Ludieke acties, of wat voor actie dan ook

Baron van lunt zu sas

Registered User
Als gepassioneerd liefhebber heb ik alle feiten aangehoord die over ons zijn afgeroepen, en de onrechtvaardigheid en teleurstelling veroorzaakt door ons bestuur (op alle lagen van onze samenleving) is immens.
gisteren was er tot een spontane 20:00 actie opgeroepen en dat gaf me een goed gevoel, ik ben niet alleen.
Ik heb geen bijdrage geleverd, gewoon werken, maar wacht op een volgende gelegenheid.
Elke dag nu alle mensen verder storen met vuurwerk lijkt mij niet wijs.
Ik hou zeer zeker niemand tegen maar voor mezelf als huisvader, werknemer, wijkbewoner vind ik het net niet gepast.
misschien is het een idee om alle opties die men heeft gehoord, verzonnen heeft of over heeft gelezen hieronder te tonen en te bespreken en zo kan ik misschien wat inspiratie opdoen en aansluiten.
Toppertje: de Carbidcursus van Frits Broks, die haalt direct op ludieke wijze de media
Downertje: op Facebook evenementen aanmaken, je zet een bullseye op je rug

Duidelijk maken dat wij het zorgpersoneel niets kwalijk nemen en de politie een beter salaris gunnen en meeleven met het feit dat ze met een incompetente leiding te maken hebben, lijkt mij een goede basis om begrip op te bouwen en te laten zien dat er twee soorten stokers zijn: liefhebbers en relschoppers.

joszie

Zilveren Member
Een cat 1 showtje door liefhebbers bij o.a.klaver, rutte en nog een paar mensen die de waarheid al lang verloren zijn voor de deur.

Een langduur wereldrecordpoging potten en pannen slaan bij dezelfde mensen voor de deur.

goofygrunn

Registered User
Op fb gaan verschillende oproepen de ronde.
20-11 om 20:00 stook moment
21-11 demonstratie den haag 13:00
4 dec nieuw stook moment

Of het betrouwbaar is.......

• Like
Reactions: AWG

AWG

Registered User
Op fb gaan verschillende oproepen de ronde.
20-11 om 20:00 stook moment
21-11 demonstratie den haag 13:00
4 dec nieuw stook moment

Of het betrouwbaar is.......

ach dat soort oproepen.. alsof de wouten niet meelezen.. en bovendien willen we werkelijk dit soort dingen doen als liefhebbers..??
nee ouwejaarsavond tussen 18:00 en 2:00 dan moet je dingen doen..
een protestactie als gisteravond juich ik toe (ik had een knetterkegeltje maar whatever) maar je moet dit niet blijvend doen.. laat die ene uitwas maar bewaren voor die speciale dag..

Plum Bloom

Registered User
Probeer mijn gedachten over wat te doen op een rijtje te krijgen, lukt nog niet zo goed. Maar massaal F2 afsteken in het eerste uur van het nieuwe jaar, als ultiem bewijs van breed gedragen burgerlijke ongehoorzaamheid, zou dat niet de best denkbare actie zijn? Dat ze zich in Den Haag met het oog op 2021-2022 nog eens achter de oren krabben, zeg maar?

AWG

Registered User
Probeer mijn gedachten over wat te doen op een rijtje te krijgen, lukt nog niet zo goed. Maar massaal F2 afsteken in het eerste uur van het nieuwe jaar, als ultiem bewijs van breed gedragen burgerlijke ongehoorzaamheid, zou dat niet de best denkbare actie zijn? Dat ze zich in Den Haag met het oog op 2021-2022 nog eens achter de oren krabben, zeg maar?

precies DAT dus. gewoon laten horen dat je er ook nog bent. maar wel binnen de perken van die tijdstippen die gereserveerd zijn voor vuurwerk..
een protest is een protest dan mag het best even. (zoals je normaal ook werkt maar dan even het werk stil legt)..
maar laten we nu niet allemaal er een anarchie van maken ..

joszie

Zilveren Member

inderdaad. En ik denk dat in de grote steden de complete oorlogszones met grote branden en rellen plaats gaan vinden. laat nu maar eens blijken dat het legale vuurwerk niet de oorzaak is van de onrustige jaarwisselingen.

Toch denk ik dat een protestactie in Den haag wel goed zou zijn. Incl. cat 1 vuurwerk van iedereen. Maar ja, met de hedendaagse maatschappij zullen er wel weer snorkels op af komen met hun cobra's etc.

Laatst bewerkt:

Baron van lunt zu sas

Registered User
Misschien een idee; politici via post ons vuurwerk toesturen? Mogen zij het afvoeren voor ons.
met die rotsblokkenacties van Greenpeace is ook zoiets gedaan als tegenreactie. men stuurde bakstenen via hun postbusnummer naar het hoofdkantoor, dan mogen ze er nog voor betalen ook.
postbusnummer moet antwoordnummer zijn!

Laatst bewerkt:

firewire

Registered User

En dat gaat ook echt wel gebeuren. Vuurwerk zal er gewoon in overvloed zijn.

Dat er nu meer geknald wordt is een logisch gevolg ve verbod, zo werkt dat met verboden nu eenmaal...

Waarom nog langer stil blijven en meeveren?
Iedereen met een auto rijd toch ook dagelijks wel eens te hard met alle overlast, ongelukken en vervuiling van dien!
Er is mijn inziens totaal geen verschil meer tussen bijv te hard rijden of vuurwerk afsteken.

Het wordt 1 grote sneeuwbal, net zoals dat bijna iedereen in t verkeer te hard rijd en half NL tegenwoordig aan de coke zit.

Ik vindt het wat kneuterig om nu nog altijd af te raden om vuurwerk af te steken.
Wat willen jullie daar nog mee bereiken dan? Goodwill? Hoop?

Harddrugs en hard rijden zijn het hele jaar verboden en er zal ter compensatie nooit een legale gebruikersdag of legale hardrijdag komen als men gedurende het jaar minder gaat scheuren-en/of snuiven...
Het is een utopie om te geloven dat dat wbt vuurwerk afsteken wel gaat gebeuren...
(hooguit op 21/22 na, om vd voorraden-en rompslomp af te komen).

“Scheuren, snuiven & vuurwerk afsteken.”

Niet meer doen hoor, want het is verboden...

Richardus

Registered User
Ik dacht aan een toeterprotest om 00u oudjaarsnacht, maar dan steekt iedereen al vuurwerk af :ROFLMAO: dus misschien 18u beter? Auto's/trucks/trekkers...misthoorns, gastoeters, vuvuzela's, om mij 2ehands militaire luchtsirenes...en dan niet alleen als protest tegen vuurwerkverbod, maar breder trekken met anticorona-protest, boeren die tegen overheidsbeleid zijn... Meerdere actiegroepen zodat het een landsbreed, volksbreed protest wordt tegen het beleid van de regering an sich en de politiek in het algemeen. Probleem is wel dat die lui zoiets leuk vinden en zeggen "ja, je hebt het recht zo je onvrede te laten blijken" dus echt verandering brengt het niet. Maar als zoiets landsbreed massaal gebeurt kan het een oorverdovende onvergetelijke gebeurtenis zijn...

goofygrunn

Registered User
Ach we kunnen ook gewoon weer lekker ritmisch gaan klappen voor de zorg. Beetje simultaan, wellicht lijkt het dan nog op een ouderwetse mat.

o_O :LOL::cautious:

:cautious::cry:
Klappen voor de zorg is precies waar wij nu voor moeten boeten, de stelling vanuit kabinet is letterlijk ned heeft massaal geklapt dus laat nu ook maar zien dat je de zorg wilt verlichten qua slachtoffers. Kabinet had ook geen andere keuze dan een verbod want de zorg moet gewoon ontzien worden. Dat feiten en argumenten verder niet juist zijn of dat de zorg door bezuinigingen leeg getrokken is doet er nu niet toe. De zorg staat onder druk, meer dan de meesten zich realiseren qua corona.

Dat straks het tijdelijk karakter verdwenen zal zijn door die linkse rakkers. Dat straks vuurwerk toch de schuld krijgt van al het geweld, dat straks etc etc is allemaal koe in de kont kijken en weten we pas als het zover is. Wij kunnen het niet meer bevechten, tijd dat de branche eens goed wakker wordt en daadwerkelijk laat zien waar ze voor staan.

Zoals iemand mij terrecht spiegelde, verbod gaat hoe dan ook verlichting geven qua vuurwerk slachtoffers dus doel wordt bereikt. Dat het probleem zich eventueel verplaatst naar mishandeling, alcohol etc is niet relevant voor nu.

joszie

Zilveren Member
De enige verlichting die het geeft is dat er minder mensen bij spoedeisende hulp zich melden.

De ic's zullen er niets minder vol of leeg van worden.

Het verbod is een drup water op een gloeiende plaat. En juist dat baart me zorgen. Ze geloven zelf dat het met de jaareisseling rustig gaat blijven.
Als ze ECHT de zorg hadden willen ontzien dan had het kabinet al eerder met andere maatregelen moeten komen.

De beide ministers laten dus wederom zien incapabel te zijn en alleen maar aan zieltjes winnen doen.

Politiek is tegenwoordig een farçe, het gaat niet om landsbelang, het gaat om eigen ego's.

goofygrunn

Registered User
Zieltjes winnen met oog op maart was te verwachten. Doe jij iets voor mij dan doe ik iets anders voor jou terug. Wat mij juist meer zorgen maakt is dat het meer op een staatsland begint te lijken qua uitvoering, helemaal met de tijdelijke covid wet vanaf 1 dec. Vooral door links omdat rechts droeftoeters zijn die veel roepen en schreeuwen maar geen front vormen.

We staan erbij en kijken er naar

Bovenaan