Inzet explosieven opruimingsdienst na aantreffen 490 kilo vuurwerk

joszie

Zilveren Member
voor 6000 euro zou ik idd wat mooie boxen halen. Daar wat kleine losse cakes bij voor eerder op de avond en klaar is henkie.

Gaat echt helemaal nergens over met die Vloggers. Maar goed, gewoon lekker negeren die gasten en ik gun ze een fijne jaarwisseling.

Koetje

Registered User
PTD dat moeten toch wel de grootste mongooltjes qua vuurwerk vloggers zijn. Nepfreaks, puur voor de centen.
Nou ok, op Koet na dan. Al ie die volgens mij nog wel echt een liefhebber.

Zelf ook nog wleens voor Koet aangezien door mijn naam en wat irritante pbtjes gekregen hehehe.

AWG

Registered User
PTD dat moeten toch wel de grootste mongooltjes qua vuurwerk vloggers zijn. Nepfreaks, puur voor de centen.

Zelf ook nog wleens voor Koet aangezien door mijn naam en wat irritante pbtjes gekregen hehehe.

ruben koet was al op internet/youtube nog voordat er centjes uit te delen vielen..
ruben koet heeft gewoon andere ideeen over vuurwerk dan wij.
voor hem is alles met een lontje vuurwerk.
en wat wij daar van vinden of iemand anders daarvan vindt zal hem een rotzorg zijn.
en eerlijk is eerlijk ik heb daar toch een soort van respect voor, hij staat voor wat hij vindt en dat zie je niet vaak meer , hoe onuitstaanbaar hij soms mag overkomen ik geloof dat het in wezen wel een redelijke gozer is. een liefhebber is hij zeker.
ben geen fan ben geen lid van zijn channel maar ik kijk zijn filmpjes wel.

vanuit winstoogmerk moet je als channel je video minstens 10 minuten laten duren kun je extra reclame erin douwen dus extra centen.
maar hij doet dat heel vaak niet.

ptd,pyrofreaksforlife,pyroboyzb, awfireworks. ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik daarvan moet denken.
het lijken me best aardige kerels maar ik kan bij hun nooit uit elkaar houden of dit om echte liefde voor vuurwerk is of dat het liefde voor vuurwerk is om er centen mee te verdienen.
en poolse zebra is gepakt. en heeft waarschijnlijk zijn filmpjes zelf offline mogen halen en een politiefilm moeten uploaden in ruil voor strafvermindering.(maar das mijn vermoeden maar hoor).

momenteel is het poppenkast in illegaal vuurwerkland.
en ik kijk er van een afstandje met interesse naar hoe zich dit verder gaat ontvouwen.

Richardus

Registered User
Over veel geld aan klein spul uitgeven; ik hielp gister mijn 17jarige (nu ex-)buurjongen (paar deuren verderop maar we noemen elkaar in de hele rij buurman/vrouw) weer met een box doorlonten (transbomber) en hoorde van hem, nu hij meer geld verdiend, wat hij aan vuurwerk koopt. En die gaan echt voor massa. Was naar België gereden, zoveel mogelijk goedkope cakes, naar Duitsland volle kofferbak, zoveel mogelijk cakes, illegaal knalwerk, en dan dus 1 Transbomber... Ik denk dan maar; dat kristalliseert vanzelf uit naar een meer gerichte smaak/keus. Als kind was je toch blij met heeeeeel veel kadootjes die misschien niks kosten? "Kijk hoeveel ik heb". En later ga je voor 1 goed ding. Al vrees ik in hoeverre de Amerikanisering van "more is better" een blijvende invloed op onze cultuur heeft.

pyro_t

Registered User
Even over die 25 KG regel, een beetje compound box zit al op 15 kg, dus ik denk dat iedereen die ook maar meer als 2 a 3 compunds heeft over die 25 KG heen gaat.
Ik denk dat de politie dan gewoon alle woningen na kan gaan, 25 KG aan vuurwerk stelt niet veel voor.

GMP82

Zilveren Member
Die aanpassing van vuurwerk besluit was ook al achterhaald op het moment dat ie doorgevoerd werd.
Ik kan er met m'n pet niet bij dat hier geen commentaar op geleverd wordt vanuit branche (voor winkeliers ook onwerkbaar/risicovol). Net zoals de verplichte vertraging bij compounds. Sta gewoon 2 kg per compound uit 1 stuk toe. Geen vertraging, geen mensen die er voortijdig heen of langs lopen (en nu nog, bij koppelboxen, geen geëmmer meer met zelf doorlonten).

De branche heeft al zoveel moeten aanpassen en slikken, daar mag toch best iets tegenover staan. Zijn aanpassingen die alles alleen maar praktischer en veiliger maken.

htevents

Registered User
Je merkt dus al wel dat de regelmakertjes in Den Haag, totaal geen verstand hebben over de zaken waar zij regels voor moeten maken. Nederland wordt beheert door een stel zakkenvullers die van onze centjes nog meer centjes willen maken door de accijns maar weer te verhogen, btw te verhogen, dingen te verbieden of duurder te maken, alleen maar doordat zij of hun voorgangers de zaken daarvoor al hadden verknoeid. Wat een land, wat een land.

Michel_G

Zilveren Member
Die aanpassing van vuurwerk besluit was ook al achterhaald op het moment dat ie doorgevoerd werd.
Ik kan er met m'n pet niet bij dat hier geen commentaar op geleverd wordt vanuit branche (voor winkeliers ook onwerkbaar/risicovol). Net zoals de verplichte vertraging bij compounds. Sta gewoon 2 kg per compound uit 1 stuk toe. Geen vertraging, geen mensen die er voortijdig heen of langs lopen (en nu nog, bij koppelboxen, geen geëmmer meer met zelf doorlonten).

De branche heeft al zoveel moeten aanpassen en slikken, daar mag toch best iets tegenover staan. Zijn aanpassingen die alles alleen maar praktischer en veiliger maken.

Ben het volledig met je eens dat 2 kg blokken veiliger werken dan een compound van 2kg, maar het probleem ligt niet (alleen) op Nederlands niveau, maar op Europees niveau.

Er bestaat binnen de Europese CE wetgeving geen categorie die 2000 gram blokken toestaat. F3 cakes hebben max 1000 gram en met 2000 gram kom je dus in Categorie F4 terecht, waardoor het dus als professioneel vuurwerk classificeert. Als Nederland 2kg blokken toe zou staan, handelt het dus in strijd met de (Europese) CE regelgeving.

De enige oplossing zou dus zijn als dit Europa-breed wordt veranderd.

GMP82

Zilveren Member
Dank voor de toelichting.
Dan kan ik m'n riedel alsnog herhalen:p

Nederland heeft al zo veel moeten toegeven, aanpassen en slikken vanuit Europa, daar mag best es een keer iets voor terug komen.

Nee zonder gekheid, dat gaat ze dan ongetwijfeld niet lukken. Niet op korte termijn. Wat droef is, want dan is het gebrek aan kennis en inzicht niet alleen lokaal en landelijk, maar op Europees niveau.

KoenL

Registered User
Je merkt dus al wel dat de regelmakertjes in Den Haag, totaal geen verstand hebben over de zaken waar zij regels voor moeten maken. Nederland wordt beheert door een stel zakkenvullers die van onze centjes nog meer centjes willen maken door de accijns maar weer te verhogen, btw te verhogen, dingen te verbieden of duurder te maken, alleen maar doordat zij of hun voorgangers de zaken daarvoor al hadden verknoeid. Wat een land, wat een land.

Mwuah, vooralsnog heb ik het idee dat de minister qua vuurwerk heel goed weet waar hij het over heeft. Alleen staat hij voor een veel serieuzer probleem en dat is het geweld naar zijn hulpverleners. Die kilos zullen hem een rotzorg zijn. Het is aan de branche om daarover aan de bel te trekken en hem erop te wijzen dat je meer agenten op straat krijgt als je ze geen 25kg laat opsporen, maar de serieuze hoeveelheden.

Grapperhaus erkent tenminste dat het probleem niet aan consumenten vuurwerk ligt, maar bij het illegale.

Neemt niet weg dat ik ze die 25kg regel het liefst zo snel mogelijk zie aanpassen.

htevents

Registered User
Mwuah, vooralsnog heb ik het idee dat de minister qua vuurwerk heel goed weet waar hij het over heeft. Alleen staat hij voor een veel serieuzer probleem en dat is het geweld naar zijn hulpverleners. Die kilos zullen hem een rotzorg zijn. Het is aan de branche om daarover aan de bel te trekken en hem erop te wijzen dat je meer agenten op straat krijgt als je ze geen 25kg laat opsporen, maar de serieuze hoeveelheden.

Grapperhaus erkent tenminste dat het probleem niet aan consumenten vuurwerk ligt, maar bij het illegale.

Neemt niet weg dat ik ze die 25kg regel het liefst zo snel mogelijk zie aanpassen.

Als je het zo bekijkt heb je gelijk. Misschien had ik iets genuanceerder moeten zijn. Ik ben af.:whistle:

Tony

Administrator
Medewerker

Oh?!? Ik dacht ook dat jij het was!

Bovenaan