Jouw Toppers (en Floppers) 2014

bonbridge1

Registered User
Toppers
Sky samurai
Alcatraz
Predator

Flop
Xplode 100 shots. Ik wilde een keer het verschil zien. Een legale doorlontbak ramt dit ding er uit, alleen de salutes aan het einde waren vet.

maartenvincent

Registered User
Eigenlijk maar 1 kleine tegenvaller en dat was de Bonbini blue, die leek totaal niet en wat we eerder hebben gezien. Tevens kwamen er brandende delen vrij laag.

Voor de rest is alles prima gegaan, en had geen teleurstellingen..
Toppers: Zena brocade box (liep prima door zonder pauzes op geweldig tempo, grote effecten en dikke klappen).
Original brutal box, lekker rustig tempo, mooie effecten mega dikke finale (kreeg complimenten van mijn ouders en de buren).
Scar van vuurwerkmania, een uniek product met die mines er onder en schitterende glitters (ik had zijn broertjes van vuurwerkmania ook en die deden het ook prima).

SQUEAK!

Registered User
Toppers:

Joy Ride (Wolff) mooi rustig tempo en echt absurd grote boeketten. Gejuich in de straat na afloop.

Cruelty (Wolff) : wat een heerlijke rambak was dit! Spijkerharde beuken en een lucht vol goud.

Wind up (Vuurwerkmania) : Prachtige grote crossettes met mooie heldere kleuren

In het kader vooravond was de Hypnose van vuurwerkmania een leuke verrassing. Begon als een klein fonteintje gevolgd door wat kleine plofjes, maar begon daarna in een noodtempo crackling tails eruit te gooien. Gaaf ding voor het geld!

Floppers eigenlijk niet gehad dit jaar.

Laatst bewerkt:

Timmie_Marjon

Registered User
Topper:
Heavy legend 16, 25 ,36
Buurt ass.
Immortal Gold maakte iedereen gek in de straat
Massive, een van de mooiste ooit
Light Year pijlen
Zena cakebox

Ik heb geen Flop maar wel iets mindere cakes waar ik meer van had verwacht. Dat zijn de:
Silver Salutes, was geen overdonderend geluid
Killer Instinct had ik meer van verwacht.

Owja ik had nog wel een flop maar dat was nog van vorig jaar, mijn overgebleven Cruise Rockets

Knalgoed

Registered User
Dit jaar geen doorlontbakken gekocht maar alleen losse cakes voor mijn show.

Toppers:
Cruelty
Big 19
Extreme Salute 2.0
White thunder

Flopper:
Junior Jack

sprinkhaan

Registered User
Enigste echte flop = junior jack . gewoon weggegooid geld

Toppers

De overstijgende trap in de toppers waren de cruel traction, grande finale en de extreme pack two.
Verder alle evolution producten , waar wel de titanium thunder wat moet worden bijgeschaafd. Deze wijkt veels te veel af van het eigenlijk ontwerp.
De big shots, zeer leuk en goed product.
En verder was alles van mijn lijst wel top

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik heb iets teveel vuurwerk gekocht, dus ik kan helaas niet alle cake,s beoordelen.

Mijn toppers:
Cruel Traction (Wolff): een moordenaar zo gruwelijk hard, breed en mooi van effecten.
Cruelty (Wolff) giga harde beuken met prachtige effecten, wel heel snel vooorbij.
Cross (Marijn Vuurwerk) Kreeg meeste bijval van de mensen in de straat, gewoon een hele mooie,snelle waaier.
Down Under (Marijn Vuurwerk) voor dat geld: steengoed, helaas ook heel snel voorbij.
Big Momma (Lesli) snelle cakebox met super mooie mixed effecten
Road Riot:(Wolff) cake box met harde burst en mooie blinkers.

Floppers: gelukkig geen

shinji

Moderator
Medewerker
Toppers: teveel om op te noemen. Speciale vermelding voor de Splitting Neon en de Crossing Camuro, de kwaliteit spat er van af bij deze 2. En dan de nieuwe doorlontboxen van Salon Roger, die waren toch nog een flink stukje heftiger als de Nederlandse.
Floppers, niet, wel een paar die niet aan de verwachting voldeden, Flying Serpents en New Moon.

