Italiaanse bom / Uitje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teletubbie

Registered User
Jezus hey,

ik zit dit topic eens door te spitten maar ben blij dat ik niet van zulke buren heb. Als ik buren had die het flikten om bij mij zo`n ding in de straat af te steken, dan redden ze het niet!!! Vind als je zo denkt, oww dat steek ik wel af in de straat en ach 15m ruimte is meer dan zat, je het denk niveau hebt van een visstick. Dit is geen vuurwerk maar zijn verd*mme explosieven!!!

Vind dat de mods super goed werk doen, door de voorlichting hiero zullen er zeker mensen zijn die de handjes of hun leven nog hebben!!! En het gedeelte over de leeftijd ben ik het helemaal mee eens. Kan je nog zoveel ervaring hebben, maar een jonger iemand denkt nu eenmaal anders. Zag via de link naar google ook een jongen zo`n ding op een kruising afsteken, wat nu als er een kind de straat op liep met de hond, of een moeder met de kinderwagen?? Ik zweer het je dat rennen dan niet genoeg is, ze hangen je op als ze je in de handen krijgen!!!

Mods keep up tha good work!!!

Als ik buren had die het flikten om bij mij zo`n ding in de straat af te steken, dan redden ze het niet!!!

Nou kan je wel doen alsof jij de wijsheid in pacht hebt, maar hier bewijs je jezelf het tegendeel. Een normaal denkend persoon zou het normaal aanpakken: Halt bellen, ouders inlichting etc. etc. Maar jij gaat er dan als 'stoere' kerel een kind van 13 in elkaar meppen omdat hij met vuurwerk speelt. Dan heeft iedereen nog zijn handen, alleen hij loopt zijn hele levn lang met verminkingen omdat je bang bent voor vuurwerk.

Klopt, en jullie denken ook anders dan wij. Jij gaat mij nu zeker vertellen dat je tot je 21ste met sterretjes buiten liep en op je 22ste over ging op Astronauten? Give me a break, dit soort reacties hebben altijd een reden. Jij of iemand uit je vriendenkring heeft zitten k*tten met vuurwerk en is zijn/haar vingertjes kwijt.

via de link naar google ook een jongen zo`n ding op een kruising afsteken, wat nu als er een kind de straat op liep met de hond, of een moeder met de kinderwagen??

Of, of, of, of, of. Voor zover ik dat filmpje ken liep niemand buiten, alleen 2 jongens die op een goede afstand hem gewoon afstak. Je kan zoveel 'offen' als je wilt maar dat heeft niks met de realiteit te maken.

Vind dat de mods super goed werk doen, door de voorlichting hiero zullen er zeker mensen zijn die de handjes of hun leven nog hebben!!!

Ja hoor, omdat een onbekend iemand zegt dat ik geen uitjes mag kopen omdat ik 'pas' 16 ben houd ik me daar echt niet aan. Het enigste wat je leert hoe je normaal om moet gaan met gevaarlijk vuurwerk.

Denendo

Registered User
Je kan zoveel 'offen' als je wilt maar dat heeft niks met de realiteit te maken.

Dat heeft wel degenlijk met de realiteit te maken...
Hiermee bewijs jij weer dat je geen verstand van zaken heb, als je dit soort "vuurwerk" afsteekt dan moet je met alle denkbare scenario's rekening houden..
Alles kan gebeuren bij het bezigen van vuurwerk..helaas komen sommigen hier pas achter als het vaak té laat is..(frown)

Maar zoals vonk alweer aangaf....Ontopic please...

Denendo

Son-T

Registered User
Deze uitjes zijn NIET in het legale circuit te koop. Ze zijn zo illegaal als wat.
Alleen te verkrijgen via handelaren.
Als ik je leeftijd mag geloven,hou het lekker bij kleine rotjes.(win)

krewruuV

Registered User
Laat iedereen maar zelf weten wat ie afsteekt en waar, iemand leert pas van iets als het fout gaat.
Ondervinding is de beste leermeester.

P

poziloc

Guest
Probleem is, als daar iets fout mee gaat, gaat het goed fout!!!
Dus die opmerking vindt ik nou niet één van de slimste

hammer time

Registered User
ik hoor van veel mensen het is veilig om er een lang stuk visco aan te doen. maar is dat zo ?? ik denk het niet. als jij er een meter visco aan doet of wat dan ook. zit er een lange tijd tussen voordat het stuk vuurwerk ontsteekt. in de piriode heb je geen of nouwlijks controle wat er met je afsteek terein gebeurt. er kan wel opeen een mens of hond om de hoek komen lopen. en wat dan.?

zorg dat je zelf controle over je vuurwerk en de plaats waar je het afsteekt houd.

Ivanhoe

Registered User
Hammer-time heeft helemaal gelijk. Uiteraard moet er geen 30 cm visco aan, je kunt het ook overdrijven. De tijd tussen aansteken en ontploffing is dan veel te lang. De enige reden waarom je er beter een stukje visco (een cm. of 2-3 is echt ruim voldoende) op kunt plakken is omdat die black match wat minder betrouwbaar is dan visco. Maar op zich is de vertraging van de black match en de gevouwen(!) quick match al ruim voldoende, dus een klein stukje visco is meer dan genoeg.

Laatst bewerkt:

Teletubbie

Registered User
Je kan toch ook een rotje openbreken en die aansteken en dat er dan een steekvlam uitkomt die het uitje weer aansteekt. Lijkt mij het veiligist dan heb je 5 sec meer en met de zekerheid dat je niks overkomt.

Makreel

Registered User
Jezus mensen stop allemaal eens met overdrijven! Het is een lekkere dreun maar het gaat ook weer niet zó hard.. En er komt een flinke druk vanaf maar ook weer niet genoeg om het vlees van je botten te scheuren op 10 meter afstand.. Verleng het gewoon met 10 cm visco, steek het op een afgelegen plek af, of iig een plek die je goed kunt overzien. Klaar, met dit gezeik over lont dit of vertraging dat schieten we geen bal op!

fireworkaddict

Registered User
Ten eerste; Kan je niet op een normale manier reageren? gelijk met zo'n agressieve toon beginnen schiet niemand iets mee op.

Ten tweede; Ik weet niet hoor, maar met deze dingen moet je toch wel met enige zorg omgaan (sowieso met vuurwerk).
Je zegt zelf al; op een afgelegen plek, dus je houdt al rekening met de uitwerking die volgens jou niet zo 'extreem' is.

Deze knallers moet je inderdaag niet doodleuk in je straatje, waar je maximaal op 6 meter afstand staat, afsteken. Dat is vragen om moeilijkheden.
De knal van deze dingen is wel extreem te noemen, ik denk het hardste qua grond-knal wat er in de illegale handel rond gaat.
Dus enige voorzichtigheid is wel op z'n plaats ;)

En ja over de lont; gewoon dicht laten zitten en verlengen met een stukje visco. Beter iets te lang dan te kort.

Laatst bewerkt:

Thor4x

Registered User
Ik wil als eerst even zeggen dat ik blij ben met de informatie over de gevaren van dit stuk vuurwerk. De crew doet net als altijd weer een perfecte zaak.

Zelf dit stuk vuurwerk meegemaakt, en zoals fireworkaddict al zei kun je dit niet leuk in je straatje leggen. Ik maak mij daarom ook erg zorgen over 'kindjes' met dit vuurwerk. Zelf namelijk ook al 'close-calls' meegemaakt met vuurwerk en als je hierbij een fout maakt zal het niet meer een 'close-call' kunnen zijn.

Wat ik heb gedaan toen ik dit stuk vuurwerk kreeg, 10cm Visco (alpeco) er aan geplakt overlappend met de lont die er aan zit. Hierna een veldje gezocht met 20m diameter (rondom dus) en dan aansteken, nog steeds een lekkere druk (maar dan blijft het in ieder geval 'leuk')

Wees heel voorzichtig met dit stuk vuurwerk kerels.
-thor4x

Makreel

Registered User
Ten eerste; Kan je niet op een normale manier reageren? gelijk met zo'n agressieve toon beginnen schiet niemand iets mee op.

Ten tweede; Ik weet niet hoor, maar met deze dingen moet je toch wel met enige zorg omgaan (sowieso met vuurwerk).
Je zegt zelf al; op een afgelegen plek, dus je houdt al rekening met de uitwerking die volgens jou niet zo 'extreem' is.

Deze knallers moet je inderdaag niet doodleuk in je straatje, waar je maximaal op 6 meter afstand staat, afsteken. Dat is vragen om moeilijkheden.
De knal van deze dingen is wel extreem te noemen, ik denk het hardste qua grond-knal wat er in de illegale handel rond gaat.
Dus enige voorzichtigheid is wel op z'n plaats ;)

En ja over de lont; gewoon dicht laten zitten en verlengen met een stukje visco. Beter iets te lang dan te kort.

Idd, maar wat ik bedoel is dat het niet echt nut heeft dat nog eens 10.000 mensen zeggen hoe je er veilig mee om moet gaan etc.. Het is nu wel duidelijk
Dit is trouwens niet het hardste hoor, explods gaan harder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan