Jouw Toppers (en Floppers) 2014

Dim

Product Beheer
Medewerker
Toppers:
Een hele waslijst, maar hier een greep:
- Big Momma, blijft een heerlijke cake met grote effecten en heerlijke klappen!
- Cruel Traction, een nieuwkomer EN wat voor 1! gewoon super, ik meen de effecten weleens voller gezien te hebben op een demo, maar hij blijft super!
- Immortal Gold, Rambak pur san! Goud goud goud!
- 4 Seasons, Samen met de big momma voor mij toch de beste kleurenbak!
- Fan Style bakken van Katan (Italy, Spain, Malta) Lekker snel en lekker heftig!

Floppers
- 6-Pack 150, van te voren mn zorgen al uitgesproken over de kleine/lage cakes. Zoals ook verwacht ging een deel van de effecten erg laag!
- Garden of Eden 2.0, jammer...

Toppers van vroeger (Afgestoken omdat ik niets meer in huis wil hebben)
- Graden of Eden, DE ECHTE! Wat een kleuren, wat een effecten EN wat een klappen! Royal royal, waar zijn jullie mee bezig.
- Vette Marja, tsjaah zielig fonteintje en dan BOOEEEMMMMMM!
- Zware Jongens, voor mij nog steeds DE gilbak die we hebben gehad!
- 2x Kleuren rook waaier van Lesli... Helaas niet echt van kunnen genieten in de schemering.
- S1, blijft een ongelooflijk bruut knalblok!

Zo, nu weer lijstjes maken voor volgend jaar!

Gertjanberg

Registered User
Toppers:
- Cruel Traction, De beste nieuwkomer, de beste bak van de markt en de beste bak van de avond! In 1 woord:GEWELDIG!
- Cruelty, Grote boeketten met harde klappen, 3 stuks van zien gaan.
- Las Vegas, Als vanouds, goed tempo, schelle fluit en mooie boeketten.
- Happy Thunder Q, Zeer hard! Volgend jaar een karton!
- Rainbow Twinkler, Prachtige siercake.
- Massive, Ontiegelijk grote blinkerboeketten, na de Cruel Traction de beste van de avond.
- Red Heat, Prachtige blinker en mooie ronde boeketten.
- Panter, Zoals altijd grote boeketten.
- Stars Over Paris, Ook als vanouds.
- Mega Cauliflower, Mega crackling wolken!
- Vulcan X, prachtig sierstukje.
- Crossing Crossette (nieuw), prachtige heldere crossettes.
- Splitting Neon, prachtige kleuren.

Echte floppers heb ik niet gehad. Wel vond ik een aantal matten helemaal prut en ik had de Junior Jack vele malen harder verwacht.

Als me nog wat te binnen schiet zal ik het hier posten.

blackpowder

Registered User
Toppers:

Tribal collectie

Amarok
maori hunter
ne zhas fury
ledgend of pan gu

vuurwerkvisie

disco flare
pyros delight
Zena Triumph

lesli

Phenomenon

Floppers

Geen

de Mandate of heaven van Tribal collectie had ik meer van verwacht
Deze was wat rommelig en in mijn ogen voor de 25gram p.s. te kleine bouqetten

Torrr

Registered User
De massive en de black light waren voor mij de toppers van dit jaar, zeker de laatste heeft mij ontzettend verrast.

Skies

Registered User
Eervolle vermelding voor:
Concerto Rosso
Schelle en lange fluit met knetter, en nog een boeketje op het eind. Aangename verassing voor een zacht prijsje.

6 pack 216
Erg veel waar voor je geld en afwisselende effecten.

Flop:
Golden Power
Eerste cake faalde aan te gaan. Dus via reservelont in omgekeerde volgorde. Dezelfde cake ging vervolgens ook via het reservelont niet aan!

DRGN Eye
Zeer matige fontein, minder vuur en veel minder hoog als op het demofilmpje, maar dat is helaas wel vaker het geval met in China gemaakte demofilmpjes.

