Jouw Toppers (en Floppers) 2014

springwind

Registered User
Toppers:
Cruel traction [Wolf]; behoeft geen aanvulling meer..
Secret temptation [Rubro]; in een doos drie finale knalcakes op rij met rode lichtkogels en harde knallen in steeds sneller tempo
Wasp [Wolf]; was al lang op zoek naar een geschikte hummer en eindelijk gevonden!
Concerto Rosso [Wolf]: blijft een stabiele topper voor inluiding van finale

Flop
De zepert van dit jaar was voor mij Wonderful World [Royal Fireworks]. Geen schim van de demo bij Rowy in Almere (veel kleinere effecten, andere kleuren, veel minder lange brandtijd van boeketten).

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Toppers:
- Splitting Neon (Lesli): Alleen de A afgestoken, maar wat een kleuren en elegantie! Onovertroffen!
- It's Mine (Zena): Prachtige kleuren-comets! Deels ondersteunt door een witte blinkermine! Lovely!
- Massive (Zena): Leuke cake met 3 kleuren en witte blink, maar toch iets minder dan de demo-filmpjes.
- Cruel Traction (Wolff): Zien is geloven!
- Crossing Crosette 2014 (Wolff): Mooie kleuren!

VvanVuurwerk

Registered User
Toppers:
Killer Instinct (Rubro): grote boeketten
Heroic Strike (ZenaNL): grote boeketten, leuke effect en goed geprijsd.
Down Under (Marijn): dikke mijn en harde knallen
Thunder Struck (Hardix): Echt goed harde knallen. Maar weinig Nederlandse cakes die zo hard knallen.
Cruelty (Wolff): Grote effecten. Jammer genoeg wel erg snel afgelopen

Floppers:
Junior jack (Katan): Knalde niet zoals gehoopt. Was vergelijkbaar kwa knal als de Silver Salute.
Silver Salute (Wolff): Knalde stelde teleur.

rikkoenjeffrey

Registered User
Toppers:
Rainbow twinkler (evolution) Mijn favorite cake op de boxen na.
Immortal gold (rubero)
Road riot (wolff)
Cruel traction (wolff)
Killer instinkt (rubero)
daisy beam (rubero) Echt een topper

En de flopper van dit jaar helaas de garden of eden 2.0 echt voor het geld een lachertje. Helaas maar waar.

MichelAngelo

Registered User
Voor een rekje zijn de volgende single shot toppers:
Mine Golden Wave King Crackling (Cafferata)
Kung Fu (Pangu)
Duro (Dynasty)
Fuego (Dynasty)

Andere toppers dit jaar in de straat:
Wasp (Wolff) met die fantastische hummers die iedereen doet lachen.
Splitting Comets (Bonfire) die met prachtige kleuren crossettes de hele straat verlicht.
Final Fate (Wolff) een lekkere rammer met ca. 150 salutes.
Zigra (Vuurwerkmania) een mooi uitgewerkte cake om relaxed van te genieten.
Gravity (Rubro) met z'n tweeën imposant gilgeweld in de straat.
Triple Trouble (Wolff) heel helder. Jammer dat laatste blokje niet zelf doorliep.
White Tiger (Pangu) Super kleuren met dwarrelend goud, geweldig.
Mad Riot (Wolff) drie super langdurige crackling fonteintjes. Absurd klein, lekker goedkoop.
Signal Z35 (Rubro) pijlen met top uitwerkingen. Niet heel netjes afgewerkt en aan de prijs. Dat wel.
Space Invasion (Wolff) pijlen met juist leuke labels voor de oudere gamer en hele mooie heldere uitwerkingen. Prachtige blinkers en kleuren. Met iets minder stijglading zouden de uitwerkingen optioneel iets groter worden.

Flop:
Coral Beauty (Dynasty) wilde niet aan om na wat improvisatie wel te ontbranden, maar zich te ontpoppen tot heel lullig fonteintje.

Dennis010

Registered User
Toppers:

De nieuwe doorlontboxen van Katan. (vooral de fanstyles) :lub:
Cruel Traction
Massive

Zena, Wolff en nu Katan zijn (voor mij) toch echt wel de top importeurs van Nederland.

Floppers:

Ieder jaar probeer ik het weer en ieder jaar word ik weer teleurgesteld.

Lesli: de Big Momma, Ataka 7 (veranderd)
Royal: Wonderfull World box

Ik heb het al met meerder cakes over meerder jaren gehad, van beide importeurs, kleine, snel verdwijnende boeketjes en slechte burst (veel ploppertjes in de lengte van de huls, ze klappen dus niet uit elkaar, maar worden door de ontbranding leeg geperst in de lengterichting.

Ik ben er nu klaar mee, voor mij geen Lesli en Royal meer.

Baron van lunt zu sas

Registered User
Flopper: windflower, exxclusive. Een 9 sh Pyromould gekregen bij de intratuin.
Hoofdlont stopte halverwege, en na het vrijmaken van de rest weigerde hij nog, het reservelont deed het, maar na 3 shots stopte hij weer.

Topper: zena cakebox, daar word je gewoon blij van!

Bijna vergeten: topper!
De Poisonous Spider van Lidu!
Wauw,op het filmpje hier op FPM heeft hij een traag tempo, nou in het echt is het een mooi tempo, goede, bijzondere uitwerkingen en kleuren.
Gewonnen bij T'Haantje in Rijswijk en voor mij ook de winnaar van 2014/15.

Laatst bewerkt:

postvoordennis

Registered User
Oke vreemd, dat was bij mij zeker niet het geval. Zeer harde burst en grote effecten, vooral Cake D. Ik had wel de Zavtra Display Box (omlabeling), maar dat zou niks uit moeten maken.

Vuurwerk023

Registered User
Grappig, ik had dat ook met de nummer 1 van Gate of Heaven.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Erg raar, en lees nu ook het verhaal over de dopjes van de pro rockets, ik had dit bij elke Lightyear pijl... uiteindelijk heb ik al die dopjes door midden gebroken heel voorzichtig..

smilli

FPM Filmer
Toppers:

Cruelty
Concerto Rosso
Cruel Traction
Splitting Neon
Amazon
Down under
Spinning Blue
Woede

Eigenlijk had ik alleen maar toppers dus ik ga niet de hele lijst hier typen, producten die geen floppers waren maar ook niet zo super als verwacht.

Shaft: Veel flowerpot/mines, go-getter werd ong. 3x per cake kapot geschoten. Asl de go-getter gaat is die wel gewoon super alleen een puntje van aandacht.

Had ook weer is wat kleine zooi gekocht,
Epic shocks van Cafferata: zacht en laag
Thundershock Cafferata: Hoog en zacht, niet zo hard als velen me vertelden en komt al zeker niet in de buurt van een binkie.

My Flai hai van Wolff vond ik dan wel weer een heel geslaagd stukje klein spul, flink zoemend goed hoog!

Moontan

Moderator
Medewerker
Blijf dit toch een heel nuttig topic vinden. Zeker met het oog op het komend seizoen wanneer we weer lijstjes gaan maken.
Ik maak zeker gebruik van de ervaringen van mede liefhebbers.
Zijn er nog meer liefhebbers die hun ervaringen met ons willen delen?

bridge

Bronzen Member
Ik vond de nieuwe paars/blauwe crossetes in de nwe versie van de crossing crossette toch wel het leukste. Zeer fraai en door zijn prijsje geschikt om massaal te schieten.

Bovenaan