Ludieke acties, of wat voor actie dan ook

maartenvincent

Registered User
Om vervolgens van de overijverig oom agent die hier anders nooit door het dorp rijdt een aantekening op mn strafblad te krijgen??
Ik hoop dat ik mezelf enigzins in kan houden niet naar Duitsland te rijden (6 km vd grens)
Ook als je vanuit daar iets mee neemt raak je het bij controle kwijt omdat Nederland geen verkoop dagen heeft dit jaar en dus in bezit van vuurwerk je ook al strafbaar bent (25 kg regel telt dit jaar niet.)
Hou het maar bij cat 1 en wat resten om hopelijk volgend jaar mn budget te verdubbelen en alle schade in te halen zonder aantekening/strafblad.

Je mag nu nog wel 25kg hebben, maar of dat morgen ook nog zo is?
De staatspropagandamachine van de NOS loopt alweer op volle toeren. Ook bezit wordt straks strafbaar, let maar op.
Wordt straks zweten als je nog wat over hebt van vorig jaar... Er hoeft maar 1 buurman te bellen met een vermoeden en je kan meteen de bak in.
Ik kan er echt met mijn verstand niet meer bij hoe ver men durft te gaan om vuurwerk uit te bannen. Ik wou dat men andere problemen eens met dit soort agressie te lijf ging.
De grote criminelen kunnen hun gang lekker gaan maar voor vuurwerk worden alle bestaande wetten en verdragen aan de kant geschoven, het moet eens en voor altijd dood blijkbaar.
Ik ben niet eens boos meer ondertussen, alleen maar lamgeslagen door ongeloof.

BUTCHER

Registered User
Ik kan mij niet voorstellen dat er al op korte termijn een verbod op het thuis bezitten van maximaal 25 kg. (dat lijkt mij toch echt wat anders dan het op straat voorhanden hebben of in de auto bij je hebben) zal komen. Ik moet ook maar zien of een dergelijke overtreding ineens door de rechter wordt beboet, er moet toch een redelijke mogelijkheid zijn voor de burger om dit te kunnen weten en om dan legaal van het thuis opgeslagen vuurwerk af te kunnen komen. Zo’n vaart zal het toch wel niet lopen?

maartenvincent

Registered User
Ik kan mij niet voorstellen dat er al op korte termijn een verbod op het thuis bezitten van maximaal 25 kg. (dat lijkt mij toch echt wat anders dan het op straat voorhanden hebben of in de auto bij je hebben) zal komen. Ik moet ook maar zien of een dergelijke overtreding ineens door de rechter wordt beboet, er moet toch een redelijke mogelijkheid zijn voor de burger om dit te kunnen weten en om dan legaal van het thuis opgeslagen vuurwerk af te kunnen komen. Zo’n vaart zal het toch wel niet lopen?

Net als dat het zo'n vaart niet zal lopen met een verbod?
Er wordt momenteel bij de overheid niet meer nagedacht, alleen nog maar paniekvoetbal (omdat de mensen zich eindelijk op verschillende manieren verzetten tegen het zoveelste verbod), daarom komen er de meest bizarre wetten doorheen momenteel.
Ik las ergens dat ze je bij gebruik van carbid op verkeerde plekken de cel in kunnen gooien, wegens gebruik van explosieven.
Hoe lang tot er een burgemeester oppert om dit ook in te voeren voor vuurwerk?
(ja dit is extreem zwart gedacht, maar het kan een mogelijkheid zijn. Momenteel zijn ze tot alles in staat om in de spotlights te komen, en de NOS werkt er vrolijk aan mee)

firewire

Registered User
Je ziet goed de opbouw van emotie in jouw 3 filmpjes.

Ze weerspiegelen precies hoe en waarom het straks met oud en nieuw keihard gaat escaleren.

Onmacht in filmpje 1, bouwt op naar woede in filmpje 2 en gaat over naar anarchie in filmpje 3.

En veiligheidsregio’s, burgemeesters, de media, de overheid enz enz beseffen dat nu ook en schijten hem 7 kleuren!

Fuck Cat1!
Wat denken ze wel!
Back to the 90’s!

vuurvent

Registered User
Das wel een heerlijk z shaped saluteblok, welke is dat 🤣

volgens mij van tropic

Je ziet goed de opbouw van emotie in jouw 3 filmpjes.

Ze weerspiegelen precies hoe en waarom het straks met oud en nieuw keihard gaat escaleren.

Onmacht in filmpje 1, bouwt op naar woede in filmpje 2 en gaat over naar anarchie in filmpje 3.

En veiligheidsregio’s, burgemeesters, de media, de overheid enz enz beseffen dat nu ook en schijten hem 7 kleuren!

Fuck Cat1!
Wat denken ze wel!
Back to the 90’s!

Wat gaat filmpje 4 worden dan?!!!!
Hoop dat de rechter 11 december oordeelt dat het verbod ongegrond is en ingetrokken wordt, dan is dit ook niet nodig.
Maar ga er 99% vanuit dat dat niet gebeurt.

joszie

Zilveren Member
Filmpje 4 showtje op het Binnenhof?? :love:
Nou daar dacht ik net aan.

Ik heb verschillende filmpjes nu gekeken over het 'protest'. valt me op dat de meesten in de middle of nowhere afgestoken worden.

Steek dan minder af maar midden op een stadsplein of bij een gemeentehuis?

Wie durft het aan: blokkie in een bestelbusje, droppen en aansteken bij het binnenhof en wegrijden.

Baron van lunt zu sas

Registered User
Nog ideetjes?
de partij die eigenlijk dit verbod mogelijk heeft gemaakt is het CDA, deze is gaan kantelen met hun mening.
Dus kunnen ze ook weer terugkantelen!
adviezen, donaties e.d. kunnen zonder postzegel naar hun verstuurt worden:

CDA partijbureau
antwnr 1700
2501 WB Den Haag

1Salute

Registered User

Ik liep weer eens een rondje
Ligt dit nou aan mij? Ik snap een vuurwerkdemonstratie met illegaal vuurwerk niet tussen huizen en auto's, om daarmee begrip te kweken vóór consumentenvuurwerk.

De freaks zijn het er over het algemeen mee eens, dat illegaal vuurwerk onze traditie verpest en voer is voor het anti-kamp. Hoe zit het dan met zulke acties als dit filmpje? Hoe moet dit bijdragen aan een positiever imago en politieke beslissingen in ons voordeel?

(Het vuurwerk zelf in het filmpje: prachtig!)

vuurvent

Registered User
Ligt dit nou aan mij? Ik snap een vuurwerkdemonstratie met illegaal vuurwerk niet tussen huizen en auto's, om daarmee begrip te kweken vóór consumentenvuurwerk.

De freaks zijn het er over het algemeen mee eens, dat illegaal vuurwerk onze traditie verpest en voer is voor het anti-kamp. Hoe zit het dan met zulke acties als dit filmpje? Hoe moet dit bijdragen aan een positiever imago en politieke beslissingen in ons voordeel?

(Het vuurwerk zelf in het filmpje: prachtig!)

Vuurwerk wordt niet meer positief weg gezet, volgend jaar kan je het wel vergeten.

Stond wel 100 man, buurtbewoners stonden te juichen. Ik vondt het mooi, overigens niet mijn vuurwerk.

Schuim

Moderator
Medewerker
😅 Ik zou bij dit soort porties de 2 aankondigings-salutes wel erg waarderen als ik niet op de hoogte was.
Wat de fuck man wat een bult, wel kicke.

Maar het levert ook bij mij een hele dikke 2 strijd op in m'n kop, shells en hoe heten die fluitende bommen tussen de auto's en huizen, doe maar niet.
En al helemaal niet buiten de jaarwisseling om. Men slaat een hoeveelheid als deze een beetje de plank mis als je het doet onder het mom van protest.
Hadden ze dit nou versprijd op meerdere plekken en dan tegelijk weggejaagd had het veel meer impact gehad, en was het doel ook duidelijk.

Ik vraag me stellig af hoeveel mensen zich afvroegen of er niet ergens een garagebox in de fik stond vol illegaal.

Bovenaan