Mijn toppers 2012/2013

painkiller

Registered User
Rubro:
Heavy legend 16,49
Four seasons :lub:
Falcon
Rock the Show
Secret salute

Schuurmans:
Salute cake 1!!!!!!!!
Falcon

Wolff:
The moment
Fuego
Ceasar

Zena:
Pyro's delight

Heb wel meer mooie producten gezien en echte tegenvallers heb ik niet gehad maar bovenstaande zijn mij het beste bijgebleven.

MrXtremeFireworks

Registered User
Al de cakes die ik had waren toppers! Onder andere:

HL16, HL25
ES 2.0 cake D
Ultimate Showdown
Shock Syndrome
Solar Storm
Flashbanger (geweldig ding!!!)

flyineddy

Registered User
Royal:
Gate of Heaven 1
Kinetica (Erg goede spinning tail)
Edelweiss
Vuurwerk met een Kroon
Royal Thunder Smoke
Freezing Steel
Incredible Venus (Galaxy Collection)

Rubro:
Heavy Legend 16
Heavy Legend 25
Heavy Legend 49
Delicious Thunder

Wolff:
Fuego
Serious Gold
Eruption

Staan niet specifiek op volgorde van goedheid.

Eddy.

Laatst bewerkt:

Plum Bloom

Registered User
Mijn knalfinale was top. Achtereenvolgens de Thunderstruck (Hardix, 4x), de Salute Cake 1 (Schuurmans) en de Secret Salute Special Edition (Rubro). Krijg er nog kippenvel van. Wat een bruut geweld.

Hoogtepunt van de ochtend: de Cruise Rocket oude stijl. Ongeevenaard.

Dieptepunt van de zaterdag: Zena Powercakes die stoppen schoten, echt waar. Resterende Powercakes om kunnen ruilen tegen Buurtassortiment XXL. En dat is goed spul.

Scav

Registered User
Was voor mij de eerste keer dat ik eens niet een Diamond /crown pakket van ~100 EU haalde maar met jullie adviezen cakes en 2 meter pakketten met het oog op de kids heb gehaald. En het is uitstekend bevallen. De 2 hdl's, Lily magnolias, magic moment en ultimate show down presteerde top. Geen haperingen of weigeraars. Ook het weco pakketje ( kadotje van zwager(lidl)) was leuk om mee te pikken, waarbij met name de pijlen goed bevielen.

Laatst bewerkt:

danny21

Registered User
Ik had deze keer de Lily Magnolias, 3 verschillende Messier potten van Thor, Golden Crossette van Herlat en de Dead Proof van Zena.
Allemaal gingen ze goed de lucht in, ondanks dat de effecten niet allemaal even goed te zien waren door de wind ben ik er zeer tevreden over. Als pakketje gekocht bij een lokale verkoper in Zoetermeer voor nog geen 50 euro, gemiddeld dus 8 euro per stuk.

Mister-e

Registered User
Ik was vooral onder de indruk van de Herlat Pyro's Delight, de Zena Shock Syndrome, de Zena Cakebox en de Original Midnight Mania. Stuk voor stuk cakes met grote effecten die lang blijven hangen!

Booomy

Registered User
Rubro:
Heavy legend 16,49
Four seasons :lub:
Falcon
Rock the Show
Secret salute

Schuurmans:
Salute cake 1!!!!!!!!
Falcon

Wolff:
The moment
Fuego
Ceasar

Zena:
Pyro's delight

Heb wel meer mooie producten gezien en echte tegenvallers heb ik niet gehad maar bovenstaande zijn mij het beste bijgebleven.

Painkiller. Heb je de four seasons op film. Ben erg benieuwd

bjorn2202

Registered User
ik had vooral Broekhoff..

voor mij was grande finale het hoogtepunt van de avond alle 4 de potten gingen mooi achter elkaar door zonder lange
tussen pauze.
Ook vond ik Carrat 1 Vita 1 2-pack extreem allemaal even goed.
ik had daar bij een finalle van Crown King en Monsterjam tegenlijk en meteen erna 4 Hoogmoedjes
nou het publiek stond met de mond vol tanden.....

veteraan

Registered User
Ik had veel van de grotere cakes van Zena.
Allemaal goed.

Toppers: Beautiful Burnout (waaier) en de Mascleta B509. Wat een geweldig ding die 120 meter met vlinders!

Absolute tegenvaller was de Sagitta, een doos met 25 pijlen die in één keer worden aangestoken. Letterlijk binnen seconden klaar. Voor dat geld kun je beter een of meerdere cakes kopen.

painkiller

Registered User
Painkiller. Heb je de four seasons op film. Ben erg benieuwd
Heb het palletproject gefilmd waar hij voorbij komt. Zal straks even een topic aanmaken voor mn projectjes.

Ik wil ook de Event 50mm nog even toevoegen. Het is een prijzig potje maar de spinners zijn echt heel gaaf. 4x4 giga spinners met daarna misschien wel de grootste boeketten die ik heb gezien die nacht.

ThunderBall

Registered User
Ik ben in alles teleur gesteld na het afsteken van mijn 4 Seasons:lub:!!

Mijn aanrader; de 4 Seasons, na het afsteken van deze bak was alle lust mij ontnomen nog wat mindere blokkies af te steken, dus Rubro bedankt hiervoor!!:tounge:

Laatst bewerkt:

boozebelly

Registered User
Laat ik voorop stellen dat ik dit jaar eigenlijk wel tevreden was over alles wat ik had. Vooral het Royal spul heeft mij overtuigd. Goede burst en prima effecten. Ook deed alles van Royal het precies zoals op de filmpjes, geen enkele cake die ook maar één schot verkeerd schoot of te laag klapte. Vanaf dit jaar is Royal mijn absolute favoriet, op de voet gevolgd door Rubro. Rubro leverde wel mijn grootste toppers, maar over het geheel gezien vond ik de Royal cakes toch kwalitatief het overtuigendst. Ik ben echt nog nooit zo tevreden geweest over mijn vuurwerk als dit jaar. Het moet dan ook wel heel gek lopen wil ik volgend jaar niet weer voornamelijk voor Royal & Rubro gaan.

Maar goed, mijn toppers van afgelopen jaarwisseling:

1. Rock the Show (Harde klappen, heldere palmen en een lucht vol glitter waar je onder staat te klappertanden. Een beauty & the beast in één)
2. Event Grande Finale (Deze schoot ik direct na Rock the Show en qua kick leverde deze absoluut niks in. Weer harde klappen en flinke boeketten. Je krijgt de oeh's & áááh's van de toeschouwers geheid over je heen. Alleen de prijs is wel aan de te hoge kant, vandaar de 2e plaats)
3. No Mercy (Nadat één of andere malloot een paar jaar terug heeft besloten om mijn favoriete knalbak, de Thunderking XXL te doen verdwijnen, heb ik nu eindelijk een waardige vervanger gevonden. Ik had 4x de oudere versie maar man, man wat kwamen er een heerlijke klappen vanaf. Ook het opbouwende tempo geeft een overheerlijke kick. Volgens mijn vriendin knalde deze te hard, wat ik uiteraard als positieve kritiek ervaar :p
4. Solid Stone (Deze was in het echt nog beter dan ik had verwacht. Dat is voornamelijk te danken aan die tussentijdse 3-schots salvo's. Die pakken in feite uit als tussentijdse finale's die de lucht prachtig weten te vullen, wat overduidelijk ook goed viel bij de toeschouwers. Ik was een beetje bang voor de iets mindere finale, maar dat viel in het echt best nog wel mee. Hij kan het hebben, maar als ze hem een beetje finetunen kan het een nog grotere topper worden. Zulke cakes waarbij ze een beetje met het tempo spelen zien we in mijn ogen trouwens veel te weinig. Altijd maar dat veilige één voor één met een finalesalvo... beetje meer creativiteit mag best. Topcake!)
5. Voltage (Bewaard tot 01:45, om op visite bij mijn schoonouders nog een paar cakes weg te kunnen schieten. Ik had hier eigenlijk niet zoveel van verwacht maar dit is ook een monster hoor. Agressieve crackling mines, een lucht vol goud en loeiharde klappen. Voeg daarbij het vuren in salvo's en daar heb je je WOW-garantie. Echt dolgelukkig dat ik deze er op het laatst nog bij had genomen. Het is op zich een compacte cake met kleine tubes, maar vergis je niet in wat eruit komt)

