Kolner lichter (D) 29-juli-2006

weco1

Registered User
Alvast bedankt voor de filmpjes!

Ik dacht dat ik wel een paar leuke foto's ertussen had maarja..geen statief bij me en de camera was goed afgesteld, dus bij het kleinste duwtje..|:( en die duitse koppen maakten de foto's helemaal compleet|:( :p

ik ga nu toch nog maar eventjes slapen want ik ben nog steeds moe..

:w

NLsandman

Registered User
poziloc zei:
@ Sandman...weet je zeker, dat ze die fluitgeluiden er niet onder geplakt hebben....dit deden ze vorig jaar namelijk ook....ikzelf heb het niet gezien...was met een andere hobby bezig.

Ow dat heb ik niet geweten dat ze dat er onder plakten,ik ga dat nog eens kijken, ga de finale ook uploaden wat van de wdr is.
Wel raar maar zal wel typisch duits zijn dat toevoegen van fluit geluiden;)

Edit, er zitten inderdaad fluit geluiden onder, jammer, verpest het vind ik:r

Laatst bewerkt:

PeterVuurwerk

Registered User
je hoort ook zelfs opstijggeluiden van vuurpijlen. Erg knap een show zonder (naar mijn weten) vuurpijlen maar wel met de geluiden :r

P

poziloc

Guest
Alexy zei:
w00t, het meest van de show was duidelijk in beeld gebracht, DAAROP GEBASEERD vond ik het werkelijk prachtig!:7

wat betekend w00t??????

of is dit BREZAAH taal???

stef

Member
Ok mannen, ik wil ook graag mijn mening geven als televisie maker.
De show is inderdaat heel slecht in beeld gebracht.
Bommen via een sky-cam, mensehoofden enz enz.
Daarbij komt inderdaat kijken dat de fluitgeluiden tijdens het live schakelen er onder zijn gemixt. Dit wordt in de studio/regieruimte onder een schuif ingeprogrameerd.
Je hoord dan ook te vaak het zelfde vluiten en het ergste van alles, het op sommige punten uit faden van dat fluit geluid.
Dat faden is dus een bewijs dat het er is onder gelegd tijdens de live uitzending.
Maar omdat er waarschijnlijk mensen achter de knoppen zitten zonder enig verstand te hebben van vuurwerk is dit dus een afbraak aan het geheel ipv een meer waarde. Dit geld ook voor de kamera mensen. zij zoomen in op vuurwerk waarvan hun denken daar komt nog wat uit maar dat was dan niet zo.
Vervolgens heb je dan zwart beeld en de regiseur schakeld dan weer weg naar wat anders.
Die zwarte vlakken, ik kan jullie vertellen, met een gedegen opleiding als regiseur is dit verboden. ik kan nog wel ff zo door gaan maar dat doe ik niet.
Het vuurwerk vond ik er goed uit zien al dan niet op sommige stukken erg rommelig. Met alle drukte er om heen is het dan voor mij geen plan om volgend jaar te gaan kijken.
Stef:w

EDIT: ik heb net het filmpje van bulldog naast mijn tv opnamen gelegd en dus bevestigd gekregen dat de vluiters er onder zijn gelegd met een mengtafel van de audiotechnicus.

Laatst bewerkt:
P

poziloc

Guest
[adminbreak]graag normaal nederlands en geen breezah/msn taal[/adminbreak]

Ollie

Registered User
Live aanwezig geweest in koln dus geen notie gehad vand e gemonteerde geluiden.

maar de show was naar mijn mening zeer goed. Enkele highlights:

- Optimaal gebruik gemaakt van de brug (falling leaves blokken, candles, bewegende!!! hartjes, waterval)
- We will rock you deuntje doormiddel van mines was zeer goed gemaakt
- Die fluitblokken gaven toch wel wat kippenvel her en der wat een herrie :p
- prachtige bommen gezien

Enige minpunt vond ik dat het geen heel duidelijke finale was. Die had wat heftiger gemogen en de cylinder salute had 10 seconden later moeten vertrekken. Dit keer knalde die midden in de finale (zag hem toevallig omhoog gaan). Het duurde ook even voordat de meeste mensen begonnen met klappen omdat men verwachte dat er nog meer kwam.

Voor de rest goed geamuseerd.

LET VOLGEND JAAR GOED OP DE OPENINGSTIJDEN VAN DE PARKEER GARAGE> Vriend van me is in koln blijven slapen omdat de garage dicht was (garaga was vorig jaar tot half 3 open en dit jaar tot 12 uur)

Patrick

Registered User
Ik heb de show ook via de WDR gezien. De overdraging was inderdaad weer vreselijk. De hele finale werd aan alle kanten heen en weer geschakeld met die vreselijke fades, waardoor er weinig zichtbaars van overbleef. Verder vond ik de show weer erg goed met weer veel variatie en ook dit maal via de brug. Wel veel dezelfde effecten als in voorgaande jaren, maar goed never change a winning concept.
Persoonlijk ben ik niet zo een musical liefhebber, dus met de muziek had ik niet veel. Ik zou liever weer eens (live) klassieke muziek eronder horen met als thema Strauss of Vivaldi ;)

jaspertjuh

Registered User
zo, net terug van de vakantie in duitsland,
en natuurlijk kon ik kolner lichter niet missen :D.
Ik ben om half 4 aan de rijn gaan zitten om zo niks te kunnen missen, en dat was maar goed ook want rond zevenen kwamen er al aardig wat mensen naar de rijn. Ik zat aan de kant van de Dom en ik zag verschillende mensen zitten die een camera hadden klaargezet om alles te filmen (misschien iemand van FPM?! :))
de show zelf was geweldig, alleen vond ik die waterval van de brug wat matig. :) Het nummer We will rock you was een van de hoogtepunten en ook dat fluiteffect was geweldig.
ik heb ook nog een foldertje gehaald bij de VVV, die zal ik zsm. inscannen.
Kolner lichter was geweldig en ik hoop (maar dat zal vast nooit gebeuren in dit antivuurwerkland) dat er ooit ook een vergelijkbare show in nederland georganiseerd zal worden. (misschien op de maas bij rotterdam ofzo :p )

gr. jasper

Bovenaan