Derck1986

Registered User
Black Cobra 120
Big Momma
Royals Celebration
4 Seasons
Event Immortal Gold Prof
Fantastic Four

flops had ik niet echt maar vond Zena die jaar beetje gemiddeld ivp van top zoals vorige jaar.

ifeelfine

Registered User
Collerfull box van zena wat een bak voor 85 euri daar kan de big momma niet aan tippen schitterende heldere kleuren en hij liep goed door

ferox

Registered User
Toppers:

Levensgenieters (wat een heerlijke klappen geeft dat ding)
Monster Mania (wat een burst, cake stond te trillen op de grond en mooie boeketten.
Event stagemaker (duurt kort maar die magnesium effecten zijn echt enorm)
Quantum (lekkere knalbak)
Light year (mooi brede effecten)

Floppers:

Springwind (wat een flop bak, slappe effecten, slechte burst en klote tempo)

En voor het eerst producten van Pangu gehad. Wat een super cakes waren dat. Enorm van genoten.

Laatst bewerkt:

PyroGuy

Registered User
Toppers:

- Uiteraard de Cruel Traction! Wat een heerlijk ding, wist al mijn verwachtingen te overtreffen.

- Black Light, Herlat. Op het laatste moment meegepakt, maar deed niets onder voor de China film. Prachtig heldere en goed afgewerkt effecten in goede waaiervorm afgeschoten, geen haperingen of hoogte verschillen.

- Chengdu, Pangu. Misschien wel één van de beste cakes van Pangu. Ontzettend volle gouden glitter boeketten, prachtig om in een show te stoppen! Erg indrukwekkend voor die prijs. Nanjing mag er ook wezen.

- Yellow River, Pangu. Wat mij betreft de topper van Pangu. Vorig jaar was hij al top, maar het was toch spannend hoe hij dit jaar zou presteren.... Nog beter dan vorig jaar! Veel grotere en vooral ronde effecten met het prachtige flowercrown effect met rode en blauwe sterren. Heerlijke tempoversnelling voor het finale salvo, top!

- Daisy Beam, Rubro. Precies zoals op de filmdemo, spierwitte spinners met een uniek geluid en prachtige blauwe peony's en chrysanthemum met elkaar afgewisseld die de lucht erg goed weten te vullen! TOPPER, naar mijn smaak overtreft hij de Gravity dubbel en dwars!

En nog veel meer geweldige artikelen, dit is slechts een greep uit vele pareltjes.

The Choice, Rubro. Lag er nog van vorig jaar, maar prijs technisch gezien is dit één van de beste pakketten op de Nederlandse markt. Kijk je naar de prijs per pijl dan zijn er weinig betere alternatieven van deze kwaliteit te vinden. Prima pijlen met leuke effecten.

FLOPPERS

- Freestyle Wave, VuurwerkTotaal. Het concept vond ik gaaf, fanshape afgewisseld met I-shape en een goede combinatie van tails, mines en boeketten. Hoewel de tails en mines netjes waren lieten de boeketten echt te wensen over. Slappe ploppers die alle kanten uit plopten... Beetje mager en onder de maat.

- Toxic, Zena. Waar is die rambak gebleven? Alleen wat magere groene effecten...

- Trail Maker, Wolff. Tussen de vele pijlen die ik had viel deze wat tegen. Zoals vaak deden de grote pijlen onder voor de kleinere. De kleine pijltjes waren goed te pruimen, de grote gaven slechts een mager wave boeketje. Ver onder de maat en €5 per pijl is absoluut te veel gevraagd.

fireworks2dead

Registered User
Heb dit jaar bijna alleen maar Zena vuurwerk gehad, bijna alles was goed of geweldig, de toppers en flopper(s) hieronder kort beschreven. Van vele zullen video's volgen ;)

Toppers:

Blacklight van Herlat (Zena), geweldig waaier cake, goede glitters, mooie heldere kleuren, straat vullend, veel salvo's (7)

Crackling Chry 2.0 van Zena, evenals een geweldig waaier cake, prima crackling, straat vullend, en ook veel salvo's (7) beter als New Moon?!

Golden Box van Zena: echt mijn favoriet van de avond, misschien niet de grootste effecten, maar wel 40 sec geweld, goede effecten (brocade crown en golden willow) zoals het hoort, heerlijk tempo, de lucht was bij mij gewoon nauwelijks zwart, permanent effect voor 40 sec.

Wake Up Call van Freestyle (Zena): klein venijnig cakeje, grote en mooie heldere effecten, tempo is goed, prima prijs kwaliteit verhouding.

Matrix van Burn It, goede degelijke salute cake, lekker in salvo's geschoten, harde knallen, prima prijs kwaliteit verhouding ook.

Moonlight Rockets van Burn It, minimaal zo goed als de Light Year pijlen, voor 2 euro minder, zegt genoeg denk ik. Aan iedereen zou ik zeggen probeer ze uit, want ze zijn echt de moeite waard, ipv elk jaar lekker conservatief vast houden aan de Light Year pijlen.

