Initiatief 'Nederlandse' Mascleta (miniatura) Fallas 2014

VvanVuurwerk

Registered User
Top Tony. Al een mooie lijst mannen. Echter hebben we denk ik toch echt wat meer gulle gevers nodig.
Maar we hebben nog een aantal weken te gaan gelukkig.

blaapaap

Registered User
Wordt het nou een mini of een "grote" mascleta?
Of een grote mini :)

Reden voor deze vraag: Ik las ergens dat het dit jaar een grote zou worden maar vind het nu niet meer terug.

Tony

Administrator
Medewerker
Wordt het nou een mini of een "grote" mascleta?
Of een grote mini :)

Reden voor deze vraag: Ik las ergens dat het dit jaar een grote zou worden maar vind het nu niet meer terug.

Hangt helemaal van het bedrag wat we ophalen af. Met het bedrag wat we virtueel is kan het zelfs niet doorgaan.
We moeten minimaal hetzelfde hebben als vorig jaar en het dubbele om er een echte grote mascleta neer te zetten.

VvanVuurwerk

Registered User
Een mascleta zoals vorig jaar lijkt mij een haalbaarder strefen en deze escaleerde hem ook behoorlijk. Geniale mascleta! Over het minimum bedrag halen ik zou er persoonlijk niks tegen hebben om het minimum bedrag naar 60 tot 75 euro te brengen, of zijn er dan veel mensen die het te veel vinden?

killerdome

Registered User
Snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom er minimaal €50,- gedoneerd moet worden. Ja, tuurlijk zijn er dan mensen die dan bijvoorbeeld liever €20,- betalen in plaats van €50,- omdat er dan toch geen minimum is. Maar 10x €20,- is ook €200,-? Ik zelf haak in deze af omdat het toch even €50,- is, een reisje naar Valencia voor een arme student is al duur zat. Ook vraag ik me sterk af of op deze manier het te behalen bedrag bereikt wordt.

Tony

Administrator
Medewerker
Snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom er minimaal €50,- gedoneerd moet worden. Ja, tuurlijk zijn er dan mensen die dan bijvoorbeeld liever €20,- betalen in plaats van €50,- omdat er dan toch geen minimum is. Maar 10x €20,- is ook €200,-? Ik zelf haak in deze af omdat het toch even €50,- is, een reisje naar Valencia voor een arme student is al duur zat. Ook vraag ik me sterk af of op deze manier het te behalen bedrag bereikt wordt.

Hoi killerdome,

we hebben dit vorig jaar zo besloten omdat je anders teveel mensen nodig hebt om het bedrag van minimaal 3000€ te bereiken.
Als iedereen €20,- zou doneren dan hebben we 150 mensen nodig die doneren en dat zijn er meer dan er naar Valencia vertrekken.
Dus om het een kans van slagen te geven hebben wij €50,- als minimum gezet.

Ik snap dat €50,- veel geld is, dat is voor heel veel mensen zo. Maar niemand is verplicht om te doneren en iedereen is welkom om naar de mascleta te kijken.

lems63

Registered User
En hij was waanzinnig vorig jaar!!! Mensen die gaan (helaas!! ik niet ) probeer een donatie te doen ,je zal er veel plezier aan beleven Ik heb het minimum bedrag verleden jaar met 4 mensen gedaan ,op die manier is het ook voor een student te behappen.:smiling:

Robbiedoes

Registered User
Ik wil me graag ook aanmelden als donateur (minimumbedrag) voor deze mascleta! Ben zeer benieuwd, wordt mijn eerste Las Fallas :)

VvanVuurwerk

Registered User
Thanks voor de donatie Robbiedoes. Nu hopen dat er nog een aantal namen bij de lijst op komen anders word een Mascleta Holandesa nog lastig voor de komende editie van Las Fallas.

VvanVuurwerk

Registered User
TOP!
Over een week of 6 a 7 gaan we alles weer in orde maken!
Mochten er mensen zijn die het leuk vinden om mee te doen laat dit dan nu aub al weten zodat we voortijdig kunnen zien of we het gaan redden.

Ok we zijn inmiddels 7 weken verder en als we Robbiedoes en ChrisN mee tellen komen we op 24 donateurs uit. Een mooi aantal, en daarvoor dank allemaal! Echter met bedrag dat er virtueel is komen we misschien tot de helft van wat we nodig hebben voor een Mascleta Junior Nocturna. Ookal zouden er een aantal donateurs bij komen en wellicht geven sommigen meer dan het minimum bedrag (Ik ben zelf ook bereid om meer dan de 50euro te geven) dan komen we denk ik realistisch gezien niet op het bedrag dat we nodig hebben.

Nu doe ik hierbij een ander voorstel. Wellicht is dit wel niet te doen of mocht Tony er op de voorgestelde manier geen zin in hebben, maar ik wou voorstellen om een Desperta Hollandesa er van te maken. Halveren we het minimum bedrag en kopen we er een blokken (dag)showtje van.

Dan neemt iedereen een pakje truenos mee en gaan in het mooiste geval met een aantal mannen van de cassal van Falla 99 al knallend door de straten. Als afsluiter van de desperta een traca en een mooie show die we met de donaties kopen. Door de nieuwe regels zal er wel geen 50mm geschoten kunnen worden maar die 30mm professionele knalblokken knallen er ook behoorlijk op los. Samen met wat daylight producten, 30mm crackling blokjes, gil cakes, en een paar candles kan dat een leuk showtje worden. Zeg maar een dikke inicio met bombardeo.

Op deze manier kunnen we de traditie van de Holandesa doorzetten en is er een leuk samenkomen van Freaks tijdens Fallas. Ik vind het begrijpelijk dat een aantal mensen die nu hebben aangegeven te willen doneren niets in een desperta zien en daarom afhaken. Echter denk ik ook dat doordat het minimum bedrag dan naar 25euro zou gaan er ook een aantal mensen voor wie 50euro te veel was wel mee willen doen.
Ik laat mijn 50euro donatie staan en hoop dat er meer zullen zijn die alsnog meer zouden willen geven. En ik denk/hoop dat er voor 600 tot 800 euro toch wel een leuk blokjes showtje te schieten valt.

Dus laten we een ander onderdeel van het geweldige festival Las Fallas overgieten met Holandesa saus en er een voor Falla99 en alle freaks die meedoen onvergetelijke desperta van maken. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

raymondv

Registered User
Hoi vvanvuurwerk, als alternatief is dit wel leuk maar denk dat we nog niet moeten opgeven... Verleden jaar 40 donateurs, nu 24 .... Terwijl er van het forum al 85 man op de lijst staan die komen... Er kan dus nog wat gebeuren!!

ChrisN

Registered User
+1

Nog even flink wat spammen in het "liefhebbers die gaan" topic kan misschien ook nog helpen :smiling:
Hoe lang vooraf moet je een offerte aanvragen / mascleta besteld hebben? Zit er nog wat rek?

VvanVuurwerk

Registered User
Raymondv klopt dat we nog niet moeten opgeven maar ook al zouden we tot 40 donateurs komen als iedereen het minimum bedrag geeft komen we dan nog steeds +- 1000euro te kort. Ik ben zelf bereid meer dan de 50euro te geven maar denk toch echt dat we het bedrag voor een Nocturna Junior niet gaan halen. We moeten niet vergeten dat vorig jaar veel leden veel geld hebben gegeven (zelfs bedragen rond de 200euro) omdat het initiatief spontaan was ontstaan en zoiets niet eerder was voorgekomen op het forum. Er waren zelfs leden die een bijdrage hebben gegeven die niet naar fallas gingen, daarvoor nogmaals dank.
Raymond ik hoop dat je gelijk hebt en een Mascleta Junior mogelijk. Een Desperta Holandesa lijkt me een leuk alternatief.

@ChrisN ik denk dat alleen Tony het antwoord op die vraag weet.

raymondv

Registered User
Als het een nocturna wordt doneer ik meer dan het minimale bedrag, wie weet volgen er meer. Tja asl jet niet haalbaar is dan is het erg jammer, maar jouwe voorstel als alternatief vind ik ook erg goed!!

Bovenaan