Pffff, moeilijk om een top 5 te maken hoor. Neem de posities ook maar niet te letterlijk. Eigenlijk is alles me wel goed bevallen. De Thunder Salute klapte hard als een malle. De wat rustigere Kingdom of Peace met zijn prachtige strobe-willows die ondanks de harde wind zich goed staande wist te houden. De Tweelingen met zoals iemand eens mooi omschreef "Hinnikende paard-achtige" spinners. De Turning Tornado die ook erg aangenaam viel als tussentijdse tempo bak met een mooie variatie in tails, kleuren & effecten. Affin, het was een topjaar :smiling:

Koetje

Registered User
4 Season's!
Immortal Gold
Killer Instinct
Secret Salute
Buurt Assortiment
Garden of Eden
Super 6-19
Zware Jongens
Tweelingen
Schreeuwerige Schreeuwlelijk
2 pack Extreme!
Super Blinking Willows

Uutgrunn

Registered User
De heavy legend serie komt vaak voorbij en worden nu al legendarisch......lol en ook voor mij zijn de toppers de Super Blinking Willows en Ready to Rumble. De Delicious Thunder 2e finale editie was kort maar zeer krachtig. Van Broekhoff waren de Scorpion I en de shockwave mooie cakes.

trimbaard

Registered User
Mijn Toppers van de avond.

Royal:

Paradise of Beauty, Sun and Planets, Vuurwerk met een kroon,Edelweiss, Freezing Steel,Kinetica, Fire Emblem en de gate of heaven serie.

Rubro:

Heavy Legends 16,25,36,49
6 Elements.

smeinkie

Registered User
Het valt me op dat ik hem nog maar een keer hierboven heb gelezen, maar ik vond de Garden of Eden echt een geweldige bak!

En daarnaast verbaasde mij de Zena cakebox, wat een plezier om naar te kijken en dat voor maar 100 Euro.

Bolle Racegek

Registered User
Mijn toppers:

Van Pyro-Shopper had ik de Crank, leuke waaier voor relatief weinig geld

Verder veel van WECO:
Black Ice, elk jaar weer een fijn stukje vuurwerk met waaiereffect erin.
Gladiator, hoewel het tempo niet hoog is, zijn de bursten erg fijn.
Tanz der Vampire, veel over gelezen en stelde niet teleur.
Poison, ook wel bekend al de Reno of Aquila. Klein, compact, goedkoop maar o zo lekker!
Magma Star, had wel iets weg van de Tanz der Vampire.
SilberPalm Finale, mooi witzilveren boeketten.
Schweizer Vulkan Silber Gold. heerlijk fel, mooi hoog en zeker niet duur.
Voodoo Star, ook wel bekend als de Barracuda. Mag gewoon niet ontbreken.

Zoomiej

Registered User
Was eigenlijk over niets ontevreden. Maar zoals ieder jaar was No mercy weer top, harde knallen en door zijn duur en opbouw echt een topper. Verder was dit het eerse jaar dat ik zena/vuurwerkvisie als hofleverancier had. Ik moet zeggen dat de Orignial fireworks evenals de Herlat potten mij allemaal aangenaam verraste. Goede burst knallen en grote boeketten. Kortom zena is een blijvertje voor mij.

Ohjah het Lightyear pijlen pakket was ook weer zo heerlijk. Kon geen pijl overheen!!!

Bovenaan