naam voor een nieuwe collectie

Cameo

Registered User
Dit was ook het eerste wat in mij opkwam. Alleen zou ik dan wel Freakpyromaniacs voluit doen. Bij FPM weten de mensen nog niets:cheesy:. Dit zal wel een goede reclame zijn voor de site.
Voor velen zal het stempel "FPM" op zo'n artikel eerder worden gezien als een kwaliteitsstempel dan als enkel een naam. Of het daadwerkelijk goede reclame is hangt natuurlijk af van de kwaliteit van deze collectie. En daar hebben we nog geen info over gehad.

Cameo

sander16

Registered User
of gewoon :
big colors inside
mix of colors
nederland at night
night life
licht in the sky
sky licht
zo kun je wel effe verder gaan.

kijk ik ben het eens over dat idee van bruin pakpapier laten we daar heen twijfel over bestaan maar dan laten mensen het vaak liggen.
ze kopen liever iets dat er aantrekkelijk uit ziet en voor freaks is dat bruin cker=zeker wel aantrekkelijk mede omdat het er prof. uit ziet.
maar de "gewoone" nederlander zal er zijn neus niet voor ophalen en zal of denken van hee dat moet ik hebben omdat het er aleen illegaal uitziet.
of hij zal denken zal ik die ene kopen met die mooie print of die bruine en zeker dat 9 van de 10 mensen voor de cake gaan met de mooie print.
ik spreek uit ervaring ik kocht vroeger altijd de pot met de mooiste print er op en ja dan ga je vaak de fout in jammer genoeg.
je moet een klant wel mislijden anders kopen ze het weinig tot niet.

gr sander

Laatst bewerkt door een moderator:

JeKo

Registered User
of gewoon :
big colors inside
mix of colors
nederland at night
night life
licht in the sky
sky licht

kijk ik ben het eens over dat idee van bruin pakpapier laten we daar heen twijfel over bestaan maar dan laten mensen het vaak liggen.
ze kopen liever iets dat er aantrekkelijk uit ziet en voor freaks is dat bruin cker wel aantrekkelijk mede omdat het er prof. uit ziet.
maar de "gewoone" nederlander zal er zijn neus niet voor ophalen en zal of denken van hee dat moet ik hebben omdat het er aleen illegaal uitziet.
of hij zal denken zal ik die ene kopen met die mooie print of die bruine en zeker dat 9 van de 10 mensen voor de cake gaan met de mooie print.
ik preek uit ervaring ik kocht vroeger altijd de pot met de mooiste print er op en ja dan ga je vaak de fout in jammer genoeg.

gr sander
Daar ga je juist de fout in. Het eerst jaar is het sowieso afwachten hoeveel je verkoopt. Daarbij is het een kwestie van geduld. Je moet het hebben van mond tot mond reclame, gebruikerservaringen enz. Mensen komen er vanzelf achter wat het beste is, alleen daar is tijd voor nodig en daar heb je als producent geduld voor nodig.

En daarbij komt dat als je heel kleurrijke etiketten wil laten maken, direct de kosten weer omhoog gaan, en dat is nou juist net niet de bedoeling volgens mij.

jaspertjuh

Registered User
Daar ga je juist de fout in. Het eerst jaar is het sowieso afwachten hoeveel je verkoopt. Daarbij is het een kwestie van geduld. Je moet het hebben van mond tot mond reclame, gebruikerservaringen enz. Mensen komen er vanzelf achter wat het beste is, alleen daar is tijd voor nodig en daar heb je als producent geduld voor nodig.

En daarbij komt dat als je heel kleurrijke etiketten wil laten maken, direct de kosten weer omhoog gaan, en dat is nou juist net niet de bedoeling volgens mij.

Inderdaad, en kijk maar naar bijvoorbeeld Proline, dat is erg populair, en heeft toch geen spectaculaire etiketten!
Maar nu weer ontopic over de naam!

