Kamer tegen inperken verkoopdagen vuurwerk

USRRobiwan

Registered User
Nu meteen een motie indienen om de regels gelijk te trekken met de EU, vuurwerk hele jaar verkoopbaar maken, en afsteektijden van 01-01 tot en met 31-12 van 10:00 tot 02:00 uur. Door de kamer jassen en klaar! Ool meteen unesco world heritage bescherming aanvragen.

Laatst bewerkt:

ifeelfine

Registered User
voor de ontkenners onder ons de afsteektijden worden wel degelijk beperkt als de eerste kamer ook akkoord gaat met het gewijzigde wetsvoorstel (en dat is vaak maar een formaliteit). Dus stoken van 18.00 tot 02.00 (en dat er nu sukkels als Bonte zijn die de politiek als politicus kuch kuch niet snappen tja daar kunnen we dus ook niks aan doen)

Of het is een vooropgezet plan om de partijen tegen elkaar uit te spelen zodat ie weer massaal klachten aan kan bieden. Zie ik em ook nog voor aan

Yvez

Registered User
Dat hangt toch ook een beetje af wat de huidige stemming was in de 2e kamer. 1e kamer is nog steeds vvd. Pvda. Cda. Pvv in volgorde van aantal zetels. Ik neem aan dat dit toch wel invloed heeft.

DJ-ArSoN

Registered User
Eerste Kamer moet nog instemmen, maar dat is vaak een formaliteit, tenzij de meerderheid in de Tweede Kamer erg krap was.

kingmokum

Banned
Was de meerderheid in de 2e kamer erg krap ?

Ik vind er echt geen fuck meer aan als je pas om 18.00 een potje mag afsteken, dat betekend dat met een jaar of 5 het helemaal is afgelopen.

RickGAE

Registered User
Wanneer is het definitieve besluit dat het 18:00 wordt? Of is dat al zeker? En vanaf wanneer gaat het dan in?

GMP82

Zilveren Member
het voorstel is ingang dit jaar en de eerste kamer moet nog stemmen, maar vermoedelijk is dat slechts een formaliteit

D

Deleted member 17038

Guest

Tony

Administrator
Medewerker
Vandaag is op de website Rijksoverheid.nl, de officiële bron voor Nederlandse Burgers, Bedrijven, Organisaties enz. aangaande Wet- en Regelgeving, aangepast t.a.v. Vuurwerk afsteken. Hier staat nu dat het is toegestaan op 31-12 van 18.00u tot 01-01 02.00u. Daarmee is het nu officieel...

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/vuurwerk-afsteken

Een aantal maanden geleden liepen ze ook al op de zaken vooruit.
Blijkbaar mogen ze een aantal delen overslaan en het gewoon direct de wereld in slingeren. Of is het al door de eerste kamer heen en heeft het al in de staatscourant gestaan?

Master-G

Registered User
Het zal wel op een gedoogbeleid uitdraaien dat kun je eigenlijk al zien in deze zin van de overheid.

Wanneer vuurwerk afsteken

U mag vuurwerk alleen afsteken tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur. U kunt een boete krijgen als u vuurwerk afsteekt buiten de toegestane afsteektijden.

U kunt een boete krijgen,ha ha.

Moontan

Moderator
Medewerker
Het zal wel op een gedoogbeleid uitdraaien dat kun je eigenlijk al zien in deze zin van de overheid.

U mag vuurwerk alleen afsteken tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur. U kunt een boete krijgen als u vuurwerk afsteekt buiten de toegestane afsteektijden.

Precies, helemaal mee eens. En dat is wat er in Zeewolde dus ook gaat gebeuren. Er is een verbod op het afsteken van vuurwerk overdag maar vervolgens zegt de Burgemeester er ook bij dat ze niet gaan controleren of het verbod ook gehandhaafd wordt.
Het is toch ook niet te doen? Op elke hoek van de straat een politieagent laten posten?

Puur

Registered User
Vandaag is op de website Rijksoverheid.nl, de officiële bron voor Nederlandse Burgers, Bedrijven, Organisaties enz. aangaande Wet- en Regelgeving, aangepast t.a.v. Vuurwerk afsteken. Hier staat nu dat het is toegestaan op 31-12 van 18.00u tot 01-01 02.00u. Daarmee is het nu officieel...

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/vuurwerk-afsteken

ik had al niet anders verwacht dus we beginnen gewoon om 10.00 uur met cat.1 en we gaan los vanaf 18.00uur met cat.2:hehe!:

DJ-ArSoN

Registered User

Precies, helemaal mee eens. En dat is wat er in Zeewolde dus ook gaat gebeuren. Er is een verbod op het afsteken van vuurwerk overdag maar vervolgens zegt de Burgemeester er ook bij dat ze niet gaan controleren of het verbod ook gehandhaafd wordt.
Het is toch ook niet te doen? Op elke hoek van de straat een politieagent laten posten?

Ik vermoed ook een soort gedoogbeleid, zeker voor plekken en steden waar het met de overlast sowieso al wel meeviel. Maar ik hoop wel dat de heren burgemeesters zich daar dan vooraf ook even over uitspreken :hehe!: Wel zo prettig.

En bovendien, hier in de buurt wordt er flink met carbid geknald overdag en die regels zijn ongewijzigd. Dat mag dus "gewoon" om 10:00 uur los gaan. Dan lijkt het me heeeeeel vreemd als ze de vuurwerkstokers daar ter plaatse wel zouden bekeuren en die zware dreunen uit de melkbussen maar laten begaan. Dat zou echt de wereld op z'n kop zijn.

Laatst bewerkt:

Yvez

Registered User
Ik vermoed ook een soort gedoogbeleid, zeker voor plekken en steden waar het met de overlast sowieso al wel meeviel. Maar ik hoop wel dat de heren burgemeesters zich daar dan vooraf ook even over uitspreken :hehe!: Wel zo prettig.

En bovendien, hier in de buurt wordt er flink met carbid geknald overdag en die regels zijn ongewijzigd. Dat mag dus "gewoon" om 10:00 uur los gaan. Dan lijkt het me heeeeeel vreemd als ze de vuurwerkstokers daar ter plaatse wel zouden bekeuren en die zware dreunen uit de melkbussen maar laten begaan. Dat zou echt de wereld op z'n kop zijn.

Ben benieuwd, komt er meer blauw op straat overdag? Natuurlijk niet! 'S nachts is het op sommige plekken een veldslag, die agenten liggen overdag lekker voor te slapen voor hun dienst die nacht. En terecht door alcohol misbruik is het in de nacht 1 grote pleuris zooi met agressie en sloperij. Ergo het probleem wordt natuurlijk niet opgelost met dit soort maatregelen.

Bovenaan