Merijn's Collectie 2012/2013 UPDATE!

painkiller

Registered User
Eigenlijk zou ik het dit jaar rustig aan doen maar met al het moois dit jaar is het toch weer redelijk de spuigaten uit aan het lopen :surprised:

De producten die er zeker gaan komen staan in de lijst:
http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/21358

Alles is inmiddels besteld bij de volgende winkels:
Stienen Fireworks
TP-vuurwerkshop
Nelis vuurwerk

De projecten zijn ook al in wording:

1. Dutch Thunder
  2. Thunderbomb 1000
  3. Hindoe 1000
  4. Thunderstruck
  5. Hoogmoed
  6. 6x Ring thunder pijlen

Avond/nacht

1. Powercake 1
  2. Powercake 2
  3. Powercake 3
  4. Pyro's Delight

1. 2x Schreeuwerige schreeuwlelijk
  2. 2x Tweelingen
  3. 2x Psycho Mania

1. Asgaard A
  2. Asgaard C
  3. Asgaard F
  4. Asgaard E
  5. Asgaard D
  6. Asgaard H
  7. Asgaard G + Asgaard B
  8. Woede

Pallet Project

1. The Moment
  2. 2x Crossing Crossette
  3. Havana
  4. 5x Fuego
  5. 4 Seasons
  6. Event Display 50mm
  7. Event Immortal Gold Prof
  8. 2x Sky Screamers
  9. 3x Secret Salute
  10. 6x Hoogmoed

Update!
Gistermorgen gezellig met Crackling King, PatrickS, Devilseyes en Pancake het vuurwerk op gaan halen.
Het was natuurlijk een behoorlijke vracht dus is Pancake naar Nelis gereden en hebben wij de bestelling opgehaald bij TP.
2012-12-28%2008.48.07.JPG

2012-12-28%2008.48.59.JPG

Thuis aangekomen even lekker van een dikke cake genoten.
2012-12-28%2009.37.29.JPG

Pancake was nog onderweg van Nelis naar Eijsden omdat anders de TP bestelling niet meer bij in de auto paste dus zijn wij vast naar Stienen gereden in Sittard.
Na een klein half uurtje in de rij te hebben gestaan kwamen onze bestellingen tevoorschijn. Het blijft toch een mooi om de gezichten van mensen om je heen te zien tijdens het ophalen :surprised:
IMG-20121228-WA0008.jpg

2012-12-28%2011.34.13.JPG

Eenmaal thuis aangekomen had Pancake de weg naar Roermond ook gevonden en konden we de buit verdelen.
IMG-20121228-WA0012.jpg

Zoals je ziet een gezellig dagje geweest en voor mij ook absoluut het jaar waar ik de meeste (voor)pret heb beleefd aan het ophalen. Toch mooi dat je met mensen die je hier op het forum hebt ontmoet zoveel fun kan beleven.

Mijn eigen collectie uitgestald:
2012-12-28%2013.55.11.JPG

Inmiddels is het klussen ook begonnen:
2012-12-28%2016.19.29.JPG

2012-12-28%2021.24.47.JPG

DSC_0455.JPG

Laatst bewerkt:

k0ennn

Registered User
Re: Merijn's Collectie 2012/2013

Mooie lijst zeg,, goede afwisselde keuzes, plannen met de asgaard serie? doorlonten ofzo?

grtzz

painkiller

Registered User

veel te veel man :surprised:

nog richting Roger?

Het is nooit teveel al denkt de vrouw daar altijd anders over :smiling:
Ik wil nog wel even naar Roger ja om de thunderbomb en hindoe matten te gaan halen maar die zijn er nog niet.

Mooie lijst zeg,, goede afwisselde keuzes, plannen met de asgaard serie? doorlonten ofzo?

grtzz

Dankzij pannenkoek heb ik die voor 72,=. Normaal stook ik rond 22.00 uur altijd wat budgetpotjes en duits spul maar dat gaan nu de asgaards worden. Denk wel dat ik ze doe doorlonten ja.

Nou, de buurt krijgt een mooie show te zien zou ik zo zeggen.....

Absoluut al zal ik weinig doorlonten dit jaar. Ik had vorig jaar wat projectjes gemaakt maar ik beleef er op de een of andere manier meer lol aan als ik het los schiet. Ik denk wel dat de eventboxen samen met de skyscreamers en secret salutes op een pallet komen te staan als afsluiter.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Woow wat een lijst zeg! Veel verschillende cakes! Ga je nog filmen?

Jij gaat je zeker vermaken!

painkiller

Registered User

Na het ontdekken van de At once van Katan gisteravond op vwc denk ik dat ik weet hoe mijn showtje er voor dit jaar uit gaat zien.

