Kamer tegen inperken verkoopdagen vuurwerk

gizmo75

Registered User
Dus hoe zit het nu met de afsteektijden? Die verkoopdagen zijn eennwinst maar de tijd is voor mij veel belangrijker.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Officieel is er nog steeds niets veranderd t.o.v. afgelopen jaar. Maar de duidelijkheid of er nu ook echt wat gaat veranderen, komt nu heel rap dichterbij. Over een dik uur, dadelijk om 13.30u, begint de Commissie Vergadering waarin o.a. de Voorgenomen Maatregelen zoals het beperken van de verkoopdagen, beperken van de afsteektijden en het Vergunningsstelsel voor importeurs besproken zal gaan worden.

Inmiddels is via de Media naar buiten gekomen dat de verwachting is dat er geen meerderheid in de Tweede Kamer zal zijn voor een beperking van de verkoopdagen. Vanmiddag zal de Commissie dan naar alle waarschijnlijkheid beslissen om die Voorgenomen Maatregel te schrappen. Of ze laten 'm erin staan zodat er later vandaag wel over gestemd wordt maar op dat onderdeel de meerderheid dus naar verwachting tegen zal stemmen. Wat er met de afsteektijden gaat gebeuren weten we dan als het goed is ook vanmiddag, maar daar is officieel nog niets over bekend. De algemene aanname is dat dit aangepast wordt naar 18.00u tot 02.00u.

Laatst bewerkt:

Puur

Registered User
het moet toch niet zo moeilijk zijn voor die doorgestudeerden gieltjes.....als ze nou gewoon de tijden aanpassen van 15:00 tot 02:00 dan kunnen de mensen hun boodschappies doen en kan papa nog met de kids in het licht saampies vuurwerk afsteken....lijkt me een strak plan.

boozebelly

Registered User
Dat boodschappen verhaal vind ik sowieso maar onzin. Je kunt toch ook gewoon een dag eerder je koelkast volproppen? De eerste mens die op oudjaarsdag niet naar buiten durft moet ik trouwens nog tegenkomen en ik betwijfel dan ook of dit daadwerkelijk zo'n groot probleem is in de samenleving.

Moontan

Moderator
Medewerker
Verkoopdagen vuurwerk mogelijk weer ter discussie

Het kabinet handhaaft de drie verkoopdagen waarop vuurwerk mag worden verkocht, maar stelt de inperking van het aantal dagen komend jaar mogelijk wel opnieuw ter discussie. Dat zei staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld (PvdA) donderdag tijdens een debat over vuurwerk.Mansveld wil komend jaar nagaan wat de effecten van haar maatregelen zijn nu het 'evenwicht van het totaalpakket' is doorbroken. De tijdspanne dat vuurwerk afgestoken mag wordt wel ingeperkt, maar het aantal verkoopdagen niet.

Coalitiepartijen VVD en PvdA keerden zich tijdens het debat tegen een voorstel van het eigen kabinet om het aantal verkoopdagen voor vuurwerk terug te brengen van drie naar twee. "Ik ga monitoren wat het effect is van wel drie dagen verkoop en beperking van de afsteektijden."

Mansveld lichtte tijdens het debat een reeks maatregelen toe die het aantal incidenten met vuurwerk moeten terugdringen. Zo gaat Mansveld met de vuurwerkbranche om de tafel om te kijken welk legaal vuurwerk veel letsel veroorzaakt. De branche heeft volgens de staatssecretaris al toegezegd deze producten van de markt te halen.

Ook komen er nieuwe voorlichtingscampagnes over zwaar knalvuurwerk en wordt meer aandacht besteed aan veiligheidsbrillen. In Europees verband organiseert Nederland in september bovendien een 'expertmeeting' waarin wordt besproken hoe landen elkaar kunnen ondersteunen. Bovendien komt er een Europees paspoort voor vuurwerkprofessionals.

http://www.nieuws.nl/algemeen/20140703/Verkoopdagen-vuurwerk-mogelijk-weer-ter-discussie

Dim

Product Beheer
Medewerker
Uhm het volgende effect zal hoe dan ook optreden: Normaal gesproken werd er in de 48uren voor 31 December legal consumenten vuurwerk afgestoken terwijl dit eigenlijk niet is toegestaan. Met de inkorting zal hier een aantal uren bijkomen, waarop er gewoon wordt afgestoken maar het eigenlijk niet is toegestaan.

Ik zal ook even het effect van illigaal vuurwerk deze dagen omschrijven, voor deze maatregelen werd het de gehele maand December en zelfs daarvoor al afgestoken. Met deze maatregelen zal dit de gehele maand December worden afgestoken en zelfs daarvoor al.

rodepo

Registered User
Uhm het volgende effect zal hoe dan ook optreden: Normaal gesproken werd er in de 48uren voor 31 December legal consumenten vuurwerk afgestoken terwijl dit eigenlijk niet is toegestaan. Met de inkorting zal hier een aantal uren bijkomen, waarop er gewoon wordt afgestoken maar het eigenlijk niet is toegestaan.

Ik zal ook even het effect van illigaal vuurwerk deze dagen omschrijven, voor deze maatregelen werd het de gehele maand December en zelfs daarvoor al afgestoken. Met deze maatregelen zal dit de gehele maand December worden afgestoken en zelfs daarvoor al.

U is helderziende?:)

AWG

Registered User
ik denk niet dat ie helderziende is maar ik heb dim tot nu toe ook nog niet kunnen betrappen op het missen van gezond verstand.
als je de dingetjes beetje onder elkaar zet logica en afsteek-realiteitszin van afgelopen jaren toevoegt dan kom ik tot een zelfde conclusie.

maargoed we gaan het zien.:hehe!:

ik ga alsnog om 10 uur naar buiten met een shitload aan tollen en andere cat 1 spul.(uiteraard met een uitdraai van de wet bij me.).
ik heb er al zin in.

Laatst bewerkt:

Yvez

Registered User
Er veranderd niks idd. Zoals dim zegt. Zolang je niet helemaal loco gaat om 10uur en rekening houdt met je omgeving. Dat was voorgaande jaren al zo. Zorg dat je voldoende cat1 spul bij je heb dit jaar, om over je andere legale vw heen te strooien in je rugtasje.

DJ-ArSoN

Registered User
ik heb er al zin in.
Ik vind juist die beperking van de tijden dieptriest en doodzonde. Verpest voor mij al een groot gedeelte van de dag....
Vooral vroeger, maar ook nu nog wel, geniet ik met enorm overdag. Matjes, knallers, fluiters, de hele mikmak. Gezellig met jong en oud bij elkaar, vroeger lekker de buurt in, tegenwoordig rondom de carbidbussen. Een feestdag, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. De jonge generatie van nu gaat dat dus grotendeels allemaal missen. Niet meer met tasjes over straat, af en toe naar binnen voor een boterhammetje of oliebol en direct weer terug de kou in.

Nee, vanaf dit jaar is het overdag gewoon een dag zoals de andere 364....... pas vanaf 18:00 uur komt er leven in de brouwerij. Jammer genoeg is het dan al donker. Jammer genoeg moeten veel mensen zich dan thuis klaarmaken voor het avondfeest, aan tafel voor het avondeten, de echte jonkies naar bed, etc. Jammer genoeg is de dag dan al voor driekwart voorbij.

En waarvoor??? Zal de overlast verdwijnen? Zal het vandalisme verdwijnen? Alle problemen opgelost nu 10:00 tot 18:00 opgeteld wordt bij het vuurwerkverbod?? Natuurlijk niet. Juist diegene die het tot dusver hebben weten te verpesten voor ons gaan gewoon weer hun gang. Doffe dreunen, of het nou 31 december is of 19 november, knallen zullen ze. Prullenbak, bushokje, winkelruit, ook die gaan er gewoon nog aan hoor. Alleen diegene die het voorheen al netjes hielden, met normaal vuurwerk, op normale tijden, zij zijn degene die hierdoor gepakt worden. Zeer treurig dat er niemand in die hele Tweede Kamer dat inziet.

ifeelfine

Registered User
toen ik jong was mocht ik pas om 20.00 gaan afsteken dus het kan altijd erger. Ben vooral blij dat er geen chaos tijdens de verkoop gaat ontstaan

DJ-ArSoN

Registered User
Toen ik jong was, was 31-12 de enige verkoopdag.. dus als we zo gaan beginnen.. :hehe!:
Nee, ik snap wat je zegt. Echter gaan mij die afsteektijden meer aan het hart dan de verkoopdagen.
Dag later ophalen, mij best. Maar vanuit de winkeliers snap ik de mogelijke ellende ook wel.

Yvez

Registered User
Vanuit winkeliers oogpunt is 1 dag verkoop complete waanzin, dat weten wij allemaal. Ok ze verdienen er genoeg aan, prima maar de logistieke problemen die op 1 dag verkoop gaan gebeuren. Dat is met de beste wil niet te doen.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Fakking goed nieuws!

En er is gestemd:

Motie:
33750-94 (afsteektijden naar 18.00 - 02.00): Verworpen!
33750-95 (verkoophoeveelheid naar 10 kg): Verworpen!
33750-97 (gemeenten de vrijheid geven voor verbod): verworpen!
33750-96 (gemeenten)

--sjon beton--

Registered User
wtf??? ALLE moties zijn verworpen hoorde ik net op de 2e kamer livestream:O:O
ook de tijden van afsteken....
over de verkoop dagen hebben ze het niet eens gehad.
ik juich nog niet te vroeg, maar zoals ik het nu heb begrepen veranderd er HE-LE-MAAL niets!!!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Boem!!!!!! Hahahahaha toppertje!!!!! Are you watching Arno Bonte!

Bovenaan