zink zelf zegt toch dat ze deze niet maken:S

en lees mijn vorige reactie eens:idea: is geen echt antwoord van zink.

kan best dat ze de pijlen hebben aangepast, dat hebben ze met de 902 ook gedaan. maar denk niet dat de foto vd topicstarter een foto is van de (eventueel) aangepaste 901 versie.

Dat niemand hier de moeite neemt op het Zink zelf te vragen...

Mijn bericht wat ik geplaatst heb heb ik niet namens Zink gedaan, maar dit is gewoon Zinks' reactie op mijn vraag.

ramon&marijke

Registered User
Bij deze durf ik te zeggen dat dit inderdaad de nieuwe Zink 901 is. Verandering ten opzichte van de kartonnen zink 901 met de bekende rode opdruk is dat hier een dikke kartonnen huls van 3-4mm dik omheen is gezet.
De dop bovenin is ook niet langer van blank plastic zoals deze voorheen was.

Ik denk persoonlijk gewoon dat dit een strategisch idee van een grotere handelaar is. Iedereen kan zeggen: "Dit zijn de echte Zink signaalpijlen. Editie 2007." Het lijkt op een originele Zink 901 met daar omheen een zwarte huls.

De meeste mensen kennen de producten van Zink goed. Iedereen weet dat er op de lawinepijlen een rode opdruk staat net zoals de sierpijlen voorzien zijn van een label.
Daarbij denk ik niet dat een professioneel bedrijf als Zink, zijn eigen pijlen niet meer herkent cq liegt over het feit dat dit een 'fake' moet zijn.

@ ramon&marijke: Hoe weet je dat dit inderdaad de nieuwe Zink 901 is, zoals je hem zelf beschrijft?

ramon&marijke

Registered User
Hoe ik dat weet,

nou vrij simpel komt een levering binnen vanaf zink en dan zit er een pakbon bij een dan krijg je dozen binnen met de naam van de fabriek erop.

Erg logisch te verklaren als je dat dan ziet en je opend een doos en je ziet het identieke toch?

fexZy

Registered User
Ik denk persoonlijk gewoon dat dit een strategisch idee van een grotere handelaar is. Iedereen kan zeggen: "Dit zijn de echte Zink signaalpijlen. Editie 2007." Het lijkt op een originele Zink 901 met daar omheen een zwarte huls.

De meeste mensen kennen de producten van Zink goed. Iedereen weet dat er op de lawinepijlen een rode opdruk staat net zoals de sierpijlen voorzien zijn van een label.
Daarbij denk ik niet dat een professioneel bedrijf als Zink, zijn eigen pijlen niet meer herkent cq liegt over het feit dat dit een 'fake' moet zijn.

@ ramon&marijke: Hoe weet je dat dit inderdaad de nieuwe Zink 901 is, zoals je hem zelf beschrijft?

vind het wel vreemd dat er geen opdruk op staat van zink, meestal is dat bij zink wel het geval.

Sparkey

Registered User
Dat niemand hier de moeite neemt op het Zink zelf te vragen...

Mijn bericht wat ik geplaatst heb heb ik niet namens Zink gedaan, maar dit is gewoon Zinks' reactie op mijn vraag.

De reactie die gequote is, is met 99% zekerheid van Zink afkomstig.
Het is inderdaad enkel een reactie op de vraag of zij toevallig een nieuwe Zink 901 pijl produceren. Verder heeft deze post geen toegevoegde waarde.

De e-mail van Zink word vaak door dezelfde persoon beantwoord, en zijn manier van Engels schrijven is wat mij betreft one-of-a-kind...

trickrick

Registered User
Zink producten zitten in kartonnen dozen zonder opschrift.
Vroeger zat er een soort smilie ondersteboven op.
Nu alleen een gevarensticker

trickrick

Registered User
Hoor ik net dat deze hulzen los bij besteld kunnen worden.
Ook door particulieren.
Deze huls is makkelijk over de pijl te schuiven en moet met een beetje lijm vastgezet worden.
Dit zou een 30% hardere knal opleveren.

GMP82

Zilveren Member
*offtopic*
lijkt me een sterk verhaal, evenals je megablok van 3 inch, kom eerst maar met concrete bewijzen voordat je nog meer dingen roept (die jij je misschien ook maar wijs hebt laten maken).
*ontopic*

Hoor ik net dat deze hulzen los bij besteld kunnen worden.
Ook door particulieren.
Deze huls is makkelijk over de pijl te schuiven en moet met een beetje lijm vastgezet worden.
Dit zou een 30% hardere knal opleveren.

:laugh: Binnekort maar eens een WC rol overheen doen misschien gaat ie dan wel een 50% hardere knal opleveren haha lachen dit...

Als Zink al zelf zegt dat dit uiterlijk niet klopt van de pijl, dan zouden ze het er echt wel bijzeggen of die hulzen los verkrijgbaar zijn.
Tevens lijkt het me erg sterk omdat gebruikaanwijzing + Artnummer verplicht leesbaar moeten zijn, ik heb met een duitse Pyro van Feuerwerk.net hierover gesproken en hij vertelde me dat zelfs de kartonnen al ongeldig worden zodra je een streep over de tekst heen trekt.

Ik ga mee met King of LOOK wat dat betreft gewoon een knutselactie van een handelaar of iemand die tijd teveel had...:cheesy:

Tony

Administrator
Medewerker
Member trickrick lult maar gewoon een beetje uit zijn nek.
Het slaat echt totaal nergens op en laten we aub overgaan op serieuze berichten IPV dit soort onzin.

Bovenaan