Laatst bewerkt:

joeyvanderlee

Registered User
Toppers ;

- Black cobra 120/cruel traction : wat een beest zeg.. overtrof al het vuurwerk dat in de straat werd afgestoken.

- Golden box : heerlijk goud blokkie, grote effecten en ook een lekker tempo.

- Dominator : Heerlijke versnelling heeft deze bak zeg, en de boeketten zijn zeer groot te noemen voor het aantal kruit per schot.

Floppers:

Hot shots: viel me zwaar tegen, slapjes en kleine boeketjes, alleen de finale was wel oke.

Japyro

Registered User
Toppers

-Sparkling snow Katan: Per 3 geschoten maar super voor 12 euro verkoopprijs.
-Heron mix box: Goede burst mooie kleuren
-Golden power Royal: Wat een effecten!!

Geen floppers dit jaar.
Had alleen problemen met de big momma dit jaar. Cake 4 had geen hoofdlont en Cake 1 weigerde meerdere malen aan te gaan.

dennis1973

Registered User
ik vond de Cross Road van de Geisha powercakes voor 18,50 echt een toppertje ....

en de grootste flopper was de chinabox 4 .... omg wat een drama ding ... traag , alleen maar geplof en veeeeeels te duur

Lino90

Registered User
Toppers
Heavy Legend, gravity. Heerlijke die fluiters
Vittali Feilong, cecconi. Schiet erg breed en ziet er heel mooi uit.
Rubro Adventures, Flacid Cannon. Lekker tempo en ook een goed gevulde lucht
Crown Collection, Carat 1. Prachtige grote effecten
Rubro, 4 seasons. Wat een heerlijk tempo, liep goed zonder vertraging door

Floppers
Rubro, Event Signal Z35. 1 pijl zat geen lont in. 4 andere stegen gevaarlijk op. Eerst werd de pijl iets omhoog gedrukt, viel de pijl uit de standaard en dan spoot die alsnog weg. Gelukkig goed afgelopen, ze vlogen over het huis heen het park in.
Rocket Topper 5, Dit pijlenpakket had ik als vervanging gekregen van de lightyear. Belachelijke groot qua formaat(de vuurpijl zelf). Schoten ontzettend hoog, waardoor het effect zeer klein was.
Terminator Assortiment(4 Cakes), 2 cakes hadden een verkeerd lont, waardoor ik ze door heb moeten lonten om zelf geen gevaar te lopen. Wel een mooie uitwerking, had ik niet ervan verwacht.

Bomber68

Registered User
Dit jaar behoorlijk wat de lucht in geknald. Filmpjes heb ik bij de producten neergezet. Hieronder een selectie van goed/minder goed.

Toppers
Star Shooters - Ataka 7
Zo agressief en zo veel lawaai. Je bent er wel snel doorheen!

Rubro - Triple Treasure Box
Grote effecten, geweldige blinkers er in en prima afwisseling.

Herlat - Nightfall
Grote effecten. Goud bleef lang hangen en heldere blauwe sterren erbij. Mine er onder deed het ook prima. En dat voor een lage prijs...

Zena - Tequila Blue
Unieke bak. Falling leafs met fish-effect. Effecten blijven lang hangen en wordt heel breed geschoten. Onder de indruk na het afschieten hiervan. Buurt vond dit ook. Na afschieten luid applaus en 'We want more!"

Zena - Triumph
Heldere en grote effecten. Schitterende kleuren er in. Ook voldoende afwisseling.

Pyro Bandits - Cruelty
Harde burst en grote effecten.

Wolff - Cruel Traction
Dacht: dit wordt de nieuwe hype. Maar wat een prachtbak. Bam bam bam en zulke enorm effecten, harde burst. Geniaal!

Lesli - Big Momma / Zavtra Display Box
Tweede jaar achteraan geschoten, tweede keer enorm genoten. Afwisselend en heerlijk tempo.

Forbidden Love - Cross
Geen grootste effecten, maar het geniale tempo. Snel, sneller, snelst. Indrukwekkend!

Dynasty - Final Fate
Klapt heerlijk en blijft doorgaan! Topper!

Royal Garden - Fire Flower
Beste goudcake ooit gezien. Wat een enorme effecten!!

Zena - Crackling Chry
Beste crackling cake ooit gezien. Wat een enorme effecten!!

Evolution - Blue Thunder
Oplopend tempo hierin, ondersteunen met mines en flinke klappers maken dit tot een topper!

Pffff, heb in deze lijst nog moeten schrappen. Maar dit zijn wel de besten.

Floppers
Geisha 'powercakes'
Had de Bonbini Blue, Ice Block en Barracuda. Alledrie met hopeloze effecten en kwam in niet overeen met de promofilmpjes.

Rubro - Titanium Thunder
Effect was geen ti-thunder maar soort van sierpotje in waaiervorm. Bleek dus even de verkeerde batch te zijn...

Black Thunder - Black Thunder Rocket
Deze pijlen gratis bij de bestelling gehad, maar wat een hopeloos gepruttel in de lucht.

Mystifying Sage

Registered User
Toppers..

cruel traction
zwarte cross box
vip box
originals finest
zena triumph
massive

gewoon erg goed

ready to rumble
delicious thunder
glitter box
golden box

tegenvallers...
brutal box 1 t/m 3, grote van effecten vielen tegen
sky palms, niets meer overvan de topper van vorig jaar
triple treasure, van cake 1 zeker 4 bombettes niet ontploft, maar terug op de grond terecht gekomen.... verder wel mooie effecten

Laatst bewerkt:

Gertjanberg

Registered User
Ik wil nog wel even zeggen dat ik ook enorm kan genieten van de singleshots uit de Double Dutch collectie van Bob1. Hier een filmpje waarom:

gijs

Registered User
Toppers: Extreme Salute 2.0, Buurtassortiment. Ondanks de tegenvallende demo's toch blij verrast van de budgetpotjes van Rubro, zoals Juggling Bouncer en Fearless Demon. Ook de Sterrenstof-fontijn vond ik erg mooi en uiteraard de Mythos, wat een kleuren.

Floppers: De Mojo Magic. Ik had enorme mines verwacht en mooie grote boeketten, maar het waren kleine smalle mines en veel minder grote boeketten dan verwacht, verder vervelende tempowisselingen in de mines. Voor oldtime sake (en omdat het waarschijnlijk het laatste jaar zal zijn) nog een doosje Baby 3Up crackling van Zena gekocht (babyvuurpijltjes). Netjes in een flesje, eerste ging 2 meter hoog en knalde na een kort fluitje, de tweede schoot (vanuit de fles) horizontaal weg en knalde ook. Dus geen 3Up, geen crackling en ze schoten alle kanten op behalve de goede. De rest van het doosje maar weggegooid. Terecht dat deze troep niet meer verkocht gaat worden.

Galaxis

Registered User
Toppers dit jaar waren voor mij;
Rubro flowerstars, wat een gigantische waaierbak, heerlijk tempo, keiharde burst, en echt jetsers van effecten.
Zena Glitter, wat een heerlijk tempo en heerlijke mooie grote volle effecten.
Strictly china van China red, Wat een bak ! 4 cakes voor een €75, 30mm tubes met echt een gigantische burst knal. Mooie diverse effecten.

De absolute flopper was geisha Supernova, dit ging nergens over, hele kleine effecten, waardeloos tempo, rommelige effecten, absoluut niet 2x500gram waardig.

bridge

Bronzen Member
crossing crossette Wolff
skylander Rubro
its mine Zena

De drie toppers qua nieuwkomers.

verder blijft de beautiful guilen onovertroffen.

Robin84

Registered User
Ik bedacht net nog een enorme flopper, naast de Pro Rockets 2 die ik eerder had genoemd. De Wacky Whistler van Herlat.

Ik dacht weer eens een leuke en rappe fluitbak te kopen. Maar het tegendeel werd waarheid.

Wat was die van mij traag! Soms duurde het vele seconden voordat er weer een tijdje de lucht inging. Uiteindelijk na een minuut of 2 a 3 was die eindelijk afgelopen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Thuur

Registered User
Hier waren de toppers:

Originals Finest
Big Momma net zoals vorig jaar een top box!
Delicious Thunder ( alleen finale editie )

Sneaky Four was mooi maar niet super zoals de twee toppers hierboven
Sneaky Six zelfde als Sneaky Four
Profibox zelfde als Sneaky Four en Six
Double Dragon wat een grappig ding is dat
Binkies die blijven ook heerlijk

verder geen floppers gehad alleen het kleine spul word met de jaren steeds slechter zoals Jumping Jacks e.d. wat een rotzooi!

D

Deleted member 17038

Guest
Absolute mega topper: Cruel Traction is genoeg over gezegd lijkt mij.

Topper: Spain Fanstyle! Eigenlijk de meevaller van de nacht. Na de demo's had ik er niet zulk hoge verwachtingen van. Slechts 1 van de 3 cakes werd in mijn show ontstoken maar tijdens het fakkelen later waren de overige 3 echt van episch formaat. Achteraf gezien een beetje jammer dat ik niet heb gevraagd of ze dit los fakkelen nog wilden filmen maargoed. Dat doen we lekker volgend jaar!

Ook memorabel:

Massive: een nieuwe topper in het blink en kleuren assortiment met goede knallen mega blink en super kleuren!
Vip Cakes: Grootse cakes grootse knallen en grootse effecten.
Stars over paris: De klassieker die helemaal top presteert!

Floppers: Whistling thunder queen en de thunder king van Katan. De whistling thunder queen had blindgangers en de thunder king was gewoon teleurstellend slap.

De six pack 150 van Katan zit op het randje. De salutes in deze box waren bruut hard. Maar 1 cake had af en toe erg lage bursts. Maar het blijft een waanzinnig leuk product met veel betere uitwerkingen dan ik in eerste instantie had verwacht. De prestaties waren beter dan op de demo's

Laatst bewerkt door een moderator:

Volumius

Registered User
Toppers:
White Thunder - wat een geweld zeg, schoot hem op open veld en nog was ie keihard. Ook had ik het idee dat de bursts dit jaar wat zwaarder waren dan vorig jaar.

Floppers:
Amazon - had hem vorig jaar ook en het kan misschien eraan liggen dat ik dit jaar op een andere plek was maar toch leek ie echt een stuk minder groot en hoog.

Stabiel:
Heavy Legend 16 - de boeketten zijn redelijk, de salutes zijn nog steeds lekker hard.

postvoordennis

Registered User
Leuk en nuttig topic dit!

Toppers:
Big Momma / Zavtra Display Box: Geweldige box! Ik had deze nog nooit live gezien maar puur gekocht vanwege alle positieve reacties op FPM. Geweldig tempo, harde klappen en grote effecten. Door dit soort boxen zijn illegale blokken overbodig!

Cruel Traction: Ook een topper! Het tempo van de Big Momma sprak mij persoonlijk net wat meer aan, maar de Cruel Traction heeft veel mooiere effecten van reusachtige grootte.

Final Fate: Ik had deze twee keer in de collectie en was daar ontzettend blij mee. Harde klappen en een geweldig tempo.

White Thunder: Heerlijk tempo en knallen zijn prima, net zoals de prijs.

Bovenstaande toppers sprongen uit mijn collectie en hadden echt de wow-factor.

Ik had geen floppers dit jaar, al had ik van de Triple Trouble iets meer verwacht. Deze combibox had voor mij niet het wow-effect.

Laatst bewerkt:
Bovenaan