Knal/Salute blokken

Schuim

Moderator
Medewerker
oke, het is mij net als iedereen wel bekend dat iedereen een knal ander ervaarde dan de ander... dus heb ik de volgende vraag aan de mensen hiero, wat zijn de prijzen van de hier onder door mij genoemde blok(jes) en van welk blok vind jij zelf dat die de beste prijs kwaliteitsverhouding heeft...

19s spring thunder
100s colorful salute
49s thunder with green tail
het grotere broertje van de green tail
126s thunderking

het gaat hier om een finale die ik wil bouwen dus... :p
alvast bedankt

Greedings,
Der Schuim :w

Tony

Administrator
Medewerker
Persoonlijk vind ik die voor een finale ook het beste en dan 2 tegelijk .
Ze gaan van rustig steeds sneller knallen waarna je een salvo krijgt van 8 salutes tegelijk op het einde...1 van de leukste knalblokken.

whistle

Registered User
Als ik de knallen op de filmpjes van de spring thunder vergelijk met de green tails lijken de green tails minder hard te knallen dan de spring thunder.
Toen ik van de week bij alpeco was vertelden zij mij dat de knal even hard was.
Wil ik de verkopers natuurlijk wel geloven, maar hoor het verschil graag van iemand anders die ze naast elkaar heeft gehoord.

Schuim

Moderator
Medewerker
Ligt waarschijnlijk aan de microfoon en omgeving, als je de filmpjes bedoelt die ik heb, spring thunder tussen thunder with green tail op een open veld dan weet ik de reden wel, maar het lijkt me niet dat iemand ze al naast elkaar heeft gehoord, en naar mijn verwachtingen zullen ze wel op het zlefde aantal DB zitten...

correct me if i'm wrong

Het leuke is dat er tijdens mn finale nog een stuk of 50, 3" ti-salutes de lucht in moeten, kan wel bruut worden die overgang van groen naar strobe.., verder nog aanraders?

zet het complete plan van de show we online een dezer dagen...

Greedings,

Laatst bewerkt:

jetztgehtslos

Registered
ik vroeg mij eens af of er eigenlijk grotere kalibers saluutblokken zijn geweest. weet het van dat analoge filmpje wat in 2003 en 2004 op de site stond (naam kwijt van dat blok |:( ) dat daar 3 en 4 inch blok van was. maar verder weet ik het dus eigenlijk uberhaupt niet. heeft iemand hier meer informatie over?

PeterVuurwerk

Registered User
jah toen op de site van fireworkfreakz hadden ze foto's van ik meende broekhoff blokken waarop stond Ti Salute 3 inch. of bedoelde je dat niet. (of artillery cannonade)

Feuerwerk

Registered User
Schuim zei:
Ligt waarschijnlijk aan de microfoon en omgeving, als je de filmpjes bedoelt die ik heb, spring thunder tussen thunder with green tail op een open veld dan weet ik de reden wel, maar het lijkt me niet dat iemand ze al naast elkaar heeft gehoord, en naar mijn verwachtingen zullen ze wel op het zlefde aantal DB zitten...

correct me if i'm wrong

Het leuke is dat er tijdens mn finale nog een stuk of 50, 3" ti-salutes de lucht in moeten, kan wel bruut worden die overgang van groen naar strobe.., verder nog aanraders?

zet het complete plan van de show we online een dezer dagen...

Greedings,

Ben jij wel gezond in je hoofd met je 50 x 3" ti-salutes...!

Schuim

Moderator
Medewerker
@ Pyrofreak Roder

Nee, geld te veel, het is iets dat ik van drie oom's van me heb mee gekregen, die doet het al jaren, en zo heb ik langzaam aan de ervaring opgedaan, ik loop nu al van af mn 12e bij die gasten mee te helpen met, opbouw, doorlonten enz. en nu hadden ze afglopen jaar zo iets hij's groot zat, laat hem het maar eens doen, zelf ook al meerdere keren met shell´s van 2 tot 8" geschoten, maar ik hou het mooi op 4"want de grotere zijn me toch iets te...
Maar vooral die finale moet het leukst worden, ga ik toch zelf betalen, de rest krijg ik van mn ooms ]:)

de show gaat bestaan uit, 72: 3" sier-shells
72: ti-salutes
36: 4" sier-shells
en een paar blokkie's

dus mensen give me info

jetztgehtslos

Registered
PeterVuurwerk zei:
jah toen op de site van fireworkfreakz hadden ze foto's van ik meende broekhoff blokken waarop stond Ti Salute 3 inch. of bedoelde je dat niet. (of artillery cannonade)

ja bedoelde de artillery canonade ja, dankje. was dus de enige waarvan ik wist dat het een groot kaliber saluut blok was

Killer B

Registered User
Ik ken dit blok niet uit eigen ervaring.

Maar heb er dus een filmpje van gezien en dat in gvd een link blokje zeg.
Een aantal knaller explodeerde 30 cm boven het blok zelf. Stel je voor dat ie echt op het blok lag en dan zou exploderen |:( .

Maar qua salutes leek het me wel een lekker blokje.

goost

Registered User
ik had vorig jaar de 'celebration thunder' van de kruiterij.
dit is een color to salute blok. (100 sh. 1.2")
vond de knallen toch tegenvallen.
schieten steeds 2 salute's tegelijk de lucht in (rood+groen)

wel grappig dat er soms een stuk of 6 tegelijk uit schieten, in het midden een keer en op het eind als ik me niet vergis.

whistle

Registered User
Volgens de catalogus van de kruiterij bkv is de artillery cannonade een 2.5 inch blok.
Dat scheelt wel een stukkie. Je hebt inderdaad ook een 2 inch knalblok van BKV die valt onder de champion finale blokken. Deze gaan wel goed de lucht in.

Schuim

Moderator
Medewerker
oke, nu hoor ik zo veel over dat blok en het beruchte filmpje, maar is er dan niemand die dat filmpje (nog) heeft,

Greedings

Huge_Cohones

Registered User
Waarom heeft niemand het over de 90sh. fanshape flashing thunder? Dit is toch wel het bruutste knalblok dat ik ken van de product movies. Is deze niet meer verkrijgbaar bij alpeco of....?

Gr, Huge

explosive

Registered User
Huge_Cohones zei:
Waarom heeft niemand het over de 90sh. fanshape flashing thunder? Dit is toch wel het bruutste knalblok dat ik ken van de product movies. Is deze niet meer verkrijgbaar bij alpeco of....?

Gr, Huge

Op 06-04-2005 was dit blok niet op voorraad. De medewerker die ons op dat moment hielp, vertelde ons dat dit blok nog dit jaar terug komt in het assortiment.

Gr33tz,

Bovenaan