Jouw Toppers (en Floppers) 2014

GMP82

Zilveren Member
Zo, het zit er weer op. Tijd voor de eervolle vermeldingen (en het strafbankje).

Wat zijn jouw absolute toppers of floppers geweest uit je eigen collectie (en waarom?)

Voor mij scoren de volgende producten (erg) hoog;

Combiboxen / Pakketten
- http://www.freakpyromaniacs.com/forum/wolff-specials/49043-cruel-traction.html, vanwege de extreem grote effecten
- http://www.freakpyromaniacs.com/forum/space-collection/19979-big-19-a.html (Prima burst, enorme effecten, voor omgerekend 12 euro per stuk!!)

Cakes
- http://www.freakpyromaniacs.com/forum/tribal-collection/48646-amarok-a.html van Tribal (groot, goede burst, mooie kleuren)
- http://www.freakpyromaniacs.com/forum/legend-collection/38694-heavy-legend-killer-instinct.html (groot, vol, goede kleur)
- http://www.freakpyromaniacs.com/forum/orange-label-rijswijkse-vuurwerkhal/50352-sparkling-snow.html (dikke whirl, enorm vol blinkerboeket)

Fonteinen
- http://www.freakpyromaniacs.com/forum/royal-class-collection/44063-mythos.html, vanwege de absurd goede kleuren in deze fontein
- http://www.freakpyromaniacs.com/forum/dynasty-collection/12834-mount-etna.html (hoge en langdurige fontein)
- http://www.freakpyromaniacs.com/forum/rubro-vuurwerk/44570-sterrenstof.html (hoogte, volheid en finale dik in orde!)
- http://www.freakpyromaniacs.com/forum/sensations/44688-l-amour-extreme.html (absolute topsegment in de categorie fonteinen)

En in de categorie 1 sectie:
- Mini Stromboli (dat er zo lang effect uit zo'n dingetje kan komen...)
- Het fonteinenpakket van de Aldi (belachelijk goede prijs-kwaliteit verhouding)
- Bengal Fire Assortiment (ongekend goede kleuren! de witte moet je maar voor lief nemen)

(nu vergeet ik ongetwijfeld nog een en ander, wordt evt nog aangevuld)

Laatst bewerkt:

Boogieman

Registered User
Re: (Jouw )toppers 2014

Mijn toppers:

Heavy Legend Voltage (heerlijk die secret salute klappen tussendoor)
Heavy Legend Super Blinking Willow
Heavy Legend Killer Instinct
Heavy Legend Spider King (wat een grote effecten zeg!!!!!)
Extreme Salute 2.0 (beter dan buurt ass. Vind ik)
Daisy Beam
Lightcore (jammer dat hij zo snel afgelopen is :( )

De absolute flopper:
Pamela, zowel hoofd- als reservelont werkten niet en de cake ging niet af

GMP82

Zilveren Member

De absolute flopper:

Ik was het labeltje van de reservelont af aan het pulken, dat zag ik net op tijd. Steek ik em bewust aan op "lont 1", gaat verdorie alsnog eerst de finale af... *zucht*

painkiller

Registered User
(Jouw )toppers 2014

Toppers:
De Black Bobra 120 van Wolff! Wat een beest is dit zeg. Giga effecten, heerlijke burst en het tempo beviel me ook wel. Het enige wat wel mag worden aangepast zijn de lonten om vertraging te voorkomen.

De Mixed box van Heron. Mooi sierlijke effecten die erg lang bleven hangen. Burst en effectgrote was ook dik in orde.
De losse Heron cakes zijn trouwens ook erg goed bevallen.

Big Momma van Lesli. Dit jaar voor de tweede x gehad en de derde keer komt er ook. Heerlijke rambak is het.

Blue Thunder en Happy Thunder q van Evolution. Mooie opbouw in de Blue thunder en bij beide is de burst dik in orde. Had wel cakes uit 2013...

Ambush van Vuurwerkmania. Mijn oren kriebelen nog van de schelle fluiters. Deze cake mag niet ontbreken in je finale. Volgende keer zet ik er wel 2 achter elkaar zodat het langer duurt.

Polar Region van Vuurwerkmania. Bleven helaas staan omdat een que weigerde maar flink van genoten toen ik ze nogmaals per 4 ontstak.
Mooie mixed cake met flinke effecten en een dikke finale.

Weco/Bugano fonteinen van de oosterburen.... Voor knallers ga ik de grens niet meer over maar wel voor deze schatjes. Prachtige kleuren, constante kwaliteit en een meter of 6 is zeker haalbaar.

Floppers
Titanium Thunder van Evolution (2014). Gewoon prut. Ik zeg het niet snel maar voel me gewoon genaaid. Ze zijn nou niet bepaald goedkoop en als ze dan zo presteren doet het gewoon pijn. Het tempo was erg rommelig, geen ti boeketje meer, slap burst en lage knallen.

