Kolner lichter (D) 29-juli-2006

MjB

Registered User
Ik ben er afgelopen 2 jaar geweest en heb beide keren op de brug vooraan gestaan. Hier kon je tot zo'n beetje uiterlijk 19 uur nog wel een plekje vinden hoor! (nog steeds 4,5 uur wachten :'( )Aan de oevers moet je er wel veel eerder bij zijn.
Dit jaar ga ik weer maar ik ga nu niet voor een plekje helemaal vooraan (ga dit jaar ook niet filmen)... ben het erg lange wachten beu. Het meeste vuurwerk komt toch hoog genoeg.
Voor blijft Kolner Lichter een aanrader!

Laatst bewerkt door een moderator:

Stefanfreak

Registered User
Hieronder de muziek die ze draaien tijdens de show en nog een verhaal over het vuurwerk:

Cologne goes Musical
Die Vorbereitungen zu den Feuerwerken der „Kölner Lichter 2006“ gehen in die letzte Runde

Mehr als sechs Monate Vorbereitungszeit gehen so langsam ihrem Ende zu - oder besser gesagt in Richtung Höhepunkt. Während der „Kölner Lichter 2006“ rechnet der Veranstalter erneut mit einem Besucherrekord, d.h., dass bis zu 1. Mio. Menschen den Rhein zu Köln säumen werden, um eines der größten musiksynchronen Pyro-Musicals Europas live zu erleben.

WECO Feuerwerk, der Weltmeister der Pyrotechnik, wird mit seinem mehr als 45-köpfigen Pyrotechnikerteam rund um Chefpyrotechniker, Georg Alef, alle Großfeuerwerke anlässlich der „Kölner Lichter“ ausrichten. Neben den mittlerweile schon traditionell stattfindenden 6 Großfeuerwerken entlang des Rheins von Köln-Porz an bis nach Mühlheim, liegt das Hauptaugenmerk natürlich wieder auf dem großen Abschlussfeuerwerk, abgeschossen aus einem auf dem Rhein schwimmenden Container-Schiff heraus, zwischen Hohenzollern- und Deutzer Brücke.

Unter dem Motto „Cologne goes Musical“ werden 28 Minuten lang spektakulärste und imposante Großfeuerwerkseffekte zu Musikstücken aus den bekanntesten Musicals der Welt geschossen. Das Programm lautet wie folgt:

1. Phantom der Oper
2. Tanz der Vampire
3. Elisabeth
4. Jesus Christ Superstar
5. We will rock you
6. Rocky Horror Picture Show
7. Roberta
8. Cats
9. Starlight Express
10. Dirty Dancing
11. Finale: Tanz der Vampire

Mit einer Dauer von ca. 28 Minuten ist es das bis dato längste musik-synchrone Groß-feuerwerk anlässlich der „Kölner Lichter“. Nicht weniger als 2,8 Tonnen Pyrotechnik werden allein aus dem Schiff herausgeschossen. Pyrotechnische Highlights sind u. a. ganz neue portugiesische Blitz-Salven-Bomben.

Edit: Ik zie dat ze twee keer hetzelfde nummer afspelen. Nummer 2 en het finale nummer, foutje ofzo?

Laatst bewerkt:

weco1

Registered User
Ik denk dat dat inderdaad een foutje is..

Maar we weten nog steeds niet of er iemand van de fpm crew bij is (of iem. anders) met een goede camera ? :p :w

Mats

Registered User
Als je wilt bbq'en raad ik je wel aan rond een uur of 7 smorgens te vertrekken en dan een goede plek uit te zoeken, anders heb je geen cm meer vrij voor een bbq.

Groeten Roel.

Stefanfreak

Registered User
Handig om te weten:

De windkracht is 2 en komt uit het westen. Om de rook te mijden kun je dan het beste aan de kant van de grote kerk 'Dom Church' gaan staan. Dat heeft ook weer als nadeel dat aan die kant op het laatste moment boten kunnen aanmeren. (Deze tip gekregen van member: Twenteland ||)

Dus kun je kiezen wat je wilt. Of boten voor je of een kans dat je prima kunt kruitsnuiven. Ik kies voor kruitsnuiven.

weco1

Registered User
Stefanfreak zei:
Handig om te weten:

De windkracht is 2 en komt uit het westen. Om de rook te mijden kun je dan het beste aan de kant van de grote kerk 'Dom Church' gaan staan. Dat heeft ook weer als nadeel dat aan die kant op het laatste moment boten kunnen aanmeren. (Deze tip gekregen van member: Twenteland ||)

Dus kun je kiezen wat je wilt. Of boten voor je of een kans dat je prima kunt kruitsnuiven. Ik kies voor kruitsnuiven.

hahahaha ik ook :p:7 ..

maar het weer zit niet helemaal mee of zie ik dat verkeerd..

edit:'t zal er om hangen..http://wetter.rtl.de/deutschland/uebersicht.php?id=10513&ort=KÖLN

Laatst bewerkt:

Stefanfreak

Registered User
Zo, ik was pas om half 6 thuis. Nadat we na 1,5 uur uit Koln waren hebben we er nog 4 uur over gedaan om thuis te komen. Een beetje verkeerd gereden:+

Hieronder enkele foto's van de show: (Klik op foto voor vergroting)

De WDR heeft het vuurwerk slecht in beeld gebracht, vond ik. Je hoort alleen maar de muziek en bijna de lekkere saluut's niet. Vooral die, ik denk ti-saluut aan het einde. Geweldig!!!

Ik vind zelf dat mijn eigen film opnames behoorlijk goed gelukt zijn!!! In ieder geval geen wegkwijlende mensen in beeld.

En nu ga ik slapen... Morgen komen er meer foto's

PeterVuurwerk

Registered User
ik heb het op video opgenomen, maar inderdaad zeer slecht in beeld gebracht.
Vaak teveel ingezoomd, uitgezoomd en zodat er vervolgens bomen in het beeld komen. En ja vaak het publiek gefilmd.
Maar wat ik nog het ergste vond is dat ze sounds onder de show hebben geplakt met fluitgeluiden. Dat verpeste het helemaal.

Maargoed zover ik de show heb kunnen volgen, was het een mooie show.
Veel apparte effecten heb ik gezien. Lekker veel candles, en wat me opviel werd er in een paar thema's, de finaleboxen van WECO geschoten (zeer veel whistling en met een crackling finale met thunder).
De show duurder ongeveer 25 minuten als k het goed heb.

grtz PeterVuurwerk

weco1

Registered User
Ik vond het een super show :D ! Goede kwaliteit bommen, alles klopte met de muziek en wat een finale zeg :9.

Het was 't waard om platgedrukt te worden tussen al die mensen, om bijna te stikken van de hitte tussen al die mensen, om nog 1,5 uur in die parkeergarage te staan voor je eruit was (en dan nog eens de stad uit zien te komen).. hahaha:p

Ik heb misschien 2 gelukte foto's want overal staan die verdomde duitsers ervoor :r

volgend jaar in ieder geval weer, maar dan wel met wat meer Nederlanders :p :p

Laatst bewerkt:

NLsandman

Registered User
Die fluit geluiden zijn er niet onder geplakt, dat dacht ik in eerste instantie ook maar als je goed kijkt zie je af entoe die fluit dingen omhoog schieten.

De finale was mooi om te zien, weco heeft haar best gedaan moet ik zeggen.
Jammer dat de wdr te veel in sfeer stijl filmde, meeste vuurwerk wat tijdens de route afgeschoten werd was niet te zien, alleen die boot met dat weco consumenten vuurwerk.

Ik ben wel onder de indruk van het vele publiek daar, tis echt een groot festijn.

Laatst bewerkt:

Alexy

Registered User
Was écht prachtig! (op TV gezien), mooie show, veel veel variatie, alleen jammer van het filmen; schieten ze net een heel salvo af, en wat filmen ze voor de efecten? Een boom:'(... Waardoor je alleen de tails zag:(. Maar wát een show zeg!!! In een woord; prachtig!

P

poziloc

Guest
@ Sandman...weet je zeker, dat ze die fluitgeluiden er niet onder geplakt hebben....dit deden ze vorig jaar namelijk ook....ikzelf heb het niet gezien...was met een andere hobby bezig.

@Alexy...ik lees dat de show zeer slecht in beeld is gebracht en jij vindt het een topshow!
zo lees ik ook een bericht van je , over Scheveningen, waar je meer dan de helft niet kon zien door de mist...waar je een beoordeling neerzet, dat het een slechte show is!

weco1

Registered User
Is er nog iemand die het gefilmd heeft ? Ik zou graag die finale nog eens goed willen bekijken, het ging zo snel allemaal :p

Firework-boy

Registered User
Ik vond het ook een erg mooie show. Alles liep netjes synchroom met de muziek en ook de kwaliteit van de diverse shells was erg goed.
Al met al erg netjes geschoten door Weco.

Dit was me eerste keer Köln, maar want een mensen masse zeg, niet normaal!]:)

Stefanfreak

Registered User
Ik he het ook gefilmd. Ik stond om 3 uur 's middags al te wachten. Op een gegeven moment kon ik niet meer staan of zitten. Ik zal effe wat hoogtepunten uploaden en online zetten. Ik stond op een top locatie. Geen bomen, geen mensen voor me en recht voor het ponton!!!

Het was zeer gaaf om er bij te zijn. Gezellige sfeer en die braadwurst smaakte ook wel.

the_bulldog

Registered User
weco1 zei:
Is er nog iemand die het gefilmd heeft ? Ik zou graag die finale nog eens goed willen bekijken, het ging zo snel allemaal :p
de film komt waarschijnlijk pas vanavond on line zijn wat probleempjes met uploade|:( :p zelf vond ik de show helemaal te gek niet normaal het was helemaal geweldig aleen beetje jammer als jij om 16.30 ofzo al aan het wachten bent en ineens alemaal duitsers voor je neus gaan staan |:( |:( maar ja dat kon de pret niet drukken:eek: :+ (zo zeggen ze dat toch?)

grtz
]:)the_Bulldog]:)

Bovenaan