• The Moment (Dynasty Collection)
  • 2x Crossing Crossette (Lidu)
  • Havana (Dynasty Collection)
  • 5x Fuego (Dynasty Collection)
  • 4 Seasons (Elite Brand)
  • Event Display 50mm (Elite Brand)
  • Event Immortal Gold Prof (Elite Brand)
  • 2x Sky Screamers (Skyline fireworks)
  • 3x Secret Salute (PyroMania)
  • 6x At once (china label)

Ik hoop dus dat de event display gouden effecten heeft en eindigt met 4 dikke mines, mocht dit niet zo zijn zet ik er misschien de Misterio van Bon tussen.

Het idee is om alles op een pallet te zetten en door te lonten maar nu ik de lijst zo zie vraag ik me af of die pallet überhaupt nog te tillen is :tounge:

shinji

Moderator
Medewerker

Dat wordt een leuk showtje zeg. Ik ben wel benieuwd hoe je de fuego hierin gaat verwerken.

painkiller

Registered User

Dat wordt een leuk showtje zeg. Ik ben wel benieuwd hoe je de fuego hierin gaat verwerken.
Ik wil de Fuego's met zn 5 tegelijk in waaiervorm, direct na de havanna af laten gaan. Ik wil dit eigenlijk met quickmatch doen maar zou niet weten waar ik het vandaan moet halen het zal dus wel roze visco worden.

Wat doe je met de 4de secret salute?:hehe!:
Die 4e gaat overdag de lucht in, eens kijken welke knalcake nu echt het hardste is.

GMP82

Zilveren Member

Na het ontdekken van de At once van Katan gisteravond op vwc denk ik dat ik weet hoe mijn showtje er voor dit jaar uit gaat zien.

• The Moment (Dynasty Collection)
  • 2x Crossing Crossette (Lidu)
  • Havana (Dynasty Collection)
  • 5x Fuego (Dynasty Collection)
  • 4 Seasons (Elite Brand)
  • Event Display 50mm (Elite Brand)
  • Event Immortal Gold Prof (Elite Brand)
  • 2x Sky Screamers (Skyline fireworks)
  • 3x Secret Salute (PyroMania)
  • 6x At once (china label)

Ik hoop dus dat de event display gouden effecten heeft en eindigt met 4 dikke mines, mocht dit niet zo zijn zet ik er misschien de Misterio van Bon tussen.

Het idee is om alles op een pallet te zetten en door te lonten maar nu ik de lijst zo zie vraag ik me af of die pallet überhaupt nog te tillen is :tounge:

Ik zou er sowieso 2-3 "pallets" van maken. En ik zou overwegen om de fuego vóór de havana te plaatsen. Dit omdat de havana moeilijk te timen is en het doodzonde zou zijn, als de fuego's door de havana heen zou schieten? Je zou de lonten van de fuego's allemaal kunnen verlengen en de verlengde lonten (gelijke lengte) op de uiteinden kunnen bundelen. Het enige waar je dan geluk mee moet hebben is dat de verlenglonten een gelijke brandsnelheid hebben. En het kost relatief veel lont en is ietwat lastig timen.. Ik kan je evt per PM nog e.e.a. toelichten

Pancake77

Registered User

Ik zou er sowieso 2-3 "pallets" van maken. En ik zou overwegen om de fuego vóór de havana te plaatsen. Dit omdat de havana moeilijk te timen is en het doodzonde zou zijn, als de fuego's door de havana heen zou schieten? Je zou de lonten van de fuego's allemaal kunnen verlengen en de verlengde lonten (gelijke lengte) op de uiteinden kunnen bundelen. Het enige waar je dan geluk mee moet hebben is dat de verlenglonten een gelijke brandsnelheid hebben. En het kost relatief veel lont en is ietwat lastig timen.. Ik kan je evt per PM nog e.e.a. toelichten

voeg mij ook gelijk toe als ontvanger van die PM :hehe!:

painkiller

Registered User

Pff zit echt te twijfelen over de finale...
Ik vind eigenlijk de prijs van de atonce te belachelijk voor woorden. Flink de prijs opvoeren zodat er vervolgens 50% korting gegeven kan worden slaat natuurlijk nergens op. Deze gaan dus van de lijst maar nu weet ik niet of ik genoeg power in de finale heb zitten.

Er gaat hoogstwaarschijnlijk nog een karton aftershock thunder of big mc thunder bijkomen die ik er ook nog in kan verwerken.
Iemand tips hoe ik de finale snoeihard kan maken of is 3/4 x secret salute hard genoeg?

Ik denk dat ik ook nog na de The moment nog 2 concerto rosso's laat spelen, toch wel leuk om ook fluiters in het begin te hebben.

@geefmepoeder:
Het timen van de havana word natuurlijk erg moeilijk maar ik verwacht dat er straks wel meer filmpjes verschijnen waardoor de tijdsduur redelijk te schatten is. Mocht dit niet zo zijn hobby ik een beetje zodat de 5 fuegos tegelijk gaan met de laatste row van de havanna.

Pancake77

Registered User

Zoals besproken ga ik nog achter de hoogmoedjes ovb en woede aan, verwerk die er maar in als klapper op de vuurpijl :p

Bovenaan