Event cake 1 van Rubro. Dit is gewoon niet meer van deze tijd. Dat bleek ook wel want het was nog de oude versie. Deze verwacht je natuurlijk niet meer aan te treffen.

Laatst bewerkt:

Robin84

Registered User
De absolute twee toppers uit mijn collectie:

Crackling Chry 2.0 - wat een ding... Superbreed effect, enorm fel met betrekking tot het Chrysanthiumeffect, dit heb ik nooit eerder gezien in een Nederlandse cake. Echt fantastisch!

Original Finest Box - heerlijke tempo met mooie en grote bouquetten. Prima door te lonten en een echte eyecatcher voor de straat. Erg indrukwekkend!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Richardus

Registered User
M'n 2 sierdozen Professional Tube en Incredible Fan waren zeker wel toppers. Down Under vond ik ook echt wel geweldig.

Prachtig was ook Marijn Cadeau 3, wat een beest! Gouden crackling van All At Once was ook zeeer genietbaar.

Beetje tegenvaller vond ik It's Mine. Mooie kleuren maar ik had ze nog wat feller verwacht en zeker met dikkere parels. Alsnog wel mooi maar je moet wat te klagen hebben als om tegenvallers wordt gevraagd hè. Te lange pauze tussen serie schoten, en daarna de 2 salvo's, dacht dat ie al klaar was joh...

edit: vergeten te melden, de X30 fontein van Cafferata, prachtding! Langdurig, mooie afwisseling, prachtige effecten en kleuren, al drie jaar op rij smoorverliefd ben ik :lub:

Laatst bewerkt:

britain

Registered User
Ik vond wake up call erg lekker! Goeie burst en grote effecten in vergelijking met andere cakes...
4457de6041ff9f6d328b5b6291e22819.png

Ik heb meteen het filmpje van gisterenavond geupload. (mijn lieve vrouw heeft alles gefilmd voor het eerst)

En dominator 2.0. Lekkere ram bak met een top einde! Het was lekker stil in de straat rond 01.45... Ik was namelijk nog ff naar mijn zusje gegaan waar mijn pa was. 2 cakes voor hem overgehouden.. Leuk die reacties ook!

Ook een filmpje van gisternacht:

Laatst bewerkt:

britain

Registered User

Mijn toppers:

Heavy Legend Voltage (heerlijk die secret salute klappen tussendoor)
Heavy Legend Super Blinking Willow
Heavy Legend Killer Instinct
Heavy Legend Spider King (wat een grote effecten zeg!!!!!)
Extreme Salute 2.0 (beter dan buurt ass. Vind ik)
Daisy Beam
Lightcore (jammer dat hij zo snel afgelopen is :( )

De absolute flopper:

Jeetje wat zuur van pamela. Zo'n vette bak! Vooral die opbouw! Vorig jaar las ik ook veel gedoe met deze bak hiero. Jammer jammer.

De absolute twee toppers uit mijn collectie:

Crackling Chry 2.0 - wat een ding... Superbreed effect, enorm fel met betrekking tot het Chrysanthiumeffect, dit heb ik nooit eerder gezien in een Nederlandse cake. Echt fantastisch!

Original Finest Box - heerlijke tempo met mooie en grote bouquetten. Prima door te lonten en een echte eyecatcher voor de straat. Erg indrukwekkend!

Ik zat te twijfelen bij die Crackling cry. Hij leek mij toch wat eentonig. Maar als ik dit lees.... Volgend jaar dan maar!!

Laatst bewerkt:

Vuurwerk023

Registered User
Toppers:

Crackling crysanthium chrysanthium 2.0, erg breed effect waar je toch een groot gedeelte van de straat mee vulde.
Stars over Paris, heerlijke burst met brede effecten
Zigra, harde burst met een leuk duo combi van effecten en ook brede effecten

Floppers:
Zena Mahem, effect was zeer klein en had er zeker meer van verwacht.

Bij de gate of heavens stak ik telkens het hoofdlont aan maar begon de salute finale elke keer.. verder wel erg fijne bkkies!

Wizz

Registered User
Had dit jaar vier doorlontbakken allevier top
Big momma mooie effecten mix had twee keer pot b maar dat was een erg mooi effect dus prima. Plaatsing lonten onhandig zo aan de zijkant van de blokjes.
Katan fan style italy en Spain wow ongelooflijk tempo en kwaliteit.
Zen green purple bak Dick tempo echt een geweld.
Helaas alle bakken meerdere keren moeten aansteken.

Ook had ik wat cat 3 spul en daar doet dit niet voor onder (muv 50mm natuurlijk)

Flipper proline iridium pakket van maat van me. Zwaar overprijsde matige potten zoals proline bij mij ook al bekend stond..

Laatst bewerkt:

britain

Registered User
M'n 2 sierdozen Professional Tube en Incredible Fan waren zeker wel toppers. Down Under vond ik ook echt wel geweldig.

Prachtig was ook Marijn Cadeau 3, wat een beest! Gouden crackling van All At Once was ook zeeer genietbaar.

Beetje tegenvaller vond ik It's Mine. Mooie kleuren maar ik had ze nog wat feller verwacht en zeker met dikkere parels. Alsnog wel mooi maar je moet wat te klagen hebben als om tegenvallers wordt gevraagd hè. Te lange pauze tussen serie schoten, en daarna de 2 salvo's, dacht dat ie al klaar was joh...

Ik deel je mening over it's mine. Ik had er ook meer verwacht. Ook dikkere parels en fellere kleuren. Ik had mij teveel gericht op het filmpje van de producent ipv van een demo filmpje. Hier het filmpje van gisterenavond:

Laatst bewerkt:

pyro_t

Registered User
Toppers:
big momma, deze had ik dit jaar voor eerst.
Burning angel van Zena, deze pot schoot in een heel lekker tempo.
Terminator van Broekhoff, deze gratis erbij gekregen en ik moet zeggen dat het mooie cakes waren.

Floppers had ik niet echt.
Tuurlijk, de goedkope potten van de duitse Aldi zijn niet je van het, maar voor die prijs en dan per 3 schieten geeft toch een leuke volle lucht.

Uutgrunn

Registered User
Toppers:

Zena Triumph: brede volle effecten heldere kleuren en mooie blinkers
Down Under, Marijn: schitterende mines die gewoon verblinden met harde salutes
Amazon, Marijn: echt een wow effect en hoooog!
Countdown, wolff
Adventures lijn van Rubro, stuk voor stuk mooie stukken vuurwerk (barbarian, jugling bouncer, daisy beam, violent contender)
Big Shots, Katan: schitterende single shots met stuk voor stuk verschillende effecten.

Flop:

Mojo Magic, rubro: ging langzaam en de effecten waren zeer mager
Heavy legend 16 en 25: zijn niet meer zo goed als een paar jaar terug...
Blow out, rubro: op de cake staat ever lasting cake.....nou hij was binnen 10 seconden leeg en meerdere bombettes knalden laag bij de grond

Z@P

Registered User
Top:
Rubro gravity
Evolution silver wall
Royal galaxy collision
Wolff Cruel traction
Wolff triple trouble
Katan mega cauliflower

Flop:

Wolff Havana, knalde in een keer leeg

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Hardbeat

Registered User
Toppers:
Immortal Gold: blijft gewoon een top cake, enorme gouden boeketten waarbij iedereen wauw zei.
Cruel Traction: nog grotere effecten en was de topper van de avond.
Katan 6-Pack 216: had het niet verwacht maar grotere effecten en meer snelheid dan op de demo's. Vooral door de verbazing (en prijs) een topper geworden.

Floppers:
Wonderful World: leek gewoon niet op de (sample) demo video's, weinig tot geen lang hangende gouden staarten maar erg dunne gloeiende puntjes.
Its mine: Minder felle kleuren dan verwacht, en werd (ook) verrast door de dubbele finale die toch ineens erin zit.

Anders:
De Zena Cakebox en Revolution voldeden prima aan mijn toch wel hoge verwachting en verdienen daarom zeker ook een positieve vermelding. Alle andere cakes zoals de Magnum Dragon Box en Eclipse waren te gewoontjes ten opzichte van de toppers en Zena's en krijgen gewoon een voldoende. Verder positief om te vermelden dat het doorlonten met tie-raps goed heeft gewerkt en dat alle cakes volledig afgegaan zijn.

Laatst bewerkt:

Scav

Registered User
Toppers:
Big 19 -> 2-2-4-4 tegelijk
Showbox 1 -> wat een topper
Fast Silver Whistling -> Genieten, zeker voor 15 eu het stuk

Floppers:
Sky Samurai (wolff / pyromould) -> volledige 1e rij explodeerde met scherven tot 5 a 6 meter horizontaal. bombettes wel omhoog gelukkig. ook de 2e bleek bij de eerste tube al een deel geklapt te zijn. zal foto's later uppen in product topic. Schiet snelheid liep zeer uiteen met lange pauzes...-> gevaarlijk

Mr Li's favourites, van de 5 fluit pijlen bleven er 2 in de fles staan na het opbranden van de lont. 1 klapte op 6 meter de 2 die wel omhoog gingen hadden ondanks het gebrek aan wind erg veel moeite met opstijgen. Van de 2 cakes in de verpakking explodeerde er een direct, de ander schoot met dusdanig geweld dat de tubes als waaier afgingen ipv i shape (waarschijnlijk plof in 1e tube en de rest daarna krom). ronduit link pakket, zeker als je er van uit gaat iets met de kids te stoken

Robin84

Registered User
De Perfection, een stuntaanbieding van Zena, was ook meer dan het geld waard. Mooie burstknallen en grote bouquetten.

Mijn flopper was dit jaar de aanschaf van de Pro Rockers 2 (Original). Van 2 pijlen trok ik de motor los, terwijl ik toch die oranje beschermdopjes met beleid eraf probeerde te halen.

Bovenaan