Super 500 van Burn It, voor 20 euro zo'n goede 500 gram cake neerzetten, zeldzaam gewoon. Prima tempo, goede grote effecten, waaier salvo erdoor heen, gewoon top.

Floppers:

Toxic van Herlat, teleurstellend tempo, luchteffecten zijn klein en gaan hoog, veel kruit per tube gebruikt voor mines ik zie liever meer lucht geweld.
(gelukkig heb ik hiervoor niks betaald, kreeg hem gratis)

Al met al heb ik geen spijt van al mijn Zena producten, alles wat ik zelf had gekozen was gewoon prima of geweldig, verder gelukkig geen floppers.

Laatst bewerkt:

flyineddy

Registered User
Toppers:
Nanjing (Pangu) - Grote, goed gevulde boeketten, met mooi blauw en goede gouden glitter.

Chengdu (Pangu) - Ook grote goed gevulde boeketten en een goed gevulde mine van gouden glitters. 2 van geschoten in v-shape, dat zorgde voor een compleet gevulde lucht vol gouden glitters. :happy:

Kung Fu (Pangu) - Blijven heerlijke singleshots.

Swirling Daisy (Royal) - Mooi rustig begin met goede effecten. En vervolgens breekt de pleuris uit. :hehe!: Heerlijke bak.

Universal Power (Royal) - Grote gouden mines die met een dreun de cake verlaten. Vervolgens mooie grote en goed gevulde boeketten. Het tempo was ook niet verkeerd

Celebration Violet (Royal) - Heerlijke combinatie, heldere zilver palm met paarse sterren. Ook erg goed uitgevoerd.

Cruelty (Wolff) - Erg grote en goed uitgevoerde boeketten.

Shaft (Wolff) - Erg leuk, die bewegende lichtkogels. Viel bij iedereen goed in de smaak.

Amazon (Marijn) - Die mijn. :lub:

Raw Whistler (Zena) - Met 3 tegelijk op een paar meter afstand gaat het door merg en been, heerlijk. :hehe!:
___

Beter dan verwacht (maar geen toppers):
Great Barbarian, Fearless Demon, Juggling Bouncer (Rubro): Dat ze niet zo zouden zijn als op de winkeliersdemo was inmiddels bekend. Toch waren ze zeker niet slecht, helemaal niet gezien de prijs. Alledrie cakes waar ik toch wel van heb genoten.

Freestyle (Royal) - Voor de helft van de prijs durfde ik de gok wel te wagen, en dat is mij niet slecht bevallen. Er zaten wel een paar weigerende bombettes in (slechts 3), maar minder dan verwacht/gevreesd.
___

Floppers:
Junior Jack (Katan) - Knalde voor geen meter en er zaten bovendien te lange pauzes tussen de schoten (soms wel bijna 5 seconden). De meeste siercakes die ik had knalden harder. :crying:

Supreme (Katan) - Afgaande op de filmpjes had ik een cake verwacht met crossettes, en een eindsalvo van salutes. Wat er bij mij uit kwam waren boeketten met rode en groene peonies afgewisseld met salutes (om en om). Dit paste veel minder bij mijn "We won't stay Silent" projectje (falling leafs -> crossettes -> salute eindsalvo).

At Once (Katan) - Niet zo erg een flopper als de vorige 2, mede doordat het al even bekend was dat deze niet zo at once zou zijn. Maar het langzame tempo was toch vervelend als je ze aan het eind van een finale had gepland.

Spring Flowers (Bonfireworks) - Volgens velen was dit in de beginjaren een topper. Toen is hij aangepast en nu is het gewoon slappe hap. De groene leafs bleven nog wel een beetje hangen, maar de rode, indien aanwezig aangezien ze geregeld ontbraken, waren direct weg. Ook lag het tempo te laag, waardoor de weinige leafs niet de kans kregen met elkaar de lucht nog een beetje te vullen.
___

Al met al toch veel meer positieve dan negatieve producten, dus voor mij is de jaarwisseling geslaagd. :hehe!:

Eddy.

Koetje

Registered User
Toppers:
Beautiful Leaves
Sun and Planets
Alcatraz
Daisy Beam
Kylin
Red Heat
Hummer Spirit
Yellow River
Chengdu
Cruel Traction
Made In Heaven
2 Pack Extreme
Black Surprise
Thunder Flower
Whistle Blower
Crackling Chry 2.o
Vraatzucht
Gravity

Flop:
Titanium Thunder Evolution slechts burst, rare palmen en liep niet lekker door
FLower box van Zen, weet zo snel de echte naam niet meer. eerste 2 cakes veel te traag en effecten waren ook niet heel erg groot.

Conclusie: huiswerk goed gedaan en vrijwel alleen maar toppers uitgezocht.

Bovenaan