Italiaanse bom / Uitje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony

Administrator
Medewerker
exogen zei:
A factory near my home sell normally tracs like this for about 4 euro. It have about 16.5grams of flash powder.

Are this small ones LEGAL??...And is 16.5 Gram flash or blackpowder ?

Tony

Administrator
Medewerker
atlantvinc zei:
says flash...

I have seen the small ones on tape. If that is 16.5 gram of flash then its really bad flash. I can believe that the bigger ones (Pink) are 16.5 gram flash but not the green small ones.

Ivanhoe

Registered User
Tony zei:
I have seen the small ones on tape. If that is 16.5 gram of flash then its really bad flash. I can believe that the bigger ones (Pink) are 16.5 gram flash but not the green small ones.
Tony, I think video's can be very misleading, especially with the sound of crackers. According to the document of our ministery of environment (the one with all the facts on illegal fireworks) the pink salutes contain 33 grams of flash(!)

saind

Registered User
Hello, i found some nice pictures on a Italian site, I'll copy them here:

2005111021857_Photo-0042.jpg

20051110151026_IVcat.jpg

f4.jpg

200511132057_batteria.jpg

2005111320615_rendini.jpg

2005111320812_cipolle2.jpg

20051113205643_petardo.JPG

20051225142729_Copia%20di%20carta%20003.jpg

2006123214746_botti3.jpg

image002.jpg

2006124201013_profilo.jpg

2006124201053_collage3.JPG

200612420126_collage.JPG

200612515214_rendini2.jpg

2006125153338_asdasd.JPG

2006125153319_1bae6a2b25c1de28aab0b9c66dcfae5a.jpg

2006125221149_botti.jpg

2006126133053_omni_7291490_03090.jpg

The Brown coloured one is the Infamous Maradona's Head, here a pretty badly translated piece of information about it:

Complimenti..questa photo task that is one of rarest that never it has arrived on this situated one. The onion, the third left back, task is from 350-400gr... for "pallone", sincerely I do not know that to think, if it is na bomb sure has been made on ordinazione or for test, but it could be also a spherical italiana(si sees from spago)..la what that it makes to think me to a spherical one is the passafuoco red. Of new it compliments!

By the way, these things are called "Cipollo" in Italy, maybe this is where the myth of the Onion came from (Uitje), since it means Onion...

Schuim

Moderator
Medewerker
Uhhhh, Houston, we have a problem.
It's Maradonna, and there is burning something near his head.

(that bomb is not normal)

Schuim :w

syndrom

Registered User
ik wil heel graag ook een italiaanse bom de filmpjes die ik heb gezien spreken mij erg aan ook die van titanium cracker maar ik ga vuurwerk kopen bij Zena
winkel ( 't bunkertje )
en daar hebben ze die niet als ik het goed heb
welke knalvuurwerk lijkt er het meeste op

Gr

vonk

FPM Moderator
Medewerker
ik wil heel graag ook een italiaanse bom de filmpjes die ik heb gezien spreken mij erg aan ook die van titanium cracker maar ik ga vuurwerk kopen bij Zena
winkel ( 't bunkertje )
en daar hebben ze die niet als ik het goed heb
welke knalvuurwerk lijkt er het meeste op

Gr

pffff word een beetje moe van jou, ga jij eerst het forum maar eens rustig afspeuren voordat je een vraag gaat lopen stellen.!!!

The Cigarman

Moderator
Medewerker
pffff word een beetje moe van jou, ga jij eerst het forum maar eens rustig afspeuren voordat je een vraag gaat lopen stellen.!!!

En ik denk dat je pas deze dingen kan afsteken als je 20 bent.
Want als 15 jarige zijn deze dingen veels te gevaarlijk.
Afblijven dus!

Je moet iets meer ervaring hebben met vuurwerk.

GMP82

Zilveren Member
en ik denk dat je (of wie dan ook) deze dingen beter in zn geheel NIET kan afsteken, maar ja, wie ben ik...

pyrogoods

Registered User
looks like that they produce many heavy items in Italy.We are in Italy last year
on the 31 th.It was great. (bigg)

This year a friend of mine get the italian explod even here in germany.The label is marked with 26 g of powder,but looks like this is another version of the banger with 50 grams in it.
I heard this banger and is unbelievable how this banger perform.
Much better than the gi(g)ant maroon from Poland who is also known here at the enthusiasts.

pyro devill

Registered User
ik ben ook 15 maar als ik zo'n ding aangeboden krijg zal ik er zeker 1 aanschaffen , maar dan wel met `n metertje visco verlengen en genoeg afstand houden van huizen en auto's e.d. ! zoals je net al kon lezen , deze dingen zijn zeldzaam .. dus voor een keer is het toch leuk om af te kunnen steken.

rembo

Registered User
ik ben ook 15 maar als ik zo'n ding aangeboden krijg zal ik er zeker 1 aanschaffen , maar dan wel met `n metertje visco verlengen en genoeg afstand houden van huizen en auto's e.d. ! zoals je net al kon lezen , deze dingen zijn zeldzaam .. dus voor een keer is het toch leuk om af te kunnen steken.

kijk jij weet er nou dus wel mee om te gaan, en ik ik geef jou dus gelijk.

maar er zijn genoeg (en dat weet jij ook) 15 jarigen die de veiligheid aan hun laars lappen. De "kijk-mij-nou-eens-stoer-zijn-met-zwaar-vuurwerk-perdiode"(win)

ik denk niet dat je aan dit vuurwerk een leeftijd moet vastbinden.. zowizo niet aan vuurwerk.. (ja oke er is een minimum) maar er zijn ook genoeg 20 jarigen die onverantwoord met vuurwerk omgaan.

je bent een rund als je met vuurwerk stunt
maar ook als je het je zelf niet gunt(bigg) (win)

Tony

Administrator
Medewerker
Eerlijk gezegd horen deze dingen niet onder vuurwerk te vallen. Dit is zo ontiechelijk hard dat het gewoon niet leuk meer is. Eerlijk gezegd zou ik ze niet eens willen hebben als ze Legaal waren in Nederland.

rembo

Registered User
dat is het hem he van dit vuurwerk..

in de verkeerde handen kunnen hier erg grote vernielingen mee aangericht worden. er is ergens een fimpje van een ITbom waar een busje aan de andere kant van de straat staat. bij dat busje gaat gewoon het alarm af van de schokgolf. dit laat wel zien met wat je te maken heb.

het lijkt me wel leuk om ze een keer af te steken. maar dan wel met de nodige voorzorgsmaatregellingen op een geschikte locatie, en niet zo even op de oprit.

Nerd

Registered User
je hoord die dingen ook gewoon de lucht in te knallen maarja op de grond is het natuurlijk veel leuker voor jezelf je hoord de knal veel harder en je voelt gewoon een vette druk op je lichaam. en met vernielingen zou ik niet echt rekening mee houden 10 meter van huizen of auto's is meer dan genoeg er ken dan heel mischien een raampje springer als het enkel glas is. en uit kijken of je em op een put deksel legt want dan hoord de hele buurt hem door de wc komen haha en die putdeksel ken eraf vliegen niet hoog ofzo.

en zijn die rare roze en groene dingen trouwens het zelfde als die ik in m'n avater heb lijkt me niet toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan