Ik ben gisteren naar Leiden geweest.
Eerst regende het nog, maar tegen half 12 aan werd het zo goed als droog, dus de paraplu's konden naar beneden blijven gedurende de hele show.
De opkomst was veel minder dan vorig jaar, maar da's ook niet vreemd na een dag pleurisweer. had een plekje naast Tobias die foto's aan het maken was.
De show van gisteren:
- Uit het niets begon een wilde reeks oorverdovende groundsalute's te bulderen. Echt iedereen schrok zich helemaal de pleuris. Dingen waren veels te hard en enig ritme viel helaas niet te bespeuren. 751-1's van Zink is m.i. de max. wat je hier moet willen gebruiken, maar iets minder mag ook nog.
Wel een opening waardoor iedereen wakker was op dit late uur.
- Daarna een paar excercitie's met single-shots. Niets gestept, maar alleen in salvo's. beetje vreemd, maar het waren wel mooie single-shots.
- Daarna was het een afwisseling tussen consumentenvuurwerk van Bon en prof. candles die in mooie brede waaiers stonden.
De candles tussendoor in waaiers waren erg mooi, zorgen voor afwisseling en er zaten mooie candles tussen.
Het consumentenvuurwerk vond ik ronduit slap. 2 cakes kwamen voor een reprise en ook al waren alle cakes hard en hoog, toch viel er wat dat betreft weinig te genieten van sierlijkheid en kleuren. Alleen de Splitting Comets vond ik mooi, al moet die wel per 3 of 4 tegelijk voor een beetje volle lucht.
Er werd afgesloten met een fan-shaped muur van crackling mines, wat werd gevolgd door een wat waterig applausje.
Al met al een aardige show, maar het had een goede show kunnen zijn als de digitale knallers niet zo hard en in ritme waren en als er veel meer afwisseling was in het gebruikte consumentenvuurwerk. Daar is veel meer mogelijk, als je goed gebruik maakt van het enorme aanbod aan consumententoppers in NL.