Laatst bewerkt:

NitraatFreak

Registered User
FPM Collection 2007 :cheesy:
Nee, iets van: Burning Hell Collection

Edit: Om jongeren aan te trekken zoals ik :cheesy: zou je met verschillende muzieksoorten pakketen kunnen maken. Hip-to-the-hop collection ofzo, het jumpstylesucks pakket:idea:

Laatst bewerkt:

3307

Registered User
of gewoon :
big colors inside
mix of colors
nederland at night
night life
licht in the sky
sky licht

ze kopen liever iets dat er aantrekkelijk uit ziet en voor freaks is dat bruin cker=zeker wel aantrekkelijk mede omdat het er prof. uit ziet.
ik spreek uit ervaring ik kocht vroeger altijd de pot met de mooiste print er op en ja dan ga je vaak de fout in jammer genoeg.

gr sander

Beste tactiek is om je als eerste te richten op de kern van de doelgroep, freaks zoals jij en ik. Wanneer het daar in de smaak valt en je het vertrouwen van die groep voor je hebt gewonnen, zal de goede reputatie ook terecht komen bij de seizoen freaks en zo naar de consument dat de laatste week ff vlug wat mooi vuurwerk wilt inkopen.

Voorbeeld van deze aanpak is bijvoorbeeld het succes van het populaire drankje RedBull.

P

poziloc

Guest
FPM Collection 2007 :cheesy:
Nee, iets van: Burning Hell Collection

Edit: Om jongeren aan te trekken zoals ik :cheesy: zou je met verschillende muzieksoorten pakketen kunnen maken. Hip-to-the-hop collection ofzo, het jumpstylesucks pakket:idea:

Je moet niet aan een bepaalde doelgroep denken, maar de algemene doelgroep in Nederland.
Wij zijn niet de enigste die vuurwerk kopen

NitraatFreak

Registered User
Gerard joling heeft nu ook zijn eigen vuurwerkcollectie, gericht op de mensen die zijn muziek luisteren. Hij doet het dus ook, en geloof me dat die pakketten veel gekocht gaan worden.

Trouwens vorig jaar hadden ze ook van die ADO pakketten, die werden ook veel gekocht.

GMP82

Zilveren Member
Trouwens vorig jaar hadden ze ook van die ADO pakketten, die werden ook veel gekocht.

No offence, maar ik denk niet dat ADO pakketten buiten den haag breed aftrek zullen hebben. Is vermoedelijk een actie geweest van een plaatselijke (haagse) dealer? Een landelijke importeur ziet daar volgens mij weinig brood in (al kan ik er naast zitten)?

Het is gewoon zuiver afhankelijk wat de doelstelling en policy van de importeur wordt...

anyway, weer terug naar naam-suggesties? (al zijn er volgens mij al voldoende genoemd?!) Het is overigens makkelijker om gerichte suggesties te geven n.a.v. de doelstelling/policy. Wordt hier nog meer over bekend gemaakt "500gram"?

[EDIT] ik zie net dat "500gram" een ban heeft?? [/EDIT]

Laatst bewerkt:
R

Ronny Vos

Guest
Beste Freaks,

500gram was mijn tweede naam,die is door toon verwijderd?

Bedankt voor alle namen die er genoemd zijn,wij hebben een keus gemaakt hoe de nieuwe collectie zal gaan heten.

De collectie zal uitsluitend bestaan uit cake's tot en met 500gram,zo gauw de bevestiging vanuit China binnen is zullen wij de namen plus foto's bekend maken.

M.VR.GR

Katan vuurwerk

nismo

Registered User
Ik denk zelf dat een naam er niet zoveel toe doet maar dat het meer het vuurwerk zelf is dat moet verkopen. Als ik nu een nieuwe vuurwerk lijn op de markt zou zetten, zou het uiterlijk een zeer mooie pot zijn een die je als hij leeg is geschoten op je kast zou zetten. Reden de grootse markt licht niet bij ons freaks maar bij die 4 mil anderen klanten.

