Italiaanse bom / Uitje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

GMP82

Zilveren Member
Ik vind het echt opmerkelijk dat er mensen zeggen dat het "eigenlijk te zwaar is en niet in verkeerde handen terecht mag komen" en dan vervolgens wel zeggen dat ze er zelf aan kunnen komen en het misschien toch willen doen...

Ben je dan naief ofzo? Laat die troep voor wat het is.. DIT IS GEEN VUURWERK! (zeker niet voor consumenten)

djara

Registered User
klopt het dat er in een uitje ook stoffen inzitten die niet met elkaar over weg mogen/kunnen?
en dan bedoel ik spontaan ontploffen als het product trillingen krijgt ?

lekkerlyp

Registered User
het gevaarlijke is mensen weten niet hoe ze er mee om moeten gaan
ze steken het gewoon af
in een open weiland klint die dof
maar deze kan je ook gewoon op een openplijn neerzetten

Tony

Administrator
Medewerker
het gevaarlijke is mensen weten niet hoe ze er mee om moeten gaan
ze steken het gewoon af
in een open weiland klint die dof
maar deze kan je ook gewoon op een openplijn neerzetten

Ook jij weet volgens mijn niet helemaal hoe het werkt. Ik word echt een beetje ziek van dit soort threads. Mannen (kinderen) van 12 tm 16 die precies weten hoe het allemaal werkt en hoe je het allemaal moet doen. Ik denk dat het puur stoer doen is.

Mensen (kinderen) ook al weten jullie niets van het product af dan betekend dit niet dat je niet welkome bent bij ons op het forum. Het betekend ook niet dat wij jou een NOOB vinden. Doe gewoon normaal en hou die fantasie verhalen lekker bij je.

lekkerlyp

Registered User
Ook jij weet volgens mijn niet helemaal hoe het werkt. Ik word echt een beetje ziek van dit soort threads. Mannen (kinderen) van 12 tm 16 die precies weten hoe het allemaal werkt en hoe je het allemaal moet doen. Ik denk dat het puur stoer doen is.

Mensen (kinderen) ook al weten jullie niets van het product af dan betekend dit niet dat je niet welkome bent bij ons op het forum. Het betekend ook niet dat wij jou een NOOB vinden. Doe gewoon normaal en hou die fantasie verhalen lekker bij je.

ik zeg alleen dat dit gewoon niet in gebruik gestelt mag worden van minderjarige
ik ben ook minderjarig alleen weet er wat van
mensen zonder info over illegaal vuurwerk en dit stuk
mogen het ook niet hebben;)

maar ik doe niet stoer ik probeer wat te zeggen

maar je hebt wel gelijk

Firework-boy

Registered User
Heb vorig jaar ook een kunnen bemachtigen. En moet eerlijk zeggen dat ik zo'n exteme knal niet verwacht had voor een dingetje dat vrijwel niks weegt. Had hem gelukkig afgestoken op een land weggetje dus niks aan de hand, maar wil hier mee aangeven dat je zulke 'bommen' met goed verstand moet afsteken en op een veilige manier. Ikzelf had er ongeveer 15cm lont aangemaakt om voldoende afstand te kunnen nemen en nog voelde ik de druk(op 60m afstand) Dus mensen ga er aub voorzichtig mee om, als je er geen verstand van hebt koop het dan niet, want als het verkeerd gaat, gaat het ook GOED verkeerd.

Gr,

nickskuhh-hmd

Registered User
Ik kan een flash salute aan komen 3 inch, met 80gram flash kruid.
Is dit ook een soort van italiaansebom/uitje?
Of moet dit gewoon de lucht in worden geschoten.

exogen

Registered User
In the mascletas are the thunders around the 22 and 26 Grams..

Excuse me but i think you haven't experience with big petards.
In some mascleta videos you can see some bombs that have sure more than 26gr of powder.
For example , in the "mascleta macro" , the latest ground bomb have dimension like a melon : i think they have more than 26gr.... (bigg)

niels007

Registered User
Ey mensen, ik had al vaker van deze bommen gehoord....maar heb er nog nooit 1 kunnen bemachtigen......Hoe zijn jullie aan deze dingen gekomen?...natuurlijk via het illegale circuit..maar iets duidelijker alst kan....

en wat is bovendien de gemiddlede prijs van een uitje (normale versie/large versie)??...gr

fireworkaddict

Registered User
Worden ook in Italië niet legaal verkocht. Worden daar ingekocht bij handelaren, de Nederlandse handelaren brengen het mee naar ons land.
Gemiddelde prijs van een grote Italiaanse bom ligt rond de €7.50.
Er zijn ook vele andere variaties, de Medium, en ook een soort trueno-achtige dingen.
Als je er veel meer voor betaald zou ik nog eens goed nadenken.

Sowieso het is erg extreem knalvuurwerk
Erg prijzig ook; 1 knal --> €7.50
De knal en druk die er vanaf komt is enorm. Dus ga er voorzichtig mee om. Het is ook aan te raden om voor de zekerheid even een klein stukje extra visco aan de lont te bevestigen m.b.v. schilderstape. De lont van de bommen moet men ook opgevouwen laten zitten!

Gr. Fireworkaddict

fireworkaddict

Registered User

Ik zou het even goed nakijken of het een Ground-Salute is of een Salute-shell.
In het eerste geval zou ik ze laten liggen. In het 2e geval zijn ze inderdaad bedoeld om af te schieten met gebruik van mortierbuis.
Dit is alleen niet aan te raden als je er geen ervaring mee hebt.

De groundsalutes duiken ook in het illegale circuit wel eens op. Maar dit vindt ik nogal onverantwoord om te verkopen én om aan te schaffen als particulier.
De kracht van deze dingen wordt vaak erg overschat. Wat een gevaar vormt voor iedereen.

Schuim

Moderator
Medewerker

Ik vind dat je zowiezo niks moet afsteken waar je de ballen verstand van hebt.. (con)
Maarja zo gaat dat nou te vaak he..

gaittoet

Registered User
Worden ook in Italië niet legaal verkocht. Worden daar ingekocht bij handelaren, de Nederlandse handelaren brengen het mee naar ons land.
Gemiddelde prijs van een grote Italiaanse bom ligt rond de €7.50.
Er zijn ook vele andere variaties, de Medium, en ook een soort trueno-achtige dingen.
Als je er veel meer voor betaald zou ik nog eens goed nadenken.

Sowieso het is erg extreem knalvuurwerk
Erg prijzig ook; 1 knal --> €7.50
De knal en druk die er vanaf komt is enorm. Dus ga er voorzichtig mee om. Het is ook aan te raden om voor de zekerheid even een klein stukje extra visco aan de lont te bevestigen m.b.v. schilderstape. De lont van de bommen moet men ook opgevouwen laten zitten!

Gr. Fireworkaddict

Waarom moet men de lont van een Italiaanse bom opgevouwen laten?

SReFLEctioN

Registered User
Als je hem uitvouwt wordt het een lont dat erg snel brand, je hebt dan niet erg lang de tijd om uit de voeten te komen!

Dat is dus niet waar, heb het zelf ook een keer uitgevouwen en het ging even snel. De reden ervan vind ik dus ook vreemd, misschien voor het verpakken dat niet al de lonten door elkaar komen te zitten ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan