Jullie plan voor dit jaar

Stefan Tetteroo

Registered User
29/12 vuurwerk in de buurt ophalen + verjaardagen. Ophalen is wel leuk op een soort rue de pyrotechnique; vanaf Delluft tuincentrum Rodenburg naar Quartel modelbouw naar intratuin pijnacker naar verbakel op de oostlaan naar Haokan op de Boezem naar de Driesprong in Zmeer en uithijgen bij Herwijnen. Ik heb niet overal wat besteld hoor maar het is wel allemaal in slechts 12 km afstand.
30/12 bestellingen verderweg ophalen in Hilversum bij Fred ( pijlen van vuurwerk Huizen)en bij Vuurwerkhol Nieuwerkerk a/d IJssel haal ik hopelijk de bolpijlen van broekhof en de Z35. Rest van deze dag voorbereiden voor De Dag.
31/12 alles samenbrengen in de leeggeruimde schuur. 10:00 saluut? Weet t nog niet. Eigenlijk heb ik het nooit gedaan. 16:30 alles naar de afsteekplek brengen en opbouwen. Ik heb een hele lijst van krat bier/koffie, extra brillen tot houten platen als ondergrond en vuilzakken.
18:00 let wel ik ben beginnend amateur, elk project heeft vast zijn nukken.
-Pijlentest rek met +/- 150 NL pijlen waaronder ook een twintigtal gil/knal pijlen, verdere info in andere topic.
-75 pijlen, 45 flash rockets (AB39) en 30 steel hawks/exocet eagles. Dit rek was mijn eerste plan en vanaf toen is het gierend uit de klauwen gelopen met ideetjes. Ik wil ze in salvo's afschieten, de flash rockets oplopend 3,6,12,24 en de andere in rijen van 5.
-Tribal doorlontproject met raging courage(1) Maori hunter A/C (2,2) en night screamers(2).
-doorlontproject met at once, beta (zeta), Cafferata mines, Hypnotised en crackling chrys.
- voor Anihalas dan nog een Sagitta, en evt nog wat interessante zaken die nog nooit gefilmd zijn
( bv magisterial, dove of love) maar ik moet alles nog afstemmen met Stefan Tetteroo, de lokale Jan de Bont.
Voor de rest van de avond had ik een strak schema op papier gezet maar dat moet herschreven worden want we hebben een huis vol visite (ook leuk maar kost ook weer voorbereiding en tijd).
Elk uur had ik iig een bepaalde hoeveelheid stookmateriaal ingepland.
00:00 zena cakebox 1580 gecombineerd met zena event 3003 en nog 2 doorlontvanalleswatplannetjes. Ook de nodige fonteinen en losse/dubbele potten
01:00 pijlenrekken, de laatste 2, een van 90 en een van 75.
Daarna kijken we maar eens wat er nog aan losse pijlen e.d. De lucht in kan maar dan trek ik een fles bubbelwijn open voor mezelf en ga lekker de vuurkorf vullen.

Ik heb er wel zin in

Ik heb er ook zin in. Ik heb vaak ook veel plannen, maar die kunnen door omstandigheden (weer, honger/dorst, tijdsgebrek, materiaalpech, lege camera-accu) heel snel veranderen. Ik geniet gewoon lekker van het moment en daar gaat het om.

Moontan

Moderator
Medewerker
Prachtig verhaal baron. en wat kijk ik uit naar je film van je pijlenproject.
Ik zie je de 30e verschijnen en eet lekker een gebakje met ons mee, want mijn vrouw is die dag jarig. :happy:

DylandeVries

Registered User
Hee! Wij gaan deze winter een paar dagen skiën in Oostenrijk. Ik wil dan op de terugweg vuurwerk meenemen vanuit daar! We kunnen langs de Lidl Austria en Hofer (aldi). Verder gaan we na een lang stuk snelweg ook nog ergens in Duitsland naar een bouwmarkt en naar de ALDI! Hebben jullie nog tips, en/of links naar folders? bedankt alvast ;)

White thunder1

Registered User
Het is bij mij nog beetje rommelig qua planning en projectjes,en de financieen of het haalbaar is wat ik wil doen:hehe!:.Maar in grote lijnen,overdags toch hier en daar een knallertje afsteken,en dan om 18.00 een pijlen-project van rond de 200 pijlen,en niet veel later een project bestaande uit verschillende potten en cakes.De opstelling, en hoeveelheid, is voor mezelf ook nog beetje vaag(ivm financieen),en hopelijk kan ik nog een leuk knalwerk projectje afsteken,en dat is allemaal tot een uur of 20.00.En verder,na 20.00 stap ik in me auto,en gaat al zwervend door wat plaatsjes, en hier en daar, dan wat knallen,naar een grote stad toe.Waar ik rond een uur of 23.00 hoop aan te komen in het feest gedruis :smiling:,en dan om 24.00,met ik weet niet hoeveel andere mensen het Nieuwe jaar in te luiden en vuurwerk af te steken.En dan zie, en merk ik wel, hoe het verder verloopt in de nacht:hehe!:

Laatst bewerkt:

FireworkPyro

Registered User
Ik voel me een beetje lullig dat ik ook met mijn "plan" kom aanzetten, aangezien ik voor €60,- euro heb ongeveer maar goed ieder heeft zo zijn eigen dag!
Het begint allemaal op 29 december, mijn hele familie haat vuurwerk maar toch mag ik het kopen, en gaat me vader altijd vroeg zijn bed uit zodat ik het al heel vroeg heb (mag het niet zelf halen vanwege mijn leeftijd).
Eenmaal thuisgekomen: kopje koffie met wat oliebollen (uiteraard), en dan gauw boven alles netjes neerzetten oftewel, 140 single shots uit de verpakking halen en op een mooi rijtje zetten.
Dan af en toe naar buiten met een paar single shots en een aantal rotjes (dit noem ik altijd "testen"). En dan verloopt de dag eigenlijk zoals normaal, afgezien het feit dat ik nog wel 300 keer "even"naar buiten ga.
dan 30 december: Weer af en toe naar buiten om wat af te schieten met wat vrienden uit mijn straat, en dan ga ik toch wel een beetje wat voorbereiden, ik heb natuurlijk al heel lang een idee wat ik wil gaan doen, en dus op 29 of 30 december ga ik proberen mijn ideeën tot werkelijkheid te laten komen. Dus kijken of het mogelijk is om een paar single shots door te lonten etc. etc. En niet te vergeten: Lekker veel oliebollen, de hele dag door!
Dan! Eenmaal aangekomen op 31 december, ook wel de dag der dagen genoemd, ik sta 's ochtends vroeg op, lekker vuurwerk inpakken!
ik pak dan altijd een paar schoenendozen en daarin stop ik alles altijd. Ik neem bijna al mijn vuurwerk mee, ik laat thuis: ongeveer 25 single shots (waarschijnlijk houd ik er nog wat over van 's middags aangezien mijn vrienden ook single shots hebben), 5 van de 10 Romeinse kaarsen ongeveer, mijn budget cakes, pijlen, 30 rotjes want wie weet en nog nog de grotere Romeinse kaarsen (thunder cannons).
Eenmaal ingepakt ga ik met mijn vaste 2 vrienden naar de vuurwerklocatie, en dan gaat het beginnen, ik ben de grootste vuurwerkfreak van de 3 en koop ook het meeste, ik open de dag meestal met een paar single shots doorgelont :). Dan gaan we een tunneltje in en dan knalt het vuurwerk pas echt hard! :) en verder lopen we een beetje rond, misschien nog wat oliebollen.....
's avonds ben ik weer thuis en dan gaan we gewoon met het gezin wat lekkers eten, spelletje, cabaret kijken...
dan ga ik om 11 uur ongeveer naar boven om te kijken of alles in orde is en of er nog voorbereiding nodig is. Uiteraard naar de klok kijken en om 12 uur een glaasje champagne (hoort er immers bij).
Ik sta om 5 voor 12 al met mijn jas aan, dan als het eenmaal 12 uur is sta ik te stuiteren, want mijn ouders en zus moeten opschieten!! Ik wil gaan knallen!
En ongeveer om half 1 (ligt eraan) dan gaan we naar binnen, nog wat oliebollen, beetje vragen wat ze het mooist vonden (het interesseert ze niet maar ze praten toch leuk mee). En dan naar bed, de dag der dagen is afgelopen...

Maar!! Op 1 januari ga ik altijd nog met mijn neef in Rotterdam afsteken ik houd meestal wel wat over, en hij koopt vuurwerk en bewaard het gewoon voor 1 januari want zijn vrienden kopen wel vuurwerk voor 31 december ;) Ik zie mijn neef dan altijd aangezien we naar mijn oma gaan om gelukkig nieuwjaar te wensen, en ja, dat gebeurt met heel veel oliebollen (mijn nicht van mijn vaderskant heeft altijd nog een pakketjes vuurwerk voor me klaar liggen aangezien zij het overhoudt en niet bewaard). Eenmaal 's middags aan we weer naar huis. En dan is het echt afgelopen...

Oh en aangezien de afsteektijden zijn veranderd weet ik niet precies hoe het overdag zal gaan verlopen, en uiteraard ruim ik 's ochtends vroeg op 1 januari op!

rodepo

Registered User
Er gaat van alles door me heen, maar eigenlijk heb ik nog geen idee. Als dat maar goed komt. :embarrased:
In ieder geval overdag cat.1 met mijn dochters afsteken. De jongste is al 4 dus wordt hoog tijd dat ze gaat leren hoe je veilig met vuurwerk moet omgaan.
de oudste is 12 dus die gaat lekker eigenwijs doen bij alles wat ik zeg. gelukkig houd ze zich wel aan onze afspraken.
18.00 waarschijnlijk matten.
19.00 fluit/sier project, en dan de kleinste naar bed.
20.00 stoken met de oudste tot een uur of 22.00.
22.00 uit rusten en flink eten
23.30 zenuwachtig worden
00.00 kusjes geven
00.05 opbouwen
00.15 showtje afsteken, meestal een stuk of 5 doorlontprojecten
00.30 wat nu al klaar :happy: en opruimen maar.
00.45 nog het laatste restje stoken met mijn vuurwerkmaatje(mijn oudste dochter)
01.00 pleintje vegen
01.30 BIERTJE

zoiets denk ik maar kan nog van alles veranderen.

Koetje

Registered User
Mijn plan voor dit jaar?? Lekker stoken, vrijwel niks doorlonten maar lekker veel aansteken en genieten. Zo lang het nog kan.

Bubble Gum

Registered User
tussen 10 en 18 beetje stoken en af en toe parkour doen ;P (politie xD)
En dan tussen 18 en 23:30 stoookeeennn, dan tot 24:00 gezellig doen, en dan sier stoken. En dan weer tot 2 uur stoken.

FCG88

Registered User
Mijn plan voor dit jaar.
Te beginnen met uitslapen op 31-12.. Muziek keihard zodat ik geen vuurwerk hoor, gordijnen dichthouden, geen alcohol en vroeg slapen.
(het plan van een vuurwerkhater denk ik?)

Oke en nu echt. :smiling:
Rond 13 uur rondje maken door de wijk, beetje knalvuurwerk afsteken, kijken als er her en der al wat gebeurt, altijd leuk in Vinkhuizen, Groningen :hehe!:
De rest van de middag binnen en buiten,,, niet echt bekend nog.
Dan rond 18 uur een projectje 36x silver comets doorgelont en nog wat siervuurwerk
Rond 21 uur rondje door de wijk bij terug komst rond 22 uur zal het vuurtje ontstoken worden en staan we daar gezellig met de buren.
23.50 naar binnen,, handjes geven etc :tounge:
00.00 los gaan met o.a. 5x secret salute, 7x hoogmoed, 5x amazon, 100 duizend klappertje, dit half uurtje eindigen met dikke doorlont bak ROAD TO CHINA
Daarna zetten wij 15 stappen om bij het vuurtje ons opgespaarde troep te verbranden en tussendoor wat rubro cakes en pijlen af steken met de buren en uiteraard mag bier dan niet ontbreken..
Rond 04.00 nog ff een rondje maken door de wijk (waarschijnlijk ben ik dan al ver heen maar who cares, dat mag op zo'n nacht)
Rond 06.00 slapen ??????

