Mijn toppers 2012/2013

Freddy

Registered User
De jaarwisseling is weer goed verlopen en heb weer een hoop verschoten. Ondanks het slechte weer (wat mij overigens zeer mee viel als je naar de voorspellingen keek) genoten van het top vuurwerk van NL!!!!!! Diep diep diep respect voor het NL-vuurwerk van dit moment.

Mijn toppers:
kamuro finale en brocade waterfall showtime zoals ieder jaar weer een ware spektakel. Kort maar zeer krachtig!!!!!
zena cakebox lekker bak met grootste uitwerking en goed tempo.
zena shock syndromemet 5 St. Een leuk blok gemaakt en lekker lopen knallen!
chrystal line blauw en rood ( Fanshape) mooie cakes, samen achter geschoten!! Prachtige effecten!!!

De cakes die me hebben doen verbazen:

Original fireworks midnight mania waanzinnige cake!!! Joekels van een boeketten er heldere kleuren. Echt een aanrader.
cafferata Black Thunder 100 shots pijnlijk in de oortjes. Heerlijk blokje met fantastische salvo. Echt z'n geld waard!

Overige knalblokken waren
silver salute zoals gewoonlijk lekker knallen, maar de Black Thunder overtrof deze wel!!
cafferata Black Spring Thunder 100 shots 25.gr tube was benieuwd naar deze dure bak. Knallen lekker dof met tit. boeketten, vergelijkbaar met de silver salute. Absoluut het geld niet waard (€135)!!!!!!! Daarvoor kun je meer plezier hebben aan een paar van de kleinere versie.

Al met al goed spul in mijn ogen en heb zelf genoten!!

Laatst bewerkt:

Thuur

Registered User
1. 4 Seasons
2. Delicious thunder finale editie
3. Crackling Chrysantium
4. Falcon
5. Event cake 1
6. Super Blinking Willows

limani

Registered User
Mijn Top 5:
1. Immortal Gold (Rubro), geweldige cake en is het geld waard;
2. Mega Maxi(china red). Duurde maar kort maar wat een geweld die 190 shots binnen 10 tot 15 seconden;
3. Event grand finael(Rubro) Mooie brede waaier;
4. Zinkpijlen(Vuurwerk24) Stuk voor stuk geweldige pijlen met mooie boeketten;
5. Cake 8 (hero) mooi waaier 50 shots en in kartonvoordeel maar 25 euries.

Voor de rest waren alle cakes en vuurpijlen, al dan niet in een projectje, zeer de moeite waard :happy:
Wat voor mij dit jaar jammer genoeg een tegenvallend potje was, was de chrackling chrysantium.(maar dit zou eventueel gebeurd kunnen zijn door de wind)

Laatst bewerkt:

RSS91

Registered User
Mijn toppers:

Crackling Venice, deze kreeg ik als vervanger voor de Alcatraz. Begin is wat saai maar de tempoversnelling was erg heftig!
Event Cake no.3, had niet de 2012 versie maar wat een schitterende blinkers.
Event Display 50mm, ondanks de tegenvallende 50 grams schoten maken de schoten erna deze cake toch zeker tot een topper.

Mr_Mascleta

Registered User
Ik had veel van de grotere cakes van Zena.
Allemaal goed.

Toppers: Beautiful Burnout (waaier) en de Mascleta B509. Wat een geweldig ding die 120 meter met vlinders!

Absolute tegenvaller was de Sagitta, een doos met 25 pijlen die in één keer worden aangestoken. Letterlijk binnen seconden klaar. Voor dat geld kun je beter een of meerdere cakes kopen.

Zoals te doen gebruikelijk weer goede aankopen bij de "Bunker". Top 5.
1. De gruwelijke matten o.a Hindoe4000 en Mandarin2000
2. De Asgaard cakes mijn god wat zijn die mooi!!
3. De Z10 pijlen wat een motor en een harde burst; geweldig!!
4. Van Cafferata die knalharde singleshots van "Maddog" 6st voor 1€. Dus karton.
5. Crackling Candles van Broekhoff. Wat een harde en mooie volle crackling.

Bassiefireworks

Registered User
Mijn top 5 van afgelopen jaarwisseling:
1: Met stipt op nummer één de Garden of Eden van Royal Fireworks
2: Magic Moments van Vuurwerkvisie
3: Rude Awakenings van Vuurwerkvisie
4: Palm assortiment van Vuurwerkvisie
5: Immortal Gold van Rubro vuurwerk

smilli

FPM Filmer
Mijn persoonlijke toppers zonder volgorde zijn:
Immortal gold
Sky Screamers
Garden of eden
Thunder salute
Spiderking

sprinkhaan

Registered User
1 -immortal gold
2 -salute cake 1
3 -extreme pack
4 -at once
5- fuego (mischien toch eens aan een schietkistje denken dan komt hij waarschijnlijk hoger in mijn beoordeling, als mijn geld het toe laat ga ik eens bij toon snuffelen)

Maar ik ben door niks echt teleurgesteld uit mijn lijst en waren de producten allemaal top.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Veel toppers dit jaar, omdat ik niet snel meer iets nieuwe probeer n.a.v. importeurdemo's, maar wel n.a.v. winkeliersdemo's

De enige waar ik mee de mist in ben gegaan is de HL49 van Rubro. Top op de demo in Rijssen, maar valt in't echie behoorlijk tegen.
Persoonlijke toppers waren vooral de single-shots van Cafferafa en de Fuego.
Ook verschillende dingen van Marijn zoals Gierig, Swingende Nico en Piedewiet.
Van Wolff vielen me vooral de Havana en de Eruption op.
Van Lesli vond ik de Molotov mines erg tof. Harde aggressieve crackling.
Van verschillende potten had ik nog 1e versie's zoals de New Generation 5 (Jorge), Pandora's box (Comet), Mr. Universe (Weco) en de Wodka Blue. Die waren allen goed.

masterq

Registered User
de white thunder (china salute) wat een tempo , verder viel 50% van mn overige cakes wel tegen doordat ze in de demo veel mooier leken

kamikaze

Registered User
Heb weinig potten die er écht uitsprongen, maar toch even een lijstje:

Katan CannonBall. Is ene omgelabelde versie van de oude No Mercy. Man o man,wat een lekkere knalcake. Opbouwende tempo doet het ook lekker.
Bonfire Treasure Island & Weeping Willows. Mooie sier effecten, bleef goed hangen en redelijk betaalbaar.
China Red Mega Mini. Vol gas en zéér leuk geprijsd. Dit jaar de grote broer van een andere importeur proberen. Was zeker de grootste verrassing van het jaar

Tegenvallers te over helaas:
Fuego, Angel pakket, een of andere Havanna cake, Gold Mary enzovoort. Zonde, maar aldoende leert men :)

Cryptonite

Registered User
Geen tegenvallers gehad afgelopen jaarwisseling, maar er sprongen er wel 4 uit voor mij.
1. Woede - Snel voorbij, maar wel een van de gaafste cakes die hier in de straat heeft gestaan.
2. 4 Seasons - Beter dan alle andere doorlontboxen van vorig jaar in mijn ogen.
3. Anaconda - Geniale tails met pearls en daarna erg mooie boeketten.
4. Vetjes - Blijft enorm gaaf om zulke mines van dichtbij te horen en te voelen.

christian'78

Registered User
Iedereen de beste wensen voor 2014!!!

Mijn toppers waren toch wel.

Amazing Sky. China Red. Krachtige volle burst

Mega mini. China Red. Kort maar krachtig

Sky Runner pijlen. China Red. Me nichtje van 11 was na 1 pijl verkocht, en heeft als volleerd Pyrotechnicus (vuurwerbril, oordoppen) het hele pakket de lucht in geschoten.

De 10meter vlindermatten en ChainTunders. :-D wat een geweld.

Wat tegen viel was de Nankin Fire. China Red. Op de demo was die toch mooier en krachtiger.

De grootste tegenvaller was dat er een hersenloze zonodig een Shell in het park moest afsteken. Geen buis geen vertragings lont.Hij was nog geen 10 meter weg van dat ding af hij klapte al uit elkaar. Ik hoop dat die ooit is de voorkant van een auto tegen komt. De kneus.

flyineddy

Registered User
De absolute topper van de avond was de Sky Palms van Royal.
Wat een boeketten zeg. :hehe!:

Andere toppers waren:
Miraculous Lily (Royal)
Galaxy Collision (Royal)
Mount Tai (Pangu)
Heavy Legend 16sh (Rubro)
Madness (Wolff)
Splitonium (Lesli)
King Cobra (Lesli)
Golden Power (Royal)
Killer Instinct (Rubro)
Royal Thunder Smoke (Royal)
Royal Knock Down (Royal)

Eddy.

bonbridge1

Registered User
Moeilijk te zeggen want ik had op 1 cake na geen floppers. Was over alles zeer tevreden. We waren met een ploegje oud en nieuw vieren waaronder 3 stokers. Bij elkaar zo een 60 cakes geschoten en niet een weigeraar of die halverwege stopte of uit elkaar klapte. Dat vond ik wel heel mooi.
Toppers:
Big momma
Es 2.0
Zena cakebox
Molotov mines
Heavy 4 ( wat zijn ze toch heerlijk voor de vooravond)
Temple of stone
Imperial blink
Salon roger 13 shots

smilli

FPM Filmer
Nog geen 2013/2014 topic van?

Mijn toppers van deze jaarwisseling waren:

Golden Power
Big Momma
Killer Instinct
Cruelty
Amazon