Nieuwe zink pijl?

fexZy

Registered User
waarom zou iemand dat doen? ik zou het niet weten maar het gebeurt echt wel kijk op avp met de giga super dupper vlinders.. koekblikken met een wikkel er om heen.

ik zeg niet dat mvd het doet! ik zeg alleen dat het wel gebeurt!

grt. Hammer time

goed wat jij wil, maar jongens laten we ontopic blijven ipv discuseren over wat het zou kunnen zijn :blink:

nismo

Registered User
Ik kreeg deze aangeboden en mij is vertelt dat het hier gaat over een echte zink pijl alleen is er nu een huls omheen gemaakt zodat hij nog een stuk harder gaat als de ''oude zink pijlen''
Zijn er mensen die deze pijlen vaker gezien hebben of aangeboden hebben gekregen? Of kunnen bevestigen dat ze daadwerkelijk van Zink afkomstig zijn?

zinkwu2.jpg

Ik weet niet wat het is maar je krijgt met jouw posten iedereen iedere keer op de kast, of je trekt het aan, of je doet het erom.Geef eens wat meer info want je bent weer stil gevallen net als in je ander beruchte post, iets op het form zeggen en dan stilten voor de stom. Maak eens wat meer foto's of ander info.

mvd

Registered User
lawineee5.jpg

lawine2jg3.jpg

Het duurt even omdat de pijl niet van mij is en ik dus ook geen nadere informatie kan geven.

zuen

Registered User
Ligt het aan mij of is die lont nou geel? Als het zo is en het is diezelfde gele lont als die ze bij alpeco verkopen op rol, dan is het flink snel. Aan het alu/zink straalpijpje te zien ga ik toch twijfelen of het inderdaad iets met zink te maken heeft maar ik weet het nog niet.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
ik wil toch wel eens graag wat duidelijkere foto,s zien hier kunnen we nog niks mee.

dat gele lont heet wassag (of hoe je het ook schrijft) en die worden bij sommige zink pijlen wel gebruikt.

maar aub betere foto,s!!

zuen

Registered User
De fotos zijn veel te wazig ja, als er betere fotos worden gepost dan gaan we oordelen. Van dat wassag wist ik nog niet, is dat hetzelfde als die rolletjes gele lont bij alpeco?

mvd

Registered User
Er is al een paar dagen een email onderweg naar zink toe helaas nog geen antwoord gekregen hoop dat ik morgen antwoord heb:suspicious:

fexZy

Registered User
is die huls niet afschuif baar, of misschien kan je hem er af halen op één of andere manier? als het de echte zink was zouden ze toch echt wel een opdruk er op doen.

zuen

Registered User
Ik word nu ook wel heel erg nieuwsgierig, Je kan op foto 1 post 24 wel zien dat er een soort rand tussen zit en dat is op ongeveer de dikte van een normale 901. Ik hoop dat er snel een goede foto wordt geplaatst want ik wil het nu toch wel een keer weten.

mvd

Registered User
ik verwacht morgen een reactie van zink feuerwerk en dan weten we het.

een aantal punten waarom het een echte kan zijn.
1. De aluminium motor + de lont + het zwarte zwavel op de aluminium motor lijkt precies het zelfde als de echte zink 901
2. Het rode lontbeschermingskapje lijkt precies het zelfde als die van een echte 901/902

een aantal punten waarom het geen echte zink kan zijn:
1. Productcode,Productnaam,Fabrikant enz staan niet op de pijl
2. De zink pijlen top pijlen zijn dus waarom een nieuwe productie

Ik begin sterk aan mezelf te twijfelen en krijg steeds meer de indruk dat dit geen immitatie meer kan zijn en het hier gaat over een echte zink pijl!

als ik nu moest kiezen ga ik voor de echte..

Laatst bewerkt:

remio

Registered User
lijkt mij ook een echte alleen dan met een zwart stukkie papier dr overheen geplakt:weird: wat mensen al niet doen om het nog aantrekkelijker te maken....

Thank you for the photo.
It seems to have our aluminium rocket motor and the appropriate safety cap
on the fuse.
However, the rocket itself looks completely different.
It must be a fake.

Yours,

Zink-Feuerwerk GmbH

michel0911

Registered User
Voor zover ik weet zijn de groene (902) en grijze (901) zinks nog steeds gewoon in omloop. Het lijkt me overigens sterk dat Zink een pijl op de markt brengt zonder merknaam/serienummer of iets dergelijks.

Deze zijn inderdaad nog in omloop, en zullen ze ook nog wel even blijven denk ik..

rollingthunder

Registered User
zink blijft wel in omloop, heb bijvoorbeeld vorig jaar de zink 901 2006 voorbij zien komen dus ik verwacht dat er elk jaar gewoon bij geproduceerd wordt. gelukkig duidelijkheid over deze zwart geverfde pijl;)

Schuim

Moderator
Medewerker
Off-Topic.

Kunnen we in ieder geval wel zeggen dat iemand weer uitgeluld is.
Daarnaast was het dit keer wel een leuk onderzoekje waard :cheesy:

Jack van Gelder

Registered User
Off-topic: Ik reageerde expres op m'n eigen bericht, omdat ik zo content was met mijn eigen reply. Oftewel: ik had gelijk :D

Gaat het trouwens om een enkele pijl? Of is er meer van dit (blijkbaar) zelfgemaakte zinkspul in omloop? Dit is een vraag richting topicstarter. Had namelijk geruchten gehoord, dat er meerdere pijlen van deze soort op de markt waren.

Laatst bewerkt:

mvd

Registered User
Off-Topic.

Kunnen we in ieder geval wel zeggen dat iemand weer uitgeluld is.
Daarnaast was het dit keer wel een leuk onderzoekje waard :cheesy:

Ik ben niet uit geluld, ik ga er vanuit dat het wederom weer om een imitatie gaat en niet een zink 901/902 met een huls erom heen maar een pure imitatie zolang dit niet bewezen is ga ik daar wel vanuit.

offtopic beetje raar dat je tegen mij gaat vertellen dat ik uitgelult bent terwijl ik gewoon een vraag post of het een echte of een imitatie is:weird:
Volgens mij ben je pas uitgeluld als je gaat zeggen: ''Mensen zink heeft een nieuwe pijl op de markt gebracht'' maar dit is niet het geval ik zet duidelijk een vraag in mijn begin post.

Bovenaan