Ludieke acties, of wat voor actie dan ook

MichelAngelo

Registered User
Het lijkt me een aardig idee om de meldingslijnen flink te gaan belasten. Ze willen handhaven, dan moet je ook meldingen hebben. Niet alleen die dorre tak en die zeikbuur, maar laten we allemaal maar gaan bellen. Kijken of ze nog zo leuk vinden die kliklijn. Kijken of ze op die tienduizenden meldingen of meer kunnen reageren. Kijken of de de telefooncentrale het wel kan behappen.

MichelAngelo

Registered User
De enige verlichting die het geeft is dat er minder mensen bij spoedeisende hulp zich melden.

De ic's zullen er niets minder vol of leeg van worden.

Het verbod is een drup water op een gloeiende plaat. En juist dat baart me zorgen. Ze geloven zelf dat het met de jaareisseling rustig gaat blijven.
Als ze ECHT de zorg hadden willen ontzien dan had het kabinet al eerder met andere maatregelen moeten komen.

De beide ministers laten dus wederom zien incapabel te zijn en alleen maar aan zieltjes winnen doen.

Politiek is tegenwoordig een farçe, het gaat niet om landsbelang, het gaat om eigen ego's.

De hoge heren zeggen te denken dat het rustig blijft. Wishfull thinking noemen ze dat en uiteraard je eigen dubbele agenda van een argument voorzien, waar het domme meeloop deel van de bevolking ja op knikt. Ik ken mensen van de politie die het op straat moeten rooien en die zijn er helemaal niet blij mee. Er wordt gewoon ellende verwacht.

De politiek is een boevenbende. Zijn volksvertegenwoordigers, maar zijn alleen met zichzelf bezig. Ego’s, betweterig en bezig met hun toekomstige baantje. Liegen en bedriegen zelf, maar dekken elkaar. Zelfs partijen onderling pakken elkaar niet meer aan, want het is al vele jaren ultiem polderen met vijf regeringspartijen. GL en PvdA gingen donderdag akkoord met een belastingwet en VVD geeft in ruil het vuurwerkverbod. Heeft geen reet te maken met zorg of hulpverlener. Puur plat handje klap. was allang bekokstoofd, daarom kwam er ook geen motie. Kabinet was al om en heeft weken glashard lopen liegen tegen het volk en de branche.

SrCl2

Registered User
Heb me gisteren bewust even afzijdig gehouden, ik moest het vuurwerkverbod namelijk even verwerken. Inloggen op deze site (of op willekeurig welk ander vuurwerkforum) is in mijn geval dan niet zo'n goed idee...
Uiteraard heb ik ook aan een ludieke actie gedacht, maar ik vrees dat dat toch niet zo'n goed idee is. Er hoeft namelijk maar één betoger te zijn die vuurwerk uit categorie F2 of hoger afsteekt en men heeft weer een argument om het vuurwerkverbod definitief in te voeren. Wie een hond wil slaan, kan immers licht een stok vinden.
Het enige wapen dat mij nog rest is het rode potlood (dat je, naar verluidt, in verband met een mogelijk besmettingsrisico ook nog eens mee naar huis mag nemen).

Plum Bloom

Registered User
Ja. Maar mag niet he, vuurwerk versturen per post.

Astronautje waar al het poeder uit is gehaald, zou dat wel kunnen? Of slaan ook dan de speurhonden in de verdeelcentra aan?

Misschien dat ik het morgen doe. Cynisch briefje erbij met het verzoek of GL voor milieuveilige verwerking kan zorgen. Of zouden ze dan aangifte doen van bedreiging en intimidatie etc?

Red Eagle

Registered User
Probeer mijn gedachten over wat te doen op een rijtje te krijgen, lukt nog niet zo goed. Maar massaal F2 afsteken in het eerste uur van het nieuwe jaar, als ultiem bewijs van breed gedragen burgerlijke ongehoorzaamheid, zou dat niet de best denkbare actie zijn? Dat ze zich in Den Haag met het oog op 2021-2022 nog eens achter de oren krabben, zeg maar?
Om vervolgens van de overijverig oom agent die hier anders nooit door het dorp rijdt een aantekening op mn strafblad te krijgen??
Ik hoop dat ik mezelf enigzins in kan houden niet naar Duitsland te rijden (6 km vd grens)
Ook als je vanuit daar iets mee neemt raak je het bij controle kwijt omdat Nederland geen verkoop dagen heeft dit jaar en dus in bezit van vuurwerk je ook al strafbaar bent (25 kg regel telt dit jaar niet.)
Hou het maar bij cat 1 en wat resten om hopelijk volgend jaar mn budget te verdubbelen en alle schade in te halen zonder aantekening/strafblad.

saljo

Registered User
Mooi geschoten! Dit is wel het vuurwerk (shells) wat het legale spul in kwaad daglicht zet. Door dummy's die niet weten hoe het werkt, midden in woonstraat in gezicht ontploft, landelijk nieuws wordt en mainstream mensen denken: wat erg zeg, vuurwerk, dat is toch levensgevaarlijk.

Bovenaan