Nieuwe zink pijl?

Bij deze durf ik te zeggen dat dit inderdaad de nieuwe Zink 901 is. Verandering ten opzichte van de kartonnen zink 901 met de bekende rode opdruk is dat hier een dikke kartonnen huls van 3-4mm dik omheen is gezet.
De dop bovenin is ook niet langer van blank plastic zoals deze voorheen was.
De Zinks (lawinepijlen) zijn gewoon hetzelfde zoals ze voorgaande jaren waren. Niks dikke kartonnen huls erom heen. De 902 is iets donkerder groen geworden lijkt wel.

Ollie

Registered User
Dat niemand er aan denkt dat zink misschien een onherkenbare pijl heeft gemaakt voor de buitenlandse, illegale, markt. Niet terug te leiden naar hun. geen bezoeken van nl overheid en toch je stukje van de taart kunnen eten.

Zou geen stomme zet. maar het is maar een gedachtengang!

Laatst bewerkt:

markor

Registered User
Dat niemand er aan denkt dat zink misschien een onherkenbare pijl heeft gemaakt voor de buitenlandse, illegale, markt. Niet terug te leiden naar hun. geen bezoeken van nl overheid en toch je stukje van de taart kunnen eten.

Zou geen stomme zet. maar het is maar een gedachtengang!

Dit is bevestigd hier :)

redd

Registered User
Denk dat je je daar in vergist.... hoeveel pijlen worden er wel niet verschoten met o&n en waar worden ze anders nog gebruikt? niet veel in shows...

thunderboy

Registered User
Dit zijn de nieuwe pijlen, dit jaar gemaakt. Wat een onzinverhalen staan er hier over hulzen enzo.
Bekijk de foto's, en oordeel zelf zou ik zeggen. Volgens mij is er niks veranderd aan deze schatjes:cool:
s5030940iy3.jpg

s5030941gq2.jpg

TB

rollingthunder

Registered User
kijk dit is duidelijkheid :), alleen ziet mijn oog nu geel lont? of is het de lichtval?

Iemand die ik laatst sprak die had dus wel de zwarte versie, ik zal is vragen of er wat duidelijkere foto's van gemaakt kunnen worden.

Hij had het erover dat er op de zwarte versie geel lont zat :confused:

Ik snap er echt vrij weinig van meer.

PeterVuurwerk

Registered User
kijk dit is duidelijkheid :), alleen ziet mijn oog nu geel lont? of is het de lichtval?

Iemand die ik laatst sprak die had dus wel de zwarte versie, ik zal is vragen of er wat duidelijkere foto's van gemaakt kunnen worden.

Dat lont is dus Wasag lont. Typisch iets voor de zink pijlen.

fexZy

Registered User

die is wasag lont, de handelaar die dit verkocht heeft, heeft niet aan zink gevraagt om zink pijlen met visco. als je dat niet vraagt krijg je deze met wasag lont. het is verstandig deze als nog te verlengen met visco. ivm snelheid van wasag geel lont.
l_product136.jpg

De brand snel heid is 22seconden per meter.
:bigsmile:

*edit petervuurwerk was voor me

Laatst bewerkt:

rollingthunder

Registered User
Ok goed gezien dus,

Ik ga is even achter de foto's aan van de zwarte versie want als het typisch zink is dan wordt het verhaal van de zwarte pijlen toch beetje raar?

Ergens anders op het forum las ik dat een bedrijf in Engeland samen werkt met zink, bij zink wordt de motor onderandere gekocht en het bedrijf produceerd de rest.

Zouden ze dan daar vandaan kunnen komen?

Grizmo Raizor

Registered User
die is wasag lont,
De brand snel heid is 22seconden per meter.
:bigsmile:

*edit petervuurwerk was voor me

Volgens mij moet je rekening houden met een nog snellere lont dan 22 sec. per meter. De gebruikte lonten zijn echt erg rap, vergis je niet. Het lijkt bijna op schietlont, zo snel.. dus mensen, maak er a.u.b. een stuk visco aan vast!!

Dutchthug

Registered User
Ik heb ook een vaag iets gehoord dat de 901 nu ook een TI Boeket heeft?
Geloof er zelf niks van maar kan iemand het bevestigen of het waar is?

Bovenaan