Stefan Tetteroo
Registered User
29/12 vuurwerk in de buurt ophalen + verjaardagen. Ophalen is wel leuk op een soort rue de pyrotechnique; vanaf Delluft tuincentrum Rodenburg naar Quartel modelbouw naar intratuin pijnacker naar verbakel op de oostlaan naar Haokan op de Boezem naar de Driesprong in Zmeer en uithijgen bij Herwijnen. Ik heb niet overal wat besteld hoor maar het is wel allemaal in slechts 12 km afstand.
30/12 bestellingen verderweg ophalen in Hilversum bij Fred ( pijlen van vuurwerk Huizen)en bij Vuurwerkhol Nieuwerkerk a/d IJssel haal ik hopelijk de bolpijlen van broekhof en de Z35. Rest van deze dag voorbereiden voor De Dag.
31/12 alles samenbrengen in de leeggeruimde schuur. 10:00 saluut? Weet t nog niet. Eigenlijk heb ik het nooit gedaan. 16:30 alles naar de afsteekplek brengen en opbouwen. Ik heb een hele lijst van krat bier/koffie, extra brillen tot houten platen als ondergrond en vuilzakken.
18:00 let wel ik ben beginnend amateur, elk project heeft vast zijn nukken.
-Pijlentest rek met +/- 150 NL pijlen waaronder ook een twintigtal gil/knal pijlen, verdere info in andere topic.
-75 pijlen, 45 flash rockets (AB39) en 30 steel hawks/exocet eagles. Dit rek was mijn eerste plan en vanaf toen is het gierend uit de klauwen gelopen met ideetjes. Ik wil ze in salvo's afschieten, de flash rockets oplopend 3,6,12,24 en de andere in rijen van 5.
-Tribal doorlontproject met raging courage(1) Maori hunter A/C (2,2) en night screamers(2).
-doorlontproject met at once, beta (zeta), Cafferata mines, Hypnotised en crackling chrys.
- voor Anihalas dan nog een Sagitta, en evt nog wat interessante zaken die nog nooit gefilmd zijn
( bv magisterial, dove of love) maar ik moet alles nog afstemmen met Stefan Tetteroo, de lokale Jan de Bont.
Voor de rest van de avond had ik een strak schema op papier gezet maar dat moet herschreven worden want we hebben een huis vol visite (ook leuk maar kost ook weer voorbereiding en tijd).
Elk uur had ik iig een bepaalde hoeveelheid stookmateriaal ingepland.
00:00 zena cakebox 1580 gecombineerd met zena event 3003 en nog 2 doorlontvanalleswatplannetjes. Ook de nodige fonteinen en losse/dubbele potten
01:00 pijlenrekken, de laatste 2, een van 90 en een van 75.
Daarna kijken we maar eens wat er nog aan losse pijlen e.d. De lucht in kan maar dan trek ik een fles bubbelwijn open voor mezelf en ga lekker de vuurkorf vullen.
Ik heb er wel zin in
Ik heb er ook zin in. Ik heb vaak ook veel plannen, maar die kunnen door omstandigheden (weer, honger/dorst, tijdsgebrek, materiaalpech, lege camera-accu) heel snel veranderen. Ik geniet gewoon lekker van het moment en daar gaat het om.