Maaseik: Kilo,s vuurwerk van Nederlanders in beslag genomen

painkiller

Registered User
18 kilo... In Nederland was er niks aan de hand geweest.
De kilo regel is wel echt te zot voor woorden. Dit is toch echt niet meer van deze tijd.

White thunder 1

Registered User
Door het plaatsen van 'Donderdag'maak het wel verwarrender,maar misschien pas vandaag de pers ingelicht?Dan zal mijn trippie ook wel niet meer doorgaan,en kans dat als het zo is dat Zena niet meer aantrekkelijk is omheen te gaan:TT TT:

RedBaron

Registered User
België werkt altijd met gewicht van pts. NEM dus.
1000 gram per aankoop en per voertuig, daarboven kan het aangerekend worden als spektakelvuurwerk.
(=professioneel)

Nee hoor.. daarboven moet je beschikken over een transport document. En die kan je niet krijgen als particulier, of ja niet meer. Het blijft gewoon consumenten vuurwerk of feestvuurwerk.

Puur

Registered User
Ik snap niet dat zena dat zelf niet naar buiten brengt dit nieuws.....
De meeste dingen moet je altijd lezen via een ander medium.
Communicatie kunnen ze nog veel verbeteren daar in bels....

speedfighter5

Registered User
Dit zal waarschijnlijk grote gevolgen gaan hebben voor de totale vuurwerk verkoop in België.
Stel je voor dat je in de maand december je bedrijf word stil gelegd, Denk niet dat de winkels zich er straks nog aan durven te branden.
Maar het maximaal verkopen van 1KG is ook een groot probleem.
Hiermee kun je nooit geen bedrijf draaiend houden.

Bonbridge

Registered User
Nee hoor.. daarboven moet je beschikken over een transport document. En die kan je niet krijgen als particulier, of ja niet meer. Het blijft gewoon consumenten vuurwerk of feestvuurwerk.

Tegenwoordig moet je voor de aankoop van meer dan 1 kilo beschikken over een opslagvergunning die je als particulier niet zal krijgen.
Ook zal je moeten voldoen aan de eisen van het ADR, dus vuurwerk in verpakking, brandblusser en inderdaad transport documenten.

Als 1.4 vuurwerk niet meer in de verpakking zit is het niet geclassificeerd of kan het worden aangemerkt als 1.3.

Laatst bewerkt:

bridge

Bronzen Member
Samengevat komt het er eigenlijk allemaal op neer dat het Verhaal "'Vuurwerk uit Belgie" langzaam op t einde loopt.

RedBaron

Registered User
Tegenwoordig moet je voor de aankoop van meer dan 1 kilo beschikken over een opslagvergunning die je als particulier niet zal krijgen.
Ook zal je moeten voldoen aan de eisen van het ADR, dus vuurwerk in verpakking, brandblusser en inderdaad transport documenten.

Als 1.4 vuurwerk niet meer in de verpakking zit is het niet geclassificeerd of kan het worden aangemerkt als 1.3.

Daar doelde ik ook allemaal op. :) beperkte me even tot een transport vergunning.. die krijg je niet als je geen opslag vergunning hebt, en die krijg je ook niet als particulier

Koetje

Registered User
Samengevat komt het er eigenlijk allemaal op neer dat het Verhaal "'Vuurwerk uit Belgie" langzaam op t einde loopt.

Qua matten en rollen toch wel verdomd jammer. Dat betekent straks als je perse nog een rol wilt met oudjaar je in het circuit veelteveel moet neerleggen voor een gare chinese rol :-(

Bovenaan