Maurik (Gelderland)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Dag Gerko,

Je hebt in principe wel en punt over dat dit een discussie kan veroorzaken maar daar ben ik niet op uit:toung:
Ik bedoel het puur informatief.......het is natuurlijk wel zeer ruim aangevraagd.
Maar aan de ene kant kun je ook denken/zeggen....we kunnen dit zo doen om onze creativiteit te kunnen behouden omdat we toch al behoorlijk met handen en voeten gebonden zijn wat betreft wetgeving en deze vrijheid kunnen we behouden.
Ik denk zelf dat ieder bedrijf het ook een beetje op zijn eigen manier doet maar:rolleyes:
Er kleeft naar mijn mening ook nog een klein nadeel aan en dat is als je naar een show gaat je al op de voorhand een verwachtingspatroon kan hebben van wege de hoeveelheid...terwijl misschien de vuurwerker op dat moment wel veel moeite gedaan heeft om er iets moois van te maken:idea:
Volgens mij heb ik mijn tekst een beetje ongelukkig tussen die van jouw geplaatst...exuse moi

Ik heb hier wel even een vraag over.

Als je op de vergunning max 5 inch aanvraagd. Heb je je dan tijdens de show/opbouw niet ook te houden aan de afstand voor 5 inch zoals aangevraagd in de vergunning?

Of kan je als je toch max 3 inch blijkt te schieten de afstand verlagen?

Tony

Administrator
Medewerker
Nou ik moest lachen omdat die posts weg gehaald werden. Ik bedoel dit zijn dingen die in mijn ogen een discussie misschien kunnen veroorzaken. Het blijft een forum en dan word het weg gehaald.

Het tweede sloeg op het verhaal van tijger. De waarheid komt boven tafel dat ze dus een grotere vergunning indienen zodat ze creatiever kunnen zijn.
Dat wist ik namelijk niet.

Buiten dat om vind ik het echt overdreven dat ze zo'n vergunning in dienen.
Ruim 100 stuks 5 inch.
Een paar honderd 4 en 3 inch.
Ik dacht 200 waterbommen tot 4 inch.
Hoop single shots en candles.

En dan een show schieten met hooguit 300 bommen max. caliber 3 inch leek het.

Het kwam misschien dubbelzinnig over.

Maar goed blijf het stom vinden dat er gewoon niet even gereageerd word.

Met de kennis die wij hebben wat betreft de verhoudingen tussen de schieters onderling is het soms beter om posts weg te halen omdat wij niet tussen hun haat en nijd willen zitten. Ze mogen elkaar totaal niet en daarom zie je soms van die vreemde reacties. Het is dan ook verders niet bevoordelijk voor ons forum als er dat soort dingen gaan plaats vinden. Het is vaker voorgekomen dus we hebben er ervaring mee en we zitten er niet op te wachten.

Het zou wat anders zijn als ze elkaar eens het licht in de ogen gaan gunnen en normaal met elkaar omgaan, maar daar hoef je niet op te rekenen.

Tijger

Registered User
Goeie vraag Vonk, volgens mij maar ok ik spreek namens mezelf......is het geen probleem als je max 5"mag schieten dat je dan ineens 3" gaat schieten als je maar de afstanden hanteert 5" 235 meter en 3" 165 meter.
Ik heb weleens meegemaakt allang geleden toen we nog aan het vuurwerkbesluit moesten wennen dat we een keer per ongeluk bij een consumentenshow afstand 60 meter hadden neergezet i.pv. 30 meter en toen werd er dan ook op 60 meter gehandhaafd......

Tony,
Er zijn wat mensen die soms een beetje "bijzonder" uit de hoek komen maar daar stoor ik me niet aan.......gevolg is dan meestal wel dat andere mensen zich dan assertief opstellen omdat ze verbaasd of verrast zijn door die reactie dat wil niet gelijk zeggen dat het haat en nijd is.:confused:
Ik ken mensen uit de vuurwerkbranche die altijd wel voor een praatje in zijn, gewoon gezellig...het blijft een klein wereldje.
Meestal is de haat enerzijds er lopen ook nog echt leuke gasten in de vuurwerkbranche........gr tijger:blink1:

mickeyzegtboem

Registered User
tijger, wij weten ook wel dat er af en toe "bijzonder" gereageerd word door sommigen, dat was ook de reden waarom ik die posts weggehaald had.

Ook wij weten dat dat soort posts puur gericht zijn op (offtopic)reactie's uitlokken, en dat vind ik dan zonde om te laten gebeuren terwijl jij met een goed verhaal komt.
Dat het in dit geval geen haad en nijd werk is geloof ik graag, maar ik houd het graag gezellig en om te voorkomen dat het de verkeerde kant opging zijn die posts toen weggehaald.

Dit stuk is in ieder geval voor iedereen nu duidelijk naar mijn mening, dus terug naar de normale discussie...

Trouwens bedankt voor je antwoord! zo steken wij ook weer eens wat op!

Laatst bewerkt:

san quinton

Registered User
Terugkomende op een reactie van (Tijger), je mag inderdaad bijvoorbeeld aangeven wat je maximaal gaat schieten op een vergunning denk aan 6" of 8" bommen.

Vervolgens is het geen probleem dat je minder schiet dan je in je vergunning hebt aangevraagd, mits je 5 werkdagen van tevoren een wijziging bij de provincie laat binnenkomen.

Tijger ik ben het met je eens het is een klein wereldje die vuurwerkbranche waar onderling ook echt wel goede relaties zijn te ontdekken.
Uiteindelijk zijn we allemaal bezig met onze passie en hobby, dat hebben we allemaal gemeen.

Groet,

San Quinton

100mm

Registered User
Afgaande op de schietlijst zoals deze werd gesuggereerd, leek het mij en een aantal medefreaks een "dikken"show te worden, vandaar de teleurstelling.....
Voor mij is het slechts 20 minuten met de auto maar er waren "freaks"die van verder moesten komen.

Bovenaan