fcttea

Registered User
Bij ons al jaren dezelfde traditie. `smorgens mijn vrouw wegbrengen naar mijn schoonouders waar de dames oliebollen, appelflappen en ander klein spul bakken zoals champignons in bierbeslag.
Ik ga vervolgens naar huis om voor de avond lekkere hapjes te maken.
Tegen een uur of twee weer naar mijn schoonouders om vervolgens achter de bollen en flappen te gaan, met een goed glas wijn.
Rond een uur of zes met mijn zwagers een buurtpakket de lucht in schieten en dan richting huis.

Verder tot middernacht met de regelmaat naar buiten en even wat afsteken,( heb altijd te veel volgens mijn vrouw.)

Na twaalven verzamelen wij ons met de buren op het grasveld in onze straat. wensen elkaar gelukkig nieuwjaar met een hapje en drankje.

Rond 00.15 begin ik met het aansteken.
Ik regel al jaren het vuurwerk en begin zo rond November met het zoeken.

Dit jaar doen we dat met de volgende artikelen.

Te beginnen met de Thunder Fower, Screaming Salute, the Beast, Mc Wishtle, Sky Palms en de New moon, deze allen doorgelont.
Daarna gaan de lucht in de Zena Triumph, de Garden of Eden, de Zwarte Cross Box en de Zena Revolution.

En hopen dat alles goed verloopt en iedereen heeft genoten.

Uutgrunn

Registered User
Mijn plan voor dit jaar.
Rond 13 uur rondje maken door de wijk, beetje knalvuurwerk afsteken, kijken als er her en der al wat gebeurt, altijd leuk in Vinkhuizen, Groningen :hehe!:

Als je in de buurt van de Barnsteenstraat woont, is er altijd wat te doen, op de verkeerde manier om het maar zo te zeggen. ME charges tijdens oud en nieuw zijn daar eerder regelmaat dan uitzondering helaas:huh:

Ok back on-topic

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Voor mij is het bijna elk jaar hetzelfde. Dus ik denk dat er weinig verschil in zal zitten vergeleken met afgelopen jaar. Maar toch een overzicht.

De eerste verkoopdag is al afgelopen. Een dag die precies was gelopen zoals ik hem gepland had en wou hebben. Alles is perfect gegaan. Verder koop ik niks meer! Dus nu word het niks anders dan HEEL lang wachten. Heb immers alleen siervuurwerk, dus overdag stoken word het sowieso niet voor mij.

Morgen ga ik denk ik weer even mijn foto's uploaden naar DeviantART, animes kijken, cabaret kijken. En verder weet ik mijn god niet wat ik ga doen. Denk vooral vervelen. Hopen dat ik wel kan uitslapen. In ieder geval, dinsdag is altijd een pechdag, dus ik zie wel wat het mij gaat brengen.

Woensdag word het lastig, ik weet niks zeker nog namelijk. Ik kan de auto pas denk na 2 uur gebruiken, wat dus extreem balen is. En er komt in de avond wel wat cabaret. Maar Guido Weijers heb ik al gezien in theater, dus word alleen Youp van 't Hek. En kijken wat er verder op de televisie is.

Mijn plan is sowieso ook bezig te zijn met mijn 112 fotografie hobby. Dat beteken dus meldingen verzamelen en in Excel gooien. Meldingen rijden als ze niet te ver zijn en/of niet op ********* tijden zijn en/of niet in nare wijken zijn (Gouda en Oosterwei, wie kent het niet). Daar houd ik elke dag rekening mee.

Qua vuurwerk is het mijn droom al jaren om eens een echt hele grote show neer te zetten. Het vuurwerk dit jaar is er voor wat spektakel. Maar de buurt (Goverwelle), het feit dat ik alleen moet stoken (met heel veel geluk misschien mijn zusje en/of pa) en de mist gaan het wel heel lastig maken. Ik wil sowieso om 6 uur al wat afsteken. Fluitcake, knalcake, vuurpijlen, misschien wat kleine cakes. En dan om 12 uur, na de mist pas, dus word vast en zeker pas kwart over 12. Van klein naar groot:) Als ik althans de regie kan voeren. Want afgelopen jaren stak iedereen mijn vuurwerk af behalve ik :S Omdat ik te druk bezig was met het filmen ervan. En dat verliep niet in de juiste volgorde. Moet alleen even hulp krijgen, iemand? Hoe ik t t beste kan doen qua avond en nacht. Dus hulp nodig! Alles zal ik proberen te filmen met mijn 70D (Mijn camcorder faalt enorm namelijk).

En ja, daarna word het even huilen. Maar wel gewoon nog bezig zijn met alles verwerken. Misschien nog een melding. Denk pas rond 3 uur slapen of zo. Want ik ga niet de nacht te lang door ermee. Foto's/Video's online, meldingen en daarna na een leuk programma gelijk slapen. Want de volgende dag moeten we er weer vroeg uit om naar beiden oma's te gaan. En verder word het gewoon zoveel nuttige tijd besteden als maar kan, want volgende week moet ik er weer keihard tegenaan voor een jaar.

Robin84

Registered User
29/12 vuurwerk in de buurt ophalen + verjaardagen. Ophalen is wel leuk op een soort rue de pyrotechnique; vanaf Delluft tuincentrum Rodenburg naar Quartel modelbouw naar intratuin pijnacker naar verbakel op de oostlaan naar Haokan op de Boezem naar de Driesprong in Zmeer en uithijgen bij Herwijnen. Ik heb niet overal wat besteld hoor maar het is wel allemaal in slechts 12 km afstand.
30/12 bestellingen verderweg ophalen in Hilversum bij Fred ( pijlen van vuurwerk Huizen)en bij Vuurwerkhol Nieuwerkerk a/d IJssel haal ik hopelijk de bolpijlen van broekhof en de Z35. Rest van deze dag voorbereiden voor De Dag.
31/12 alles samenbrengen in de leeggeruimde schuur. 10:00 saluut? Weet t nog niet. Eigenlijk heb ik het nooit gedaan. 16:30 alles naar de afsteekplek brengen en opbouwen. Ik heb een hele lijst van krat bier/koffie, extra brillen tot houten platen als ondergrond en vuilzakken.
18:00 let wel ik ben beginnend amateur, elk project heeft vast zijn nukken.
-Pijlentest rek met +/- 150 NL pijlen waaronder ook een twintigtal gil/knal pijlen, verdere info in andere topic.
-75 pijlen, 45 flash rockets (AB39) en 30 steel hawks/exocet eagles. Dit rek was mijn eerste plan en vanaf toen is het gierend uit de klauwen gelopen met ideetjes. Ik wil ze in salvo's afschieten, de flash rockets oplopend 3,6,12,24 en de andere in rijen van 5.
-Tribal doorlontproject met raging courage(1) Maori hunter A/C (2,2) en night screamers(2).
-doorlontproject met at once, beta (zeta), Cafferata mines, Hypnotised en crackling chrys.
- voor Anihalas dan nog een Sagitta, en evt nog wat interessante zaken die nog nooit gefilmd zijn
( bv magisterial, dove of love) maar ik moet alles nog afstemmen met Stefan Tetteroo, de lokale Jan de Bont.
Voor de rest van de avond had ik een strak schema op papier gezet maar dat moet herschreven worden want we hebben een huis vol visite (ook leuk maar kost ook weer voorbereiding en tijd).
Elk uur had ik iig een bepaalde hoeveelheid stookmateriaal ingepland.
00:00 zena cakebox 1580 gecombineerd met zena event 3003 en nog 2 doorlontvanalleswatplannetjes. Ook de nodige fonteinen en losse/dubbele potten
01:00 pijlenrekken, de laatste 2, een van 90 en een van 75.
Daarna kijken we maar eens wat er nog aan losse pijlen e.d. De lucht in kan maar dan trek ik een fles bubbelwijn open voor mezelf en ga lekker de vuurkorf vullen.

Ik heb er wel zin in

Mooi plan!!! Te gek om zoveel pijlen de lucht in te jassen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bovenaan