Italiaanse bom / Uitje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

B@BUSZ

Registered User
Hey MensUh!!
HAd dit jaar met een Maat 8 italiaanse bommen!! (De rose-rode)
Gingen echt lekker heb nog nooit zo'n harde klap gehoord:p!!
Volgend jaar gaan we voor de 66grammer:p:p ]:)
Heb er 1 gefilmt bij ons in de woonwijk raamen trilden:p!
Weet iemand hoe dat filmpje hiero erop kan krijgen??
Alvast bedankt! B@bUzs

GiGa_VlInDeR

Registered User
B@BUSZ zei:
Hey MensUh!!
HAd dit jaar met een Maat 8 italiaanse bommen!! (De rose-rode)
Gingen echt lekker heb nog nooit zo'n harde klap gehoord:p!!
Volgend jaar gaan we voor de 66grammer:p:p ]:)
Heb er 1 gefilmt bij ons in de woonwijk raamen trilden:p!
Weet iemand hoe dat filmpje hiero erop kan krijgen??
Alvast bedankt! B@bUzs

Na 600 x rapidshare te zien weet je toch wel hoe je upload? :)

www.rapidshare.de

LexO

Registered User
Die is idd wel erg hoor :eek: zeker als je het vergelijkt met die dingen die daarvoor af gingen !!

Laatst bewerkt:

2Tall

Registered User
schoft zei:
sounds amazing... do you still have some tracs left ? if so, could you take a picture of it ?

bom5uc.png

Sorry ik weet niet wie de text bij dit plaatje geschreven heeft maar dit kan gewoon niet .
Ikzelf ben al een tijdje bezig in de pyrotechniek , en een mix die een chloraat EN zwavel bevat
zal NOOIT door een pyrotechnicus gebruikt worden aangezien dit extreem gevoelig is
voor schokken , en dat het spontaan kan ontbranden .
Dit staat ook in zowat elk pyro composities boek :
''Compositions containing both sulfur and chlorates or copperammonium complex salts in combination with nitrates or chlorates are extremely sensitive and should never be used.''

In al het knalvuurwerk waar ''flash'' inzit word wereldwijd alleen nog maar kaliumPERchloraat gebruikt in combinatie met alu-poeder
de 70% - 30% verhouding is de meest gebruikte en het veiligst en een van de krachtigste flash die er is .
Kalium chloraat werd vroeger nog wel gebruikt maar dan NOOIT in combinatie met zwavel , en is een stuk
minder krachtig dan PERchloraat , en ook zonder zwavel onveilig .
Kalium PERchloraat is een betere oxidator dan kaliumchloraat omdat deze meer zuurstofatomen bevat .
De hardste flash is met kaliumPERmagnaat maar deze is ''helaas'' :)P) nog gevaarlijker

Leuk gedaan dus dat stukje text ernaast maar je kunt die Kaliumchloraat zowieso wegstrepen .

exogen zei:
Excuse me

This is the trac for 31/12/2005!

About 200gr of potassium chlorate , 200 gr alluminium , 50 gr of nitrocellulose

I can guarantee to you that all the windows have shaken in the range of 400 meters:w

Price 40 euros
Very illegal
Very difficult to buy

unfortunately I don't know how to post the photo

Nog zoiets ...
Nitrocellulose |:( Dat is een explosief , en word absoluut niet gebruikt in dit soort dingen !
Ook had deze man het over de maradona ball waar volgens hem 5kg aan poeder inzat. ..
Dat is evenveel flash als wat in +- 85 doosjes corsair strijkers (0,6 gr/pst) zit = +-8500 strijkers ,
of evenveel als in 25 dozen knalpartronen (2gr./pst) =2500 knalpatronen .
Daarmee blaas je een 1-gezins woning volledig uit elkaar .
Dus wat deze meneer verteld is behoorlijke onzin neem dat maar van me aan !

Laatst bewerkt:

NLsandman

Registered User
2Tall zei:
Sorry ik weet niet wie de text bij dit plaatje geschreven heeft maar dit kan gewoon niet .
Ikzelf ben al een tijdje bezig in de pyrotechniek , en een mix die een chloraat EN zwavel bevat
zal NOOIT door een pyrotechnicus gebruikt worden aangezien dit extreem gevoelig is
voor schokken , en dat het spontaan kan ontbranden .
Dit staat ook in zowat elk pyro composities boek :
''Compositions containing both sulfur and chlorates or copperammonium complex salts in combination with nitrates or chlorates are extremely sensitive and should never be used.''

In al het knalvuurwerk waar ''flash'' inzit word wereldwijd alleen nog maar kaliumPERchloraat gebruikt in combinatie met alu-poeder
de 70% - 30% verhouding is de meest gebruikte en het veiligst en een van de krachtigste flash die er is .
Kalium chloraat werd vroeger nog wel gebruikt maar dan NOOIT in combinatie met zwavel , en is een stuk
minder krachtig dan PERchloraat , en ook zonder zwavel onveilig .
Kalium PERchloraat is een betere oxidator dan kaliumchloraat omdat deze meer zuurstofatomen bevat .
De hardste flash is met kaliumPERmagnaat maar deze is ''helaas'' :)P) nog gevaarlijker

Leuk gedaan dus dat stukje text ernaast maar je kunt die Kaliumchloraat zowieso wegstrepen .
!

Helaas is dit wel zo, het nfi(nederlands forensisch instituut) heeft dit inbeslag genomen type vuurwerken getest doormiddel van röntgenfluorescentie spectrometrie en röntgendiffractie.

http://www.vrom.nl/get.asp?file=docs/publicaties/milieu5288.pdf&dn=5288&b=vrom

Het bovenstaande is een pdf file met het vuurwerk besluit 2005, daarin staan op pagina 167 deskundige verklaringen, lees dat maar eens door.

Kleine toevoeging, dat soort vuurwerk is zelfs in italie verboden en wordt ook niet gemaakt door vuurwerk bedrijven of gebruikt.
Het schijnt dat de georganiseerde misdaad die dingen op de markt brengt.

http://newsfromrussia.com/world/2005/12/31/70763.html

http://www.italymag.co.uk/2005/news...e-seize-five-tonnes-of-fireworks-near-naples/

Laatst bewerkt:

2Tall

Registered User
NLsandman zei:
Helaas is dit wel zo, het nfi(nederlands forensisch instituut) heeft dit inbeslag genomen type vuurwerken getest doormiddel van röntgenfluorescentie spectrometrie en röntgendiffractie.

Het bovenstaande is een pdf file met het vuurwerk besluit 2005, daarin staan op pagina 167 deskundige verklaringen, lees dat maar eens door.

Kleine toevoeging, dat soort vuurwerk is zelfs in italie verboden en wordt ook niet gemaakt door vuurwerk bedrijven of gebruikt.

http://www.italymag.co.uk/2005/news...e-seize-five-tonnes-of-fireworks-near-naples/

Je hebt gelijk , dit staat inderdaad in dat document zie ik ,
maar kaliumchloraat in combinatie met zwavel staat er vind ik nog steeds erg vreemd .
Deze combinatie is algemeen bekend in de pyrotechniek , het is ZEER schokgevoelig ,
en instabiel .
Zo erg dat je het met een donsveer moet mengen , en zelf dan heb ik eens gevallen
gezien dat het spontaan ontbrandde .
dus als je een italiaanse bom hebt waar deze combinatie in zit , en je laat deze
perongeluk van de tafel vallen , dan zou hij moeten ontploffen .
Zo gevoelig is dat spul !
Ook staat deze combinatie er om bekend spontaan te ontbranden na enige tijd.
Niet echt lekker met bommen van dit caliber :p

Ik sprak net iemand die er ook al vrij lang mee bezig is , en zegt ook : zeer gevoelig ,niet geschikt voor opslag , niet langer
bewaren dan 1 dag , daarna kan het mengsel spontaan ontbranden .

Dus vrom of niet , maar ik geloof er weinig van .
Of de maker van deze dingen is levensmoe . :7

Laatst bewerkt:

michaelm

Registered User
hey ik weetniet hoe hard deze italiaanse bommen gaan, maar ik weet nog 4 jaar geleden hadden wij super uitjes van BEX. We hadden er 2 in de straat afgestoken waar er een tussen ruimte is van 20 meter tussen de huizen. Bij de eerste keer waren er 3 ramen gesprongen, was overgens 10 uur 's ochtens, en de tweede was op een parkeerplaats toen gingen er geen ramen stuk maar wel 4 alarmen van auto's af. Dat waren nog is tijden, met het spul van BEX. Kent iemand ze trouwens nog de super uitjes van BEX ? zelfde vorm als een ui, lijkt een beetje op een 2'' mortiertje, of heeft iemadn er nog een foto van ?

edvp

Registered User
2tall

als ze nou eens een minderzuivere vorm ervan gebruiken??

dan is het ook minder gevoelig.

grtn E.

NLsandman

Registered User
edvp zei:
2tall

als ze nou eens een minderzuivere vorm ervan gebruiken??

dan is het ook minder gevoelig.

grtn E.

Zuiverheid is niet het probleem, het gaat om bepaalde stoffen die met elkaar een reactie aangaan cq oxideren en dat maakt het instabiel.

Het kan zijn dat bij zo'n italiaanse bom in 1 van de 4 onderdelen bepaald kruit bevindt, lont, 7 klapper, fontein(time fuse) of eindknal.
Het rapport geeft namelijk alleen de stof weer wat ze in het totale produkt hebben gevonden en ook niet in welke hoeveelheden.

Tony

Administrator
Medewerker
NLsandman zei:

Ik weet uit betrouwbare bron dat deze knallers gewoon in de fabriek gemaakt worden. Ik heb trouwens nog een filmpje van oud en nieuw 2005-2006 uit italie waar ze even helemaal los gaan met knallers zoals deze en kleiner en flowerbeds,. Zal hem deze dagen eens posten.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Toch vraag me het volgnde af...

Heeft iemand die blauwe ui gehad en afgestoken?
En die andere, die hele kleine zullen we maar zeggen.
Staat onder die blauwe in het rapport van Vrom.
Meer info staat op het rapport van Vrom.

En toch moet ik het volgende zeggen.
Onderschat deze dingen niet.
Minnimaal een halve meter extra lont er aan vast maken.
Zodat je veilg afstand kan nemen.

Niet in de bebouwde kom afsteken.
En doe oordoppen of je vingers in je oren.
Dreun hoor je echt wel, ook al het wat in je oren.

Ik had tijdens o&n een pirat special door midden gebroken een aangestoken.
Toch kwam daar een knal van af.
Heb nu nog in mijn linker oor een suis.
Ja, oerstom, pijn aan je kluiwen en oor suis, maar ja is ook mijn eigen domme stomme fout.|:( :r

Wil je een filmpje zien, van gasten die een uitje aansteken zonder verlenging.
Op www.vuurwerkpunt.nl staat onder de topic uitje een filmpje.
Van een paar gasten die een koelkast willen opblazen.
Maar het uitjte zonder velenging aansteken.
Het gaat allemaal net goed....|:(

goost

Registered User
The Cigarman zei:
Toch vraag me het volgnde af...

Heeft iemand die blauwe ui gehad en afgestoken?
En die andere, die hele kleine zullen we maar zeggen.
Staat onder die blauwe in het rapport van Vrom.
Meer info staat op het rapport van Vrom.

En toch moet ik het volgende zeggen.
Onderschat deze dingen niet.
Minnimaal een halve meter extra lont er aan vast maken.
Zodat je veilg afstand kan nemen.

Niet in de bebouwde kom afsteken.
En doe oordoppen of je vingers in je oren.
Dreun hoor je echt wel, ook al het wat in je oren.

Ik had tijdens o&n een pirat special door midden gebroken een aangestoken.
Toch kwam daar een knal van af.
Heb nu nog in mijn linker oor een suis.
Ja, oerstom, pijn aan je kluiwen en oor suis, maar ja is ook mijn eigen domme stomme fout.|:( :r

Wil je een filmpje zien, van gasten die een uitje aansteken zonder verlenging.
Op www.vuurwerkpunt.nl staat onder de topic uitje een filmpje.
Van een paar gasten die een koelkast willen opblazen.
Maar het uitjte zonder velenging aansteken.
Het gaat allemaal net goed....|:(

oordoppen, buiten de bebouwde kom, oorklachten, halve meter lont...
allemaal wel erg overdreven.

ik had dit jaar 3 van deze jongens, en heb ze gewoon bij mij in de straat afgestoken. inderdaad een megadreun, maar omdat de knal zo zwaar is doet het geen pijn aan je oren. de 'zevenklapper' zelf biedt ook al een stabiele 6 a 7 seconden vertraging.

remio

Registered User
ik heb ze op een veldeja afgestoken in de buurt en stond een mtr of 20-30 ervan af. godse klap natuurlijk maar vingers in mn oren enzz hoeft niet van mij. wel goed verlengen ondanks de 7-klapper is wel mn advies. die blackmatch vertrouw ik toch niet helemaal.....

gr

blazuhhh

Registered User
De link van dat filmpje hebben ze verwijderd maar van wat er gezegd wordt daar hebben ze inderdaad heel erg geluk gehad.

trixx

Registered User
Tony zei:
Ik weet uit betrouwbare bron dat deze knallers gewoon in de fabriek gemaakt worden. Ik heb trouwens nog een filmpje van oud en nieuw 2005-2006 uit italie waar ze even helemaal los gaan met knallers zoals deze en kleiner en flowerbeds,. Zal hem deze dagen eens posten.

Ik ben wel nieuwsgierig naar dit filmpje! :) ;)

gaittoet

Registered User
Ik heb ook een vraag over de Italiaanse bom. Namelijk wat kosten die dingen ongeveer? Ik ken iemand die ze kocht voor 13,50 euro per stuk! Is dat niet duur? Ik vind zelf van wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan