MEDIA!!! Ze liegen dat het gedrukt staat, hier het bewijs!!!

stef

Member
Ik zet het maar even hier neer omdat ik geen toegang heb tot het gedeelte ''wetgeving en veilgheid'' en of ''vuurwerk nieuws''

Er was eens...
Een topic uit 2005.
Om precies te zijn 06-08-2005
TOPIC
Zie hieronder een gecopieerd gedeelte daaruit.

" Een paar jaar geleden wilde ik een aantal mortieren afsteken. Samen met mijn vader, dit omdat hij 's avonds moest werken.

Bij de eerste mortier van die avond ging het al fout. Ik liet de bom zakken in de buis en stak het lont aan met een torch. (25 cm lang lont). Meteen daarna was er ene grote klap. Een paar tellen later, ik wist niet wat er gebeurd was, bleek dat de mortier in mijn gezicht onploft was.

De mortier was meteen naar het aansteken afgegaan, de bal die normaliter meters in de lucht pas tot ontploffing komt kwam in mijn gezicht. En zie hier het resultaat:
31-12.jpg

Deze foto is in het zieknhuis genomen nadat ik behandeld was. De huid van mijn neus was uit elkaar gescheurd, dit hebben ze gehecht. Verder zat mijn neusschotje vol met scheurtjes ed. Mijn ogen waren door de klap dicht geslagen. Verder had ik overal 2de en 3de graads brandwonden. Er zitten allemaal stukjes kruit in mijn gezicht. (Dit is een jaar later door de plastisch chirurg verwijderd) Haren wenkbrouwen en wimpers waren verschroeid. Verder is de psychische angst die ik er van over heb gehouden enorm. Als ergens een harde knal of wat dan ook is beleef ik het elke keer opnieuw wat er toen gebeurd is.

1-1.jpg

4-1.jpg

2-1.jpg

6-1.jpg

8-1.jpg

Zoals je op de foto's kan zien geneest mijn huid zeer snel (binnen een week ziet er weer redelijk goed uit). Als ik terug kijk heb ik eigenlijk geen pijn gehad (gelukkig). Ik heb met dit ongeluk echt heel heel heel veel geluk gehad. Er waren personen die dit een jaar later niet overleefd hebben. Dus denk nou niet dit overkomt me niet!!!!!!!!!!!!!!!! Dit kan iedereen gebeuren zelfs als steek je vuurwerk veilig af."

Note: We hebben van Sebastiaan toestemming gekregen om zijn verhaal en foto's te plaatsen. Hij hoopt dat mensen er wat van opsteken. Hij heeft tot op de dag van vandaag (bijna 10 jaar later) nog last van schrik reacties etc bij het horen van onverwacht vuurwerk.

Vandaag: 6 jaar en 4 maanden later is er een uitzending van een vandaag.

Op de tijd van 2.32 minuten zegt in beeld de heer Gerard van Urk (in de topic van 2005 hete hij nog Sebastiaan) dat hij getrofen is door vuurwerk wat zijn mond in ging en naast zijn neus er weer uit kwam.

De verslaggever zegt: Vorig jaar (lees, 2010-2011) wordt hij getroffen door een zware vuurpijl.
Toen ik die foto zag in dit filmpje, vond ik hem wel heel snel oud geworden in een jaar tijd.!!!

In het hierboven genoemde topic als QUOTE staat, 10 jaar later, dus die foto's zijn dus uit 1995!!!
Wel een aardig verschilletje met 2010, waar in het filmpje van een vandaag op 2.32 minuten wordt gesproken over vorig jaar.
Een verschil van maar 16 jaar. PFFFF

Zullen we het huisje maar bij het schuurtje laten,
Of staat dat schuurtje er niet meer vanwegen het zelf vervaardigen van vuurwerkbommen.
Ik heb eerder het idee dat ze in dat schuurtje een tijdmaschine gebouwd hebben, of was het nu haddden.

Stef

ps, wat zou ik graag, heel graag een keer met die media om de tafel willen zitten.
Ik denk dat er heel veel mensen met mij mee willen.
Ik wacht hun belletje af.!!!

jakobs

Registered User
je kunt in 10 minuten duizenden filmpjes van de '''kracht van de media'' vinden..
er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarbij een zin van 1 persoon heel anders word uitgezonden en daarmee de voorpagina haalt..

in vuurwerkland is dat helaas niet anders...het plezier word bedorven door losers die zelfgemaakte bommen maken en het risico nemen om levensgevaarlijke explosieven te maken.
het percentage dat dat daadwerkelijk doet is in verhouding erg klein, alleen word juist daar de aandacht aan geschonken.
en valse gephotoshopte foto's, waar niemand de ''werkelijke'' oorzaak van weet.
het kan net zo goed een omgewaaide vuurpijl zijn..

hoe verschrikkelijk ongelukken ook kunnen uitpakken, veel mensen hebben echt wel door wanneer iets erg gevaarlijk is en als er dan iets misgaat is het vaak te wijten aan onwetendheid..
en wanneer er jaren achtereen minder ongelukken gebeuren word er weinig aandacht aan besteed op tv[wat wel het geval is] maar die idioot die een bezine bom maakt, die krijgt alle aandacht..

en verpest op die manier het vuurwerk plezier voor anderen...

greets

GMP82

Zilveren Member
Snap je nu waarom berlusconi zo machtig is geworden?

Media - de goeie niet ten kwade gesproken - hebben veel meer macht en invloed dan je denkt. En helaas vaak een verkeerde invloed/effect.

Het gaat niet om waarheidsvinding, het gaat erom dat de krant verkoopt en dat je naar het nieuws (en vooral de omliggende reclameblokken) kijkt.

Laatst bewerkt:

Reinierk

Registered User
Ik heb gister ook naar die aflevering van Een vandaag gekeken en mij mateloos geërgerd!
Hoe ze daar die beelden afwisselden met teksten dat alles was gemaakt om er puur spullen te vernietigen.
Het leek net alsof de gehele vuurwerk traditie belachelijk iets was en alleen negatieve kanten heeft.
Sensatiemakerij, Belachelijk en dat nog wel door de publieke omroep.

vincer

Registered User
Ik vind het triest,maar dan ook diep triest dat ze dit soort dingen alleen maar belichten. Daar kom dan nog eens bij dat een groot deel nog op onwaarheden is berust. Als ik dan voor mijn actie aandacht vraag dan is daar geen eens ruimte voor, want het is waarschijnlijk niet spannend genoeg. Heel erg jammer dat er ieder jaar een hetze is tegen het vuurwerk, terwijl de cijfers juist aanduiden dat het alleen maar beter gaat.

Helaas beseffen ze niet dat dit ook ooit tegen zichzelf kan keren en dan piepen ze wel anders.

Laatst bewerkt:

ifeelfine

Registered User
hoho de foto van gerard was van dit jaar en werd ook getoond, samen met andere foto's van afgeknalde handen en gezichten.

Maar goed de media in het algemeen slaan de plank vaak mis en niet alleen met vuurwerk.

ga je eens in iets verdiepen en je ziet dat je jongens en meisjes van de programma's dat niet doen. Slaat vaak helemaal nergens op wat ze uitkramen.

Aan de andere kant denk ik dat wij er niet zo overspannen over moeten doen. Deze reportage viel namelijk erg mee vergeleken met wat ze de afgelopen jaren allemaal uitgekraamd hebben.

Enige nadeel is dat beleidsbepalers steeds meer naar de media (in hun ogen de publieke opinie) luisteren. Maar zolang de VVD in de regering zit hoeven wij ons geen zorgen te maken (overigens ik ben zo rood als het maar kan zijn en mijn "eigen" partij wenst een vuurwerkverbod)

Laatst bewerkt:

blackpowder

Registered User
Helaas is het zo want negativisme sells. als er kommer en kwel is en er zijn problemen stellen ze het maar wat graag an de kaak.
Zelfs al moeten ze dan wat waarheden verdraaien.
Als iets goed gaat of dat bijvoorbeeld freaks zich inzetten om vuurwerkbrillen uit te delen en om voorlichting te geven haalt het nieuws niet want dat is te lief.
het is niet alleen met vuurwerk zo hoor maar neem eens de ziekenhuizen als het fout gaat hoor je het meteen maar goed draaiende ziekenhuizen komen niet in het nieuws.
Ander voorbeeld er is een schietpartij geweest en ze vragen de mensen om reacties dan zie je alleen maar de reacties van mensen in tranen en die het heel erg vinden.Je zal nooit een opmerking voorbij zien komen waar in wordt gesteld dat de persoon het erg vindt maar het hem niets doet. als de reactie op het incident te mild is wordt het dus niet uitgezonden.

Het is gewoon jammer dat mensen alles maar kwakkeloos overnemen van de media.

mvg blackpowder

Ghasper

Registered User
Jammer, Jammer en nog eens jammer. Uiteraard zijn er mensen die verkeerd omgaan met vuurwerk, maar dan kan je alles wel verbieden. Een 70cc onder een Puchje (ja, ik ben van de tijd voor de scooters) sleutelen mocht ook niet, maar toch deed men het en waren deze spullen ook gewoon te koop. En je gas diep intrappen mag ook niet en daar komen heel wat meer mensen door om het leven, maar alle auto's begrenzen op 130 km/h, daar wordt niet over gesproken. Pijltjes schieten uit een electrapijp (kan ook voor oogletsel zorgen), etc, etc.
Maar goed, het zal te maken hebben met de taboe op vuurwerk, en de lobby van de tegenstanders van vuurwerk.

Alleen vraag ik me altijd maar weer af, waarom de Nederlandse overheid daar zo fel op tegen is (en dan op het gebruik van "zilverkruit" voor knalvuurwerk en zwaardere kruitladingen voor siervuurwerk o.a.) terwijl in alle omringende landen, en bij wijze van spreken alle andere landen in Europa het gebuik hiervan wel toestaan.

Zoals ik wel vaker heb gezegd, zodra iets niet mag heeft dat als gevolg dat vele mensen dat dan juist wel willen doen, het zal wel de aard van het beestje zijn :sad:

Doe dan als Nederland een beetje water bij de wijn en ga ergens in het midden zitten waardoor de vraag naar illegaal vuurwerk omlaag gaat, maar ga niet als klein kikkerlandje proberen om heel Europa mee te krijgen met een aantal gefrusteerde anti-vuurwerk lobbyisten.

Zolang men met goed verstand met vuurwerk omgaat en het niet anders gebruikt wordt dan zoals voorgeschreven moet het door de boot genomen wel goed gaan. En een vuurpijl die in een wankel flesje wordt afgestoken en omvalt en daarbij slachtoffers maakt is verschrikkelijk, maar heeft hier niets mee te maken, maar is wel een vuurwerkslachtoffer.

Tot slot wil ik zeggen dat ik iedereen die met benzine, deobussen en pijpbommen in de weer is ook eens bij zichzelf moet bedenken of ze wel helemaal goed zijn, aangezien dat echt niet goed te praten is.

Tot zover vanuit een regenachtig Haarlem.

Mr_Mascleta

Registered User
Ik heb ook het plan om met de heer Cees Meijer van Taskforce te gaan bellen om zo een goede onderbouwde discussie aan te gaan. Want wat er nu weer wordt gerept over vuurwerk raakt kant noch wal. Als je een vlinder zo in de hand laat knallen etc etc, ja als ik op de A4 ga staan is de kans heel groot dat ik wordt overreden. Als ik een Pitbull verkeerd opvoed heb ik ook een wapen en ga zo maar door. De media hebben totaal geen besef wat vuurwerk inhoudelijk is. Heb je het gezien van de heer Frits Pen op Youtube, die moraalridder over het bestellen van vuurwerk en dat het bij schokken kan ontbranden!!!!!! Doet me denken aan Enschede waarbij de onlangs veroordeelde H, ook kwam prediken over hoe het wel moest.
Ik vind ook daarom dat wij vanuit deze hoek met vele medestanders eens naar Den Haag moeten afreizen om zo met zo veel mogelijk tegenbewijs te komen dat vuurwerk bij normaal en goed gebruik niet gevaarlijk is. Wat dat gelul over die kleine groep die het voor ons verziekt ben ik nu spuugzat.
Waarom laten ze een Fan shape zien die wordt gerelateerd aan gevaarlijk vuurwerk, dus kan gene bedrijf meer in Nederland zijn show doen want het is zeer gevaarlijk? Niet dus!
Er zijn teveel voorbeelden waarin en waaruit blijkt dat de media, maar ook F.Pen zich laten gelden als domoren en onwetend. Dus vanuit FPM een petitie en een tegengeluid.

USRRobiwan

Registered User
Het is een feit dat je met behulp van de media mensen kan manipuleren. Vooral de laatste paar jaark wordt het vuurwerk op allerlei manieren negatief in het nieuws gebracht met benamingen zoals; Bommen, zwaar vuurwerk, levensgevaarlijk vuurwerk, opgeblazen, kracht van handgranaten, zware druk golven, explosiegevaar, zwaar belastend voor milieu, woonwijk opblazen en ga zo maar door.

De reacties op deze berichtgevingen zijn daaropvolgend meelevend en boos. Zo lees je dat een groot aantal mensen ineens van mening is dat vuurwerk verboden moet worden. Of dat men van mening is dat het geen vuurwerk meer betreft maar explosieven. Ook wil men dat het illegale vuurwerk verboden wordt. Wat wel vreemd is want het is al verboden. Ook lees ik dat bij mensen de grens vervaagd tussen illegaal vuurwerk en 'normaal' vuurwerk en dat al het vuurwerk opeens levensgevaarlijk is.

Zo kan de media gebruikt worden om mensen systematisch te beïnvloeden en op een gegeven moment is er een meerderheid behaald en stemt het volk 'onbewust' voor afschaffing. Als je het volk dan ook nog dit voorlegt op een week na oud en nieuw met de hele week een scala aan al dan niet op waarheid beruste vuurwerk incidenten in de media dan heb je het zo door de kamer gejaagd en beleven we het volgende O&N in stilte...

Dan heb ik hier nog leesvoer voor mensen die het interesseren van het VROM:
http://www.vrominspectie.nl/Images/9290 vuurwerk_tcm293-269076.pdf

Ik citeer:
3.7.4 Zwaarder vuurwerk gelegaliseerd
Door wijziging van de Regeling nadere eisen aan vuurwerk (RNEV)
mogen sinds oktober 2006 mogen bepaalde typen vuurwerk, die
eerder nog waren verboden
, via de erkende verkooppunten worden
verkocht. Het gaat om zogenaamde Chinese rollen met zwart
buskruit en cakeboxen
(ook wel flowerbeds genoemd). De overheid
hoopt het vuurwerktoerisme in te dammen door een deel van het
illegale vuurwerk in Nederland te legaliseren.
Beoogde effecten van
deze legalisatie waren: minder prikkels tot criminaliteit, en minder
negatieve effecten (minder vuurwerkslachtoffers en minder
vernielingen) Door dit vuurwerk te legaliseren, vervalt de bestaansgrond voor een deel van de illegale handel. Daarmee komt
capaciteit vrij voor gerichte aanpak van soorten vuurwerk die
verboden blijven.

Terwijl iedereen weet dat het de chinese rollen met 'flash' betreft en 100schots blokken. VROM heeft het over rollen met buskruit. Vervolgens wil de overheid een deel van het illegale vuurwerk legaliseren. Maar wat krijgen we uiteindelijk? zwaar beperkte matten waar niemand op zit te wachten. Waardoor de doelstelling 'minder prikkels tot criminaliteit' totaal zijn effectiviteit mist.

Laatst bewerkt:

Red Eagle

Registered User
Ik heb ook het plan om met de heer Cees Meijer van Taskforce te gaan bellen om zo een goede onderbouwde discussie aan te gaan. Want wat er nu weer wordt gerept over vuurwerk raakt kant noch wal. Als je een vlinder zo in de hand laat knallen etc etc, ja als ik op de A4 ga staan is de kans heel groot dat ik wordt overreden. Als ik een Pitbull verkeerd opvoed heb ik ook een wapen en ga zo maar door. De media hebben totaal geen besef wat vuurwerk inhoudelijk is. Heb je het gezien van de heer Frits Pen op Youtube, die moraalridder over het bestellen van vuurwerk en dat het bij schokken kan ontbranden!!!!!! Doet me denken aan Enschede waarbij de onlangs veroordeelde H, ook kwam prediken over hoe het wel moest.
Ik vind ook daarom dat wij vanuit deze hoek met vele medestanders eens naar Den Haag moeten afreizen om zo met zo veel mogelijk tegenbewijs te komen dat vuurwerk bij normaal en goed gebruik niet gevaarlijk is. Wat dat gelul over die kleine groep die het voor ons verziekt ben ik nu spuugzat. Waarom laten ze een Fan shape zien die wordt gerelateerd aan gevaarlijk vuurwerk, dus kan gene bedrijf meer in Nederland zijn show doen want het is zeer gevaarlijk? Niet dus!
Er zijn teveel voorbeelden waarin en waaruit blijkt dat de media, maar ook F.Pen zich laten gelden als domoren en onwetend. Dus vanuit FPM een petitie en een tegengeluid.

Vind ik ook een goed idee!
Deze site is nu zo groot dat ze ons toch maar eens wat serieuzer moeten gaan nemen.
Een keertje goed tegengas geven is misschien zon gek idee nog niet.

Mr_Mascleta

Registered User
Weet je wat het gewoon is, je ziet het ook in de gezondheidszorg, er zijn in Nederland meer dan 100.000 onverzekerden; schadepost meer dan 350 miljoen euro, denk je nu werkelijk dat ze het probleem gaan oplossen? Welnee het is veel makkelijker het bij jou en mij weg te halen om de premie dus te verhogen, met als manipulator, dat ons wordt ingeprent dat de kosten stijgen.
Welnu, hier in vuurwerk zie je hetzelfde beeld. Werkelijk het probleem oplossen zijn ze niet meer in staat, dus wat gaan we doen, de manipulator is het vuurwerk, daarom heen wordt een kwade genius gecreëerd en klaar. Dus ze pakken op deze manier ons allen ipv de boosdoeners.

jetztgehtslos

Registered
Cees Meijer zit achter de bommenmakers aan. Zou hij familie zijn van Heikenen ontvoerder Frans Meijer?
Bedenkenlijk hoor, iemand met de achternaam Meijer die voor justitie werkt, terwijl een andere Meijer een beruchte crimineel is (geweest). Tijd voor antecentendenonderzoek?

Veel onzinverhalen van die Atsma zegt. Italie wordt overspoeld met illegalen, België is anderhalf jaar bezig een regering te vormen, Spanje heeft enorm hoge werkloosheidscijfers, Griekenland is failliet, in het oostblok zijn hooligans de baas, in Noorwegen verzint men hoe ze Breivik binnen kunnen houden en bij de Fransen en Duitsers worden ze lijp van het gedoe met die kerntransporten.
Daarnaast hebben alle landen last van de crisis.

Wat je nu meneer Atsma ziet doen, is een Nederlands "probleem" projecteren op de rest van Europa. En dan vooral stellen dat het probleem van Nederland over wat knallers wezenlijk veel belangrijker is dan de problemen die elders in Europa plaats vinden.

Als ik gebruik maak van een metafoor en de situatie zou vertalen naar hulpverlenersjargon, dan zou ik stellen dat Atsma naar een zelfhulpgroepje van een GGZ instelling gaat om daar in een hartgroep uit te huilen. Waarbij het jongentje met het kleinste probleem, feitelijk de grootste stoorzender is binnen die zelfhulpgroep. De overige groepsleden klagen daar wel eens over. Dat huilende kleine jongentje noemen ze ook wel eens spottend Calimero. Calimero zegt dan: Zij zijn groot en hebben kleine probleempjes, ik is klein en heb een groot probleen en da's niet eerlijk.

Ach ja. Geef die Atsma eens ongelijk. Het CDA is vele zetels kwijt na de laatste verkiezingen. VVD, PvdA, PVV zijn alledrie groter.
"Zij zijn groot en ik is klein, da's niet eerlijk!

Laatst bewerkt:

USRRobiwan

Registered User
Ondertussen wordt ik als vuurwerkliefhebber door het volk uitgemaakt voor tokki, terrorist, vandaal, bommenmaker, puber, dierenbeul, overlast veroorzaker, rustverstoorder, geld verspiller, vuurwerk dombo, tuig en ben ik bezig met idioterie en dat ik mensen met angst en beven thuis laat zitten omdat ze door mij de straat niet meer opdurven omdat ik pas stop als mijn handen eraf liggen.

Ik durf niet eens meer op 31 december om 10:00 iets af te steken omdat ik dan waarschijnlijk door de hele straat voor boeman wordt uitgemaakt.

jetztgehtslos

Registered
Ondertussen wordt ik als vuurwerkliefhebber door het volk uitgemaakt voor tokki, terrorist, vandaal, bommenmaker, puber, dierenbeul, overlast veroorzaker, rustverstoorder, geld verspiller, vuurwerk dombo, tuig en ben ik bezig met idioterie en dat ik mensen met angst en beven thuis laat zitten omdat ze door mij de straat niet meer opdurven omdat ik pas stop als mijn handen eraf liggen.

Ik durf niet eens meer op 31 december om 10:00 iets af te steken omdat ik dan waarschijnlijk door de hele straat voor boeman wordt uitgemaakt.

Zoiets noemen ze stigmatisering.
Volgens de bestudeerde literatuur zijn er twee dingen die je moet doen in het geval van onterechte stigma's"
1. Nadrukkelijk afzetten tegen de benoemde stigma's. Hier bereik je geen andere visie mee bij de tegenpartij, maar het remt verdere stigmatisering af. Erken gevoelens van angst of irritatie, dit helpt dat degene die stigmaticeert zich begrepen voelt. Dan krijg je een opening voor stap twee:
2. Op een positieve manier contact laten maken met datgene dat gestigmaticeerd wordt: vuurwerk en afstekers dus. Laat zien hoe je op een positieve manier om kan gaan met vuurwerk en draag vooral je positieve gevoelens uit.

Zie je dan nog steeds geen verandering in houding bij degene die jou stigmaticeert, dan heb jij er alles aangedaan het stigma te doorbreken en liggen eventuele spanningen vooral aan de ander die jouw stigmaticeert. Dan houdt het gewoon op en kan je jezelf niet verwijten dat je niets gedaan hebt. Daarna kan je gewoon met een positief gevoel verder stoken.
;)

Mr_Mascleta

Registered User
Weet je wat het is, dit wilde ik in mijn vorige posting melden, dat wij als liefhebber worden gedemoniseerd door die akelige groep onwetenden. Ik heb vorig jaar ruzie gehad om wat jij omschrijft. Nou een ding laat mij me gang maar gaan en val me aub niet lastig, godverdomme 364 dagen zien ze me niet alleen op een dag en dan lopen zeiken.(sorry voor mijn taalgebruik, maar ik word er zo ontzettend kotsmisselijk van, maar ook door de beeldvorming dat wij idd een stelletje ........zijn)

Mr_Mascleta

Registered User
Zoiets noemen ze stigmatisering.
Volgens de bestudeerde literatuur zijn er twee dingen die je moet doen in het geval van onterechte stigma's"
1. Nadrukkelijk afzetten tegen de benoemde stigma's. Hier bereik je geen andere visie mee bij de tegenpartij, maar het remt verdere stigmatisering af. Erken gevoelens van angst of irritatie, dit helpt dat degene die stigmaticeert zich begrepen voelt. Dan krijg je een opening voor stap twee:
2. Op een positieve manier contact laten maken met datgene dat gestigmaticeerd wordt: vuurwerk en afstekers dus. Laat zien hoe je op een positieve manier om kan gaan met vuurwerk en draag vooral je positieve gevoelens uit.

Zie je dan nog steeds geen verandering in houding bij degene die jou stigmaticeert, dan heb jij er alles aangedaan het stigma te doorbreken en liggen eventuele spanningen vooral aan de ander die jouw stigmaticeert. Dan houdt het gewoon op en kan je jezelf niet verwijten dat je niets gedaan hebt. Daarna kan je gewoon met een positief gevoel verder stoken.
;)

IS AL JAREN GEPROBEERD, MAAR WAT ALS DE ANDER ZO ARM IS IN ZIJN GEESTELIJKE DENKVERMOGEN, KORT INZICHT EN NOEM MAAR OP, DAN HOUDT HET VOOR MIJ EEN KEER OP.

blackpowder

Registered User
Zou eens goed zijn omeen goede documantaire uit te zenden over vuurwerken en vuurwerk in de landen om ons heen zodat de mensen zien dat het vuurwerk hier veilig is en dat het probleem bij de nederlandse authoriteiten ligt en niet bij ons vuurwerkliefhebbers.

Poziloc

FPM Hangouderen
Kijk maar wat de media heeft berijkt!

In de jaren 80 stond je 2 dagen volop te knallen en geen haan die er naar kraaide en als ze er al last van hadden werd er vriendelijk gevraagd of je aub wat verderop wilde gaan staan.

Nu bellen ze de politie al op als je een sterrenregen afsteekt.
Het volk is bang gemaakt en geil gemaakt met de nsb hotline

Bovenaan