En zeg nou zelf als er een lijn komt die wij als freaks zeer mooi vinden maakt het toch niet uit hoe die er uit ziet, maar zo heb je wel zoveel mogelijk klanten. Ik denk dat er maar een ding is om je nieuwe lijn goed op de markt te krijgen. (De prijs) wij Nederlanders denken altijd dat het allemaal heel duur is en dat we het eigenlijk niet moeten doen omdat het zonden is van het geld. (daarom heeft de vuurwerk branche een omzet van 52 mil:cool:)in Nederland.

Het makkelijkste zou zijn als je een paar groten investeerders zou hebben en een lijn op de markt zetten die aan de hoogste eisen zou voldoen en voor een zacht prijsje en dan zo zacht dat je de eerste drie jaar op nul kan boeken zodat de mensen weten wat ze kopen. En je prijs gaan aanpassen bij de nieuwe regeling in 2011 zodat je dan pas winst gaat maken,mensen zijn dan gewent aan je product en gaan er dan ook vanuit dat ze iets moois aanschaffen , en als je dan ook zorgt voor een hoogwaardig product ben je er volgens mijn klaar.

En heeft de naam er niet zoveel toe gedaan, en als je er dan toch een naam aan wil geven pak er dan een waar over gesproken word zoals de poep doos , het pis in de wind fontein , scheet als een donder , enz enz

Tony

Administrator
Medewerker
Ik wil even kort reageren. Deze discussie hebben we namelijk gisteren avond/nacht ook in de chat gehad. Er word vaak gesproken over Freaks als klanten en de andere mensen in Nederland. Maar zo kan je het in 2007 al niet meer zien. Iedereen heeft tegenwoordig om computer thuis staan en daarbij ook een internet aansluiting. Kinderen van 12 zijn ook geen kinderen meer van 12 die we een jaar of 10 a 15 geleden hadden. Kinderen zijn sneller volwassen en hebben sneller een eigen mening. Ze weten op internet alles te vinden waar de ouder nog heel vaak achter blijft.

Zo ben ik er heilig van overtuigd dat meer dan 50% van de jongeren tegenwoordig op internet rond neust om te kijken wat ze willen kopen. En dan heb ik het niet alleen om vuurwerk maar bijvoorbeeld ook over foto cams, bel abbonementen, telefoons ect ect. Oke dat wij deze mensen niet zien in de andere 11 maanden en 3 weken op de website zegt totaal niks want het gaat juist om die laatste week(en), Daarbij moet je ook niet kijken naar de 18,500 leden die wij hebben ondanks dat het er erg veel zijn want op dit moment hebben we vanaf Oktober tot nu meer dan 143 Miljoen hits gehad (vergissing in de chat waar ik melde dat dit er 1.4miljoen waren) en we we hebben al meer dan 1.1Miljoen unieke bezoekers getrokken op de totale website.

En we zijn niet de enige website online. De mensen bezoeken ook erg veel de websites van de importeurs en winkels zelf. Dus maak geen vergissingen wat betreft internet en de bezoekers van deze websites. Dat zijn er mee dan iedereen denkt en die betekenen op de vuurwerk markt ook veel meer dan gezien word. En daarbij als je naar de bezoekers kijkt vind ik het vervelend en onderschatting als er gezegd word dat die paar Freaks niet belangrijk zijn want ik zie de Freaks/liefhebbers niet alleen als bezoeker van mijn website.

En jah een naam is ook erg belangrijk. Als je geen pakkende naam hebt voor je spullen dan duurt het langer voor deze echt gekocht word. Dit geld ook voor de verpakkingen van het vuurwerk. Alles wat je ziet en hoort voorbij komen is een belangrijk onderdeel van de gehele markt..

Meningen/opmerkingen u bent welkom...Dan gaan we maar even off topic!